Mest Dengu feber på Phuket.

Blir till att smörja in ungar och sig själv, ingen rolig mygga den här tigermyggan.
Över 70 döda i denguefeber i Thailand - https://www.aftonbladet.se/a/9m4wP5
66 miljoner människor plus turister, 70 döda, tror det finns farligare saker här nere.
Visst är det hemsk sjukdom men kan ju inte springa runt insmörjd hela dagarna.
Är nog inte helt giftfria alla myggmedel, ser på det man sätter i elkontakten varningstexten säger "skall bara användas i väl ventilerade rum och inte i rum där barn vistas."

Dom myggmedlena som säljs i Thailand är väl inte ens tillåtna i Sverige?
Och dom som säljs på apoteket i Sverige hjälper knappt, det sa dom sjjälva på apoteket när jag fråga vilken jag skulle välja första gngn jag flög till Thailand.

66 miljoner människor plus turister, 70 döda, tror det finns farligare saker här nere.
Visst är det hemsk sjukdom men kan ju inte springa runt insmörjd hela dagarna.
Är nog inte helt giftfria alla myggmedel, ser på det man sätter i elkontakten varningstexten säger "skall bara användas i väl ventilerade rum och inte i rum där barn vistas."
Så är det, men skadar inte att vara observant. Vad det verkar så har dom som drabbats sökt vård försent.
Vi har ju fästingen här som varnas för, har aldrig haft fästing på mig.

Så är det, men skadar inte att vara observant. Vad det verkar så har dom som drabbats sökt vård försent.
Finns inte så mycket vård att ge, paracetamol och vätska.
Finns ingen medicin mot dengue, finns dock vaccin men det vaccinet som användes i Fillipinerna stoppades för ett tag sen, vet inte vad som skett sen dess.
Var ju 2 vaccine som skulle kommit förra året men jag har bara hört om 1.
Dom erbjöd dengue vaccine på Bangkok hospital och det står med som framtida vaccinering i sonens bok.

Men efter det drogs tillbaka på Filippinerna blir det ingen vaccinering innan jag hört mer.

En av mina kollegor på konferensen i Skagen råkade nämna för mig att han hade en röd ring vid ena ljumsken, han hade inte märkt att han hade blivit fästingbiten. Så det bar iväg till läkarstationen i Skagen och mycket riktigt konstaterades Borrelia. Han fick antibiotika och var väldigt tacksam för att jag sa till honom.

Jag har sagt till frugan att hålla lilleman insmord hela dagen, hoppas att hon gör så. Det vore förfärligt om någon av dom får Dengue, inga symptom än så hoppet finns.
Hela kroppen insmord i DEET hela dagen, härligt, ja 70 döda av 100 miljoner som vistas i landet på ett år klart man måste vara försiktig.

Har med tänkt på det men får ta risken som alla andra för jag tänker inte ha min son insmord i kemikalier hela dagarna, dör fler i cancer i Thailand än dengue.

Hela kroppen insmord i DEET hela dagen, härligt, ja 70 döda av 100 miljoner som vistas i landet på ett år klart man måste vara försiktig.

Har med tänkt på det men får ta risken som alla andra för jag tänker inte ha min son insmord i kemikalier hela dagarna, dör fler i cancer i Thailand än dengue.
Självklart i ditt fall, ni bor ju permanent där nere. Jag är inte orolig för några veckor, hade inte accepterat en kontinuerlig exponering.

Skönt att någon är realist.
Man kan inte gå runt och vara rädd/försiktig med allt.

Visst skall man undvika onödiga risker. Men att noja över myggor när man låter barnen åka bil utan bälte, moppe utan hjälm och äta arsenik ris hela dagarna.

Nä, realism! Bra Jonas!

Dör väl mer per dag i traffiken här nere, så får hålla barnen borta från traffiken med då ;)
Större risk att dö som rökare i lungcancer än att dö i Dengu , och jag som åker MC i Thailand , jag lever ju betydligt farligare , Jag köpte faktiskt ett myggmedel på Granngården , det är framtaget för tropikerna samt malariamyggan , det funkar hyfsat på myggen här , men på blinningarna (Bromsarna ) funkar det inte , skall skydda mot malariamyggan i 24 timmar , skall ta med mig denna flaska , 500 ml i en pumpsprayflaska för 200 sek ,, Det finns på hästavdelningen , Det som är i , dvs det aktiva beståndsmedlet är enormt mycket testat i hela värden , används max 2ggr /dygn står det , luktar helt OK , och skyddar faktiskt bra mot mygg en hel dag . Den gröna korken kommer från en vanlig flaska med Aloedricka hos COOP , passar bra och håller tätt , bättre än sprayen som kommer med . Testa , i alla fall godkänd och kollad i Sverige , kanske lite säkrare än det som säljs i Thailand , tror jag i alla fall, finns som sagt på hästavd granngården , men är framtaget och testat för människa i bla USA

IMG_20180930_083701336[1].jpg

Är det någon som haft med och provat gula stearinljus som luktar lite citron när de brinner?
De hade jag alltid i förtältet när jag levde Taikon-liv förr.

De brinner djäkligt fort , väldigt fort , luktar gott och ger ju ljuset som du kanske vill ha

Hej

Värst drabbat av Dengu Feber verkar Si Sa Ket provins i Isaan vara, här har mer än 100 personer smittats av Dengu Feber på 15 månader.

Authorities work to boost knowledge, as malaria hits Si Sa Ket province
nationalApril 11, 2019 01:00
By Pongpat Traipipat
The Nation
Si Sa Ket

AFTER MORE than 100 people contracted malaria in 15 months (January 2018 to March 2019) in the northeastern province of Si Sa Ket, health advocates joined forces to provide knowledge about this mosquito-borne disease to workers tapping rubber trees on the Thai-Cambodia border.

Authorities work to boost knowledge, as malaria hits Si Sa Ket province - The Nation

Mvh isan lover

Hej

Värst drabbat av Dengu Feber verkar Si Sa Ket provins i Isaan vara, här har mer än 100 personer smittats av Dengu Feber på 15 månader.

Authorities work to boost knowledge, as malaria hits Si Sa Ket province
nationalApril 11, 2019 01:00
By Pongpat Traipipat
The Nation
Si Sa Ket

AFTER MORE than 100 people contracted malaria in 15 months (January 2018 to March 2019) in the northeastern province of Si Sa Ket, health advocates joined forces to provide knowledge about this mosquito-borne disease to workers tapping rubber trees on the Thai-Cambodia border.

Authorities work to boost knowledge, as malaria hits Si Sa Ket province - The Nation

Mvh isan lover
Nja, står det inte malaria? Lika illa eller värre dock!

Nja, står det inte malaria? Lika illa eller värre dock!

Hej

Hur fick jag till detta?

Satt och läste på Thailandsnyheter om Dengu Feber lade in den länk dom hänvisade till, där handlar det uppenbarligen om malaria, men själva har Thailandsnyheter beskrivit detta som Dengu Feber, mycket märkligt

11 april 2019 • Läs mer härNyinsatt
Myndigheter arbetar för att öka kunskapen, eftersom Dengue drabbat Si Sa Ket

Efter att fler än 100 personer fått denguefeber i provinsen Si Sa Ket, på gränsen mellan Thailand och Kambodja, åkte hälsopersonal dit för att informera de som tappar gummiträd om den myggburna sjukdommen.

Thailandsnyheter

Mvh isan lover

Hej

Antalet dengufall i Thailand fortsätter öka, under dom senaste sex månaderna har över 40 000 människor insjuknat och 58 avlidit, antalet dengufall är 60% fler i år jämfört med tidigare år.

Mvh isan lover

Hej

Antalet dengufall i Thailand fortsätter öka, under dom senaste sex månaderna har över 40 000 människor insjuknat och 58 avlidit, antalet dengufall är 60% fler i år jämfört med tidigare år.

Mvh isan lover
Börjar bli dags för thai att på allvar börja använda myggjagare. Sådana nyheter kan lätt skrämma bort turister.

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
2 K
Anonym
A
H
Svar
25
Visningar