Matpriser i Sverige/Thailand...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"bson " sa:
Jag citerade en text av Kate Moss, jag skrev inget om henne som person.
Visa nu att du är lite intelligent och kan läsa/förstå vad jag skriver.

Det är vetenskapligt bevisat att vi mår bättre av träning.
Det är också vetenskapligt bevisat att övervikt ökar risken för en mängd sjukdomar som många är direkt dödliga. Sen kan ni komma dragande med div ex om smala som också är sjuka med det tar iaf inte bort det faktum att övervikt inte är bra för oss.

Det är väl ingen nyhet för någon att inte övervikt är bra.

"bson " sa:
Jag citerade en text av Kate Moss, jag skrev inget om henne som person.
Visa nu att du är lite intelligent och kan läsa/förstå vad jag skriver.

Det är vetenskapligt bevisat att vi mår bättre av träning.
Det är också vetenskapligt bevisat att övervikt ökar risken för en mängd sjukdomar som många är direkt dödliga. Sen kan ni komma dragande med div ex om smala som också är sjuka med det tar iaf inte bort det faktum att övervikt inte är bra för oss.

Det är väl dags för dig också i så fall att göra motsvarande. Jag har icke någonstans ifrågasatt farorna med övervikt, jag är bara så förtvivlat trött på denna hetsjakt på dom som inte uppfyller de kroppsliga idealen.

Vi är idag utsatta för en utseendefixering utan dess like och många, särskilt unga tjejer, lider lika mycket av detta. Faller man inte innanför ramarna så är man värdelös i dessa tjejers ögon, en mycket farlig utveckling med anorexia och bulimi. Att vara ett vandrande benrangel pga ätstörningar är ännu farligare än övervikt.

Jag gick in och skrev i det här ämnet om kost, därför idag är det ett internationellt aktuellt och viktigt ämne. Sedan insåg jag att det fanns stort intresse med många besökare på det här ämnet och därför blev det ett flertal inlägg för att få större bredd på det.
Jag kunde aldrig i min livligaste fantasi tro att jag skulle bli påhoppad som gjorts, för de inläggen jag skrivit.
Det är en mycket saklig fakta jag tagit fram, som har ingenting att göra med hets mot någon grupp.
Jag anser det har gått inflation i det här med "hets mot någonting" som tillämpas i tid och otid.

"Berralund " sa:
Det är väl dags för dig också i så fall att göra motsvarande. Jag har icke någonstans ifrågasatt farorna med övervikt, jag är bara så förtvivlat trött på denna hetsjakt på dom som inte uppfyller de kroppsliga idealen.

Vi är idag utsatta för en utseendefixering utan dess like och många, särskilt unga tjejer, lider lika mycket av detta. Faller man inte innanför ramarna så är man värdelös i dessa tjejers ögon, en mycket farlig utveckling med anorexia och bulimi. Att vara ett vandrande benrangel pga ätstörningar är ännu farligare än övervikt.

Men att det är farligt med ätstörningar som ger ex anorexia gör ju det inte mindre farligt att vara överviktigt så förstår inte vad dessa argument har med diskussionen att göra?

Om du läser vad jag skriver och hur jag kom in i debatten så ser du att jag påstår att oavsett hur bra man trivs med sin övervikt så gör träning att man mår bättre psykiskt. Jag hetsar inte mot överviktiga, du är nog bara lite överkänslig i ämnet..

"andrejsdenruskige " sa:
Du verkar förövrigt mer än lovligt korkad.
Att du sedan tror att vi övriga inte kan göra en köttfärssås, säger mer om dig och din inbillade "pappa roll" på detta forum.
Jag kunde mycket lätt slänga ut oförkämdheter mot dig, men jag tänker inte falla till så låg nivå.
Jag har aldrig påstått att du inte kan göra köttfärssås och har heller aldrig lagt ut något recept på något sådant.
Vad är det för inbillade "pappa roll" du kommer med, det är endast ditt eget påhitt.

"andrejsdenruskige " sa:
Det verkar som att Rong tror att hans kopierade texter kommer som någon slags nyhet för oss. Tror han att vi ska falla baklänges över dessa "nyheter"?
För vem uttalar du dig är du privatperson eller något annat ?

"Rong " sa:
För vem uttalar du dig är du privatperson eller något annat ?

Nja, det är i egenskap av firma jag uttalar mig.

Att sitta och klistra in fakta från undersökningar på ett forum ger inte så mycket för någon. Fakta finns på nätet och har jag behov av fakta så kan jag vända mig till nationalencyklopedin, wikipedia eller något annat.

Din personliga åsikt eller din personliga undersökning är mycket mer intressant än andras statistik eller undersökningar.

Så då kan man ju genast undra om du uttalar dig som privatperson eller som någon slags självutnämnd informatör från socialstyrelsen.
Ska du konvertera folk med fakta så kan du lika gärna bara klistra in en länk.

Lite info om mat och dryck.

På grönland dricker man för mycket sprit.
Sprit är farligt.
Man kan dö av sprit.
Man kan åka på spritförgiftning.
Långvarit bruk skadar inre organ.
Sprit leder till samhällsproblem.

Nu kom nog denna information som en överaskning för de flesta av er.
Senare ska jag presentera siffror från olika regioner, länder och distrikt.

"andrejsdenruskige " sa:
Nja, det är i egenskap av firma jag uttalar mig.

Att sitta och klistra in fakta från undersökningar på ett forum ger inte så mycket för någon. Fakta finns på nätet och har jag behov av fakta så kan jag vända mig till nationalencyklopedin, wikipedia eller något annat.

Din personliga åsikt eller din personliga undersökning är mycket mer intressant än andras statistik eller undersökningar.

Så då kan man ju genast undra om du uttalar dig som privatperson eller som någon slags självutnämnd informatör från socialstyrelsen.
Ska du konvertera folk med fakta så kan du lika gärna bara klistra in en länk.
Vad jag vill veta är om du uttalar dig för det här forumet, eller om du är privatperson ?
Vad du har för uppfattning om de material jag tagit fram är betydelselöst, det finns andra som har haft stort intresse att läsa det, som jag kan se av besökssiffrorna på ämnet.
Jag kan inte förstå att du engagerar dig i vad jag skrivit på det sättet du gör. Du är väl inte tvingad att läsa vad jag skrivit, därför vill jag veta om du har någonting med det här forumet att göra.

"andrejsdenruskige " sa:
Lite info om mat och dryck.

På grönland dricker man för mycket sprit.
Sprit är farligt.
Man kan dö av sprit.
Man kan åka på spritförgiftning.
Långvarit bruk skadar inre organ.
Sprit leder till samhällsproblem.

Nu kom nog denna information som en överaskning för de flesta av er.
Senare ska jag presentera siffror från olika regioner, länder och distrikt.

Nej jag som precis druckit öl o käkat snabbmat nu fick jag ångest detta kände jag inte till.

"Berralund " sa:

Anorexia och bulimi, allvarligt för de som drabbas men är ett annat ämne tycker jag. Självklart tar man inte upp detta med någon som liderav anorexia, det skulle vara fullständigt meningslöst. Men det finns progra där man sammanfört personer som lider av anorexia och bulimi och de har fått byta meny med varandra - det har slagit väl ut, de har ofta lärt något av varandra.

Till läsarna...!Rong har gjort bra inlägg här, alla är välkomna med inlägg! Försök vara trevliga mot varandra/håll en god ton!

"Rong " sa:
Vad jag vill veta är om du uttalar dig för det här forumet, eller om du är privatperson ?
Vad du har för uppfattning om de material jag tagit fram är betydelselöst, det finns andra som har haft stort intresse att läsa det, som jag kan se av besökssiffrorna på ämnet.
Jag kan inte förstå att du engagerar dig i vad jag skrivit på det sättet du gör. Du är väl inte tvingad att läsa vad jag skrivit, därför vill jag veta om du har någonting med det här forumet att göra.

Jag utalar mig inte som någon representant för ChaiMai.
Jag uttalar mig som privatperson.
Jag har lika mycket/lite med forumet att göra som du har.

Sedan så tycker jag att det redan finns för många pekpinnar och moraltanter.

Just DU fah däremot inte tagit fram något material, någon annan har fjort det jobbet åt dig. Du klistrar in informationen på forumet.

"Hans Svensson " sa:
Anorexia och bulimi, allvarligt för de som drabbas men är ett annat ämne tycker jag. Självklart tar man inte upp detta med någon som liderav anorexia, det skulle vara fullständigt meningslöst. Men det finns progra där man sammanfört personer som lider av anorexia och bulimi och de har fått byta meny med varandra - det har slagit väl ut, de har ofta lärt något av varandra.

Till läsarna...!Rong har gjort bra inlägg här, alla är välkomna med inlägg! Försök vara trevliga mot varandra/håll en god ton!

Det är dock inga direkta nyheter han har kommit med.

"andrejsdenruskige " sa:
Jag utalar mig inte som någon representant för ChaiMai.
Jag uttalar mig som privatperson.
Jag har lika mycket/lite med forumet att göra som du har.

Sedan så tycker jag att det redan finns för många pekpinnar och moraltanter.

Just DU fah däremot inte tagit fram något material, någon annan har fjort det jobbet åt dig. Du klistrar in informationen på forumet.
Om du är privatperson skall du inte använda orden oss och vi, det menas du representerar andra än dig själv.
Jag själv har endast agerat som skribent, jag har aldrig gått ut och börjat med personliga trakasserier mot andra som skrivit på forumet.
Det ämnet jag skrivit om det är väl självklart man måste hämta information och statistik utifrån, det gör alla som vill vara seriösa.

"Rong " sa:
Om du är privatperson skall du inte använda orden oss och vi, det menas du representerar andra än dig själv.
Jag själv har endast agerat som skribent, jag har aldrig gått ut och börjat med personliga trakasserier mot andra som skrivit på forumet.
Det ämnet jag skrivit om det är väl självklart man måste hämta information och statistik utifrån, det gör alla som vill vara seriösa.

Då tycker jag att bäste herr Rong ska söka på Wikipedia de gånger jag har använt mig av "oss" eller "vi". Sedan kanske du hittar statistik över detta.
Annars så får herrn snällt göra en egen undersökning på det hela.

Att du har agerat som skribent är det inget tvivel om. Men har du haft en egen åsikt eller är det bara påklistrade åsikter du kommer med?

Om jag frågar om Phuket är en bra semesterplats så skulle du säkert kopierat texten från Fritidsresors katalog och det är jag inte intresserad av.
Jag hade nog hellre sett din personliga åsikt än någon statisk information.

"andrejsdenruskige " sa:
Det verkar som att Rong tror att hans kopierade texter kommer som någon slags nyhet för oss. Tror han att vi ska falla baklänges över dessa "nyheter"?

Jag tror att Rong har något slags mindervärdeskomplex och googlar på siffror och statistik för att på så sätt påvisa att han lever ett hälsosamt liv.
Fast det betyder ju inte per automatik att inte Rong är överviktig, han kanske bara vill ge sken av att han inte är det.

Tror att Rong har haft personliga problem tidigare men kommit ur det någorlunda.
Ledsamt nog får han inte beröm över det av någon i hans närhet och vill därför visa hur duktig han har varit för oss på detta forum.

Har månne alkoholen varit en av Rongs tidigare bästa vänner?
Odds 1,03.
Du borde själv se till fakta, här har du skrivit ett inlägg om mig, hur mycket tror du att det är sanning i det ?
Jag kan tala om för dig alltsammans är rena påhittet från dig, är det på det viset du anser ett sådant här forum skall verka ?
Tänk igenom själv vad du uttalat dig om, jag anser du behöver skärpa dig. Uttala dig inte om personer som du ingenting vet och dessutom väldigt negativt.

"Rong " sa:
Du borde själv se till fakta, här har du skrivit ett inlägg om mig, hur mycket tror du att det är sanning i det ?
Jag kan tala om för dig alltsammans är rena påhittet från dig, är det på det viset du anser ett sådant här forum skall verka ?
Tänk igenom själv vad du uttalat dig om, jag anser du behöver skärpa dig. Uttala dig inte om personer som du ingenting vet och dessutom väldigt negativt.

Du skulle ta dig en kurs på närmaste SFI lokal.

Jag har aldrig presenterat det som fakta, endast som mina antaganden och vad jag tror.
Det är nog ingen som tolkar det som sanning heller.

Folkbokföringsutdrag och läkarjournaler är för tråkiga att presentera.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp