SV: Phuket - i fritt fall nu......

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har varit lite av varje från nordöst till Phuket och öar lite varstans så för att vara realist får man bara konstatera att varje plats har sin :blank:
Själv valde jag Sattahip för klimatets skull, aldrig för kallt och aldrig för varmt för vi har sjöbrisen då. Folket är ganska lika i sitt sätt om man träffar vanliga thai, sen finns det ju rötägg vart man kommer, bara att de drar sig oftast till orter med nykomlingar (vissa delar i Phuket Bangkok och Pattaya (inte långt från mig) och dessa vill man ju undvika var man bor.
Viktigast är att man trivs och har bra folk runt sig.
GRATTIS ALLA SOM HAR DET SÅ

Lite lustigt då detta bolag lämnade turister lite varstans i thailand men endast Phuket blir omtalat. Kolla Bangkok eller Pattaya som är 2 andra stora platser för ryssrna.

"legolas " sa:
Ja vårat Phuket som mer och mer nu blir mindre och mindre vårt Phuket. Svenskarna börjar så sakta att dra sig tillbaka, och det handlar nu om alternativa platser att semestra på.

Vilka platser ligger i topp för svenskarna nu, vilka platser kommer att "komma på kartan" snart för gemene semester-svensk??? Blir det Albanien som Sir One skrev om, eller blir det Malaysia, snart kanske Burma blir vrålpoppis när dom slängt ut de sattans militärerna därifrån. Dyrt som fan, Men väldigt grannt land sägs det. ja undra var svenskarna hamnar till slut...

Fick själv ett mail ifrån en polare boendes nere i Phuket och han "rapporterade" följande därifrån:

citat
Hej
om det ser mörkt ut i framtiden så har vi sol här.
Ekonomiska cyklar går mellan 7 - 9 år och det kommer att drabba Phuket också.
Det är Ryssarna som håller bostadsmarknaden uppe men det känns som det planar ut med dem också. Det byggs väldigt mycket här och många hus står tomma också.

Jag ser själv att det är mindre förfrågningar från Sverige, men däremot kommer det flera Australiensare och de kommer från April till Juli och det är bra . De nya som kommer är Koreaner och Kineser.

Urban en kompis, flög från Sverige via Peking direkt till Phuket och landade 03.00 måndag morgon, och då kom det 2 fullpackade flyg från Peking och det går flera direktflyg från Hong Kong.

Där kan det finnas människor som har mycket pengar och de är många......
välkomna till södern.

Hälsningar
xxxxxxx och xxxxx
slut citat

Så är Phuket slut som semesterparadis för svenskarna? Och blir till slut gunnarg ensam sittandes på sin halvö, och försöker tragglande att lära sig ryska och kinesiska????? ja frågorna är många, men svaren är få.....

legolas
Phuket är ingen halvö.Där ser man hur lite du vet om Phuket och därmed dina märkliga uttalande om vår vackra ö. 8)

O
"legolas " sa:
Ö eller halvö - Det började så vackert med ö och sedan slammade skiten igen och nu är det en halvö med en bro emellan...

Men lär dig nu kinesiska och ryska, det lär du behöva nu i framtiden...

;D ;D ;D
Om Phuket är en halvö behövs väl ingen bro?Man klarar sig med esperanto när man vill språka med ryssar och kineser. ;D

"legolas " sa:
I den sunkna leran så krävs det nog en bro, hahaha!! Esperanto, härligt där...... Kan se dig och ett gäng kineser sitta på krogen och ta en öl och snacka esperanto,,,,
;D ;D ;D
Kineserna kom till Phuket långt före din första resa till Thailand.Phuket town består av 40% kineser som inte på några vilkor vill flytta till risfälten i Isaan och leta efter en ung thailändska att gifta sig med så du kan sova lungt. ;D

Phuket - i fritt fall nu......

"gunnarg " sa:
Kineserna kom till Phuket långt före din första resa till Thailand.Phuket town består av 40% kineser som inte på några vilkor vill flytta till risfälten i Isaan och leta efter en ung thailändska att gifta sig med så du kan sova lungt. ;D

Isaan tjejerna vill inte ha några snåla kineser :)

"legolas " sa:
Nä sjuttan..... dom flockas runt oss för vi är så virila, och så kan vi prestera och "göra" så vackra barn s.k. "lohkhung"
Fan du borde komma ut mer gunnarg, så märker du sådana här saker....

legolas
Sluta drömma utan en stinn pengapung gifter sig inte en ung thailändska med en gubbsjuk gamling på trappan till ett ädreboende. ;D ;D ;D

Har varit i Kata Beach nu 9 gånger sedan 2009 och trivs jättebra där. Hyr rum med Ac Tv Städ Dusch och toa för 5000bath/ månaden Äter nudelsoppa utanför dörren för 30 baht. Riktig måltid med sodavaten till för 60baht. Inga skräddare som skriker efter en och Kata har allt jag behöver. Säg i vilket land du inte blir lurad om du kommer dit som turist. Man måste ju själv avgöra var man ska gå och göra olika saker då blir man inte lurad.....Mvh Hillmer

Jag har ingen erfarenhet ifrån Phuket. Jag har bara varit där en vecka 1999 och då bodde jag på Bangla Road.
Jag hoppas det kan komma fler sådana inlägg med liknande positiva erfarenheter som hillmer och gunnarg har.
För jag skulle vilja besöka Phuket igen. Men med så mycket negativa känslor som alltid dyker upp här när Phuket kommer på tal börjar bli lite trist.

Så fram med lite positiva inlägg nu, för allt kan inte vara dåligt där, Phuket är stort.

"Kycklingen " sa:
Jag har ingen erfarenhet ifrån Phuket. Jag har bara varit där en vecka 1999 och då bodde jag på Bangla Road.
Jag hoppas det kan komma fler sådana inlägg med liknande positiva erfarenheter som hillmer och gunnarg har.
För jag skulle vilja besöka Phuket igen. Men med så mycket negativa känslor som alltid dyker upp här när Phuket kommer på tal börjar bli lite trist.

Så fram med lite positiva inlägg nu, för allt kan inte vara dåligt där, Phuket är stort.

hee.. tror att detta snarare är ett fall av prestige mellan några på forumet snarare än någon recension av Phuket. Ett ordkrig mellan Isaan och Phuket. ;D

insayt

Själv har jag inget annat än bra erfarenheter av Phuket. Har bott i Kata båda gångerna jag varit där och enbart tuk-tukat till Patong å tillbaka för nattliga äventyr. Blev "bestulen" på min telefon vid mitt första besök men med handen på hjärtat får man inse att man söp bort den. ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
2 K
Anonym
A
H
Svar