Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Men har du analyserat texten, på Engelska på universitetets nivå?
Jag har aldrig pluggat språk på någon högre utan att det var en jäkla massa textanalys, det var iof helt klart roligare än att plugga glosor. Massa realia var det också.
Det har han nog.
Vet inte hur när han läste till sjökapten men när jag gick var det om jag inte minns fel 7,5hp universitetsengelska.
"Ett fartyg fungerar som ett samhälle i miniatyr och därför måste du ha ett stort antal kompetenser även inom områden som sjukvård och brandskydd. Yrket är internationellt och besättningen består av personer från många länder och kulturer. Därför läser du även engelska."
Den genomdålige BTT har mestadels undervisat på thaischools. Fanns ganska många filipinska lärare, kvinnliga på skolorna som var hur skickliga som helst.
Dina fördomar är inte att leka med.
Det är ju knappast en merit att de har jobbat på samma skola som dig, snarare ett tecken på att skolan inte är så noga med vad för slags lärare man har.
Det har han nog.
Vet inte hur när han läste till sjökapten men när jag gick var det om jag inte minns fel 7,5hp universitetsengelska.
"Ett fartyg fungerar som ett samhälle i miniatyr och därför måste du ha ett stort antal kompetenser även inom områden som sjukvård och brandskydd. Yrket är internationellt och besättningen består av personer från många länder och kulturer. Därför läser du även engelska."
Inga problem det heter nåt, som jag inte kommer ihåg., uppdrags utbildning eller liknande. Ett företag köper utbildning. Sen ska man iof gå den och klara den som du gjorde.
Med dessa högskolepoäng kan du kanske jobba i Thailand!
Det är ju knappast en merit att de har jobbat på samma skola som dig, snarare ett tecken på att skolan inte är så noga med vad för slags lärare man har.
Där kan jag hålla med dig. Särskilt dom små privata språkskolorna runt om i Thailand tar in i stort sett vad som helst.
Egentligen är dessa skolor perfekta för pensionärer som vill dryga ut kassan med några extra hundrabahtare om dagen.
Jag tjänade 80 baht i timmen på LC school i Pattaya hos mister Kitapong. Han påstod att det var hans fru som bestämde hur mycket han kunde betala lärarna.
Han påstod även att han var advokat vid sidan om skolans verksamhet.
Där kan jag hålla med dig. Särskilt dom små privata språkskolorna runt om i Thailand tar in i stort sett vad som helst.
Egentligen är dessa skolor perfekta för pensionärer som vill dryga ut kassan med några extra hundrabahtare om dagen.
Jag tjänade 80 baht i timmen på LC school i Pattaya hos mister Kitapong. Han påstod att det var hans fru som bestämde hur mycket han kunde betala lärarna.
Han påstod även att han var advokat vid sidan om skolans verksamhet.
Var det 30 år sen, du tror inte det har hänt saker på 30 år?
The Thai student team scored an impressive victory at the 2023 World Team Mathematics Championship (WMTC) in South Korea, scooping the title in the individual category and sweeping a total of three gold, six silver, and five bronze medals.
Var det 30 år sen, du tror inte det har hänt saker på 30 år?
The Thai student team scored an impressive victory at the 2023 World Team Mathematics Championship (WMTC) in South Korea, scooping the title in the individual category and sweeping a total of three gold, six silver, and five bronze medals.
Det har han nog.
Att ha en massa poäng i engelska behöver inte betyda att man är särskilt bra. Det gäller att praktisera och använda språket i dagligt bruk också. Använder man ett språk näst intill dagligen behövs inte särskilt många poäng och höga studieskulder för att man skall vara bra.
Jag gick en kurs på folkuniversitetet i engelska för 15 år sen och jag berättade för lärarinnan som var amerikanska att jag bott i Thailand och nästan var native english speaker. Minns att hon skrattade gott åt detta,
Att ha en massa poäng i engelska behöver inte betyda att man är särskilt bra. Det gäller att praktisera och använda språket i dagligt bruk också. Använder man ett språk näst intill dagligen behövs inte särskilt många poäng och höga studieskulder för att man skall vara bra.
Jag kan den Engelska jag behöver, då jag läser oftast böcker på Eng och ser på otextat.
Inga problem ta mig runt på Eng, Swe, Nor, dk, Thai och lite tyska.
Dina 60 poäng verkar ju inte tagit dig någonstans i livet.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.