"Jonas " sa:
Ja och undantagen är nog i Petchabun där är det lika vanligt med alkohol som hemma i Sverige och vanligare med tattueringar och att dom inte klarar alkohol ja det hörde jag innan ja flytta ner men märkte att det var en skröna tycker Thai både kvinnor och män tål precis som en västerlänning.
Du som är så bra på att googla, googla om tattueringar i Thailand istället för att skriva som många andra som att det skulle ses som något av ondo.
Det är en del av buddismen även templena i Bangkok har en helig dag tillägnad tattueringar som firas årligen. I Thailand anses tattueringar insitta magiska krafter, djur tattueringar har oftast olika magiska krafter. Tex ger en draktattuering tur i livet. En tiger styrka en bra gjord tiger tattuering av en munk tros av många thailändare till och med kunna stoppa en kula. ju närmare huvudet en tattuering sitter desto mer magisk kraft anses den besitta. Har många tjejer i Lomsak som aldrig varit nere i barkvarteren men har tattueringar. Tattuering ses väl bara som något fult av er gammla gubbar, hallå det är 2013 inte 1930 nu.
Så trött på alla gamla stofiler som skriver som om tattueringar skulle vara något fult och kriminelt, majoriteten av dom som skriver är gamla avdankade pensionärer. Därför man alltid kände sig ensam uppe i Lomsak trots att det är väldigt farang-tätt, jag har verkligen inget gemensamt med en avdankad pensionär som kunde vara min farfar har helt olika syn på samhället. Men som sagt tattueringar ses inte som något fult i Thailand utan något heligt som många gngr utförs av munkarna.
Jag har inga fördomar om några tatueringar, utan om du skall kritisera de som har fördomar är det thailändarna.
En thailändsk man som har tatueringar som är synliga anser thaiarna det är "Logon" att personen suttit inne på "monkey house".
En thailändsk kvinna som har synliga tatueringar anser thaiarna det är "Logon" hon har jobbat i bar.
För en person med tatueringar, som är synliga är det mycket svårt att få jobb, exempelvis de företagen som har en massa anställda och bedriver monteringsjobb typ luftkonditioneringar m.m. de anställer ingen som har synliga tatueringar.
Det är omöjligt få en statlig anställning den som har synliga tatueringar, jobb som polis, tullare, lärare, jurist, bank, kontorist på statligt kontor m.m.
Att det finns människogrupper som har lättare att bli beroende av alkohol det är bevisat, det påstås att japaner tillhör den gruppen som inte tål alkohol. Sedan har ursprungsbefolkning i vissa länder helt klart haft lättare att bli beroende av alkohol.
Exempelvis var det förbjudet för ursprungsbefolkningen i Australien att dricka alkohol och ingen vit fick leverera alkohol till dem. Genom påtryckningar från storstäderna att en sådan bestämmelse var ren rasistisk, togs förbudet bort på 60 talet.
Vad som sedan hände var att massor av den här ursprungsbefolkningen blev alkoholister, sedan ville en kvinnogrupp för urprungsbefolkningen få tillbaka förbudet, men det var naturligtvis en omöjlighet.
Om thaiarnas alkoholvanor har jag ingen uppfattning, därför jag dricker inte själv alkohol, vad jag vet är att det kan hända mycket om de är berusade och blir emotsagda.
Jag själv har aldrig haft några problem med thaiare även om de varit berusade.
Sedan vill jag påpeka för dig, i Thailand finns ingen ålderssegrering utan alla människor och åldersgrupper är accepterade, jag anser det borde du ha insett, på barer finns det olika åldersgrupper och samma sak på resturanger.
Om en äldre person skulle få för sig att gå på discotek, han är välkommen dit också det är ingen som ser ned på honom eller kommer med några trakasserier.
Det var faktiskt en äldre svensk person han var 73 år och ett gäng som satt på baren skulle till Tonys disco på Walking Street och de tyckte han kunde väl följa med, varför inte sade han och åkte med dem.
Där satt en äldre dam hon skrek ut "hur kan en 70 åring åka på disco", jag svarade henne, det här är inte Sverige.
Jag frågade efteråt 73 åringen hur disco kvällen hade varit han sade det var trevligt men musiken var så hög att det gick inte att snacka med dem han var upp och dansade med.
I Sverige finns det en väldigt markerad ålderssegrering, men något sådant finns inte i Thailand.
Naturligtvis har du rätt att välja ditt sällskap själv, det har alla, därför det är inget nytt.