SV: Phuket - i fritt fall nu......

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kata är ett j%vla ställe. Där blev jag av med ett paraply en gång....
Ondskans och lurendrejeriets högborg?

"legolas " sa:
Oj sjuttan va mycket eländes elände det var där då!!
Och där bor gunnarg och frodas...... ;) ;) ;)
Aftonbladet tror fortfarande att Phuket och Patong är samma ställe.Har bott 3 år i paradiset och hoppas att jag aldrig måste bo i Isaan som en del andra har tvingats göra. ;D ;D ;D

"legolas " sa:
Jag trodde att Patong låg på Phuket....Ja där ser man hur fel man kan ha...
gunnarg, börja nu inte att bli ledsen, jag drog aldrig upp Isaan, det var du....
Skyll inte på mig om vi nu INTE har tillgång till:

- båtskojerier - skador på dessa havsmopeder
- Motorbike-skojerier
- dödsolyckor med kubmaneter
- tsunamis
- dödsolyckor när ni duschar
- maffiataxipriser......
- rån och ficktjuvar....
- smutsigt som fan i vattnet - skit rinner rakt ut i havet vid regn...

ha det bra gunnarg i paradiset där nere!!!

legolas
Jag bor inte i Patong.Patong är en lite håla belägen i Phuket men man kan inte sätta likhetstecken mellan Patong och Phuket.Jag hoppas du sitter i solnedgången och njuter av utsikten över risfälten medan en sval havsbris svalkar mig på terassen vid kanten av den blåa oceanen. ;D

"glimten66 " sa:
Ett paraply det söp du väl bort i den första baren redan skulle ja tro ;)
Nej det var innan jag drack 2 flaskor whiskey per dag som jag gjort allt sedan jag tog körkort och körde taxi.... :)

"legolas " sa:
Nugge, det kallas lärospån......man tar sjuttan inte med sig en sketen telefon när man skall ut och supa och k;a....... relaxa för sjutton...

legolas

Nu underskattar du mig Legolas. Telefonen fick jag gratis av en kompis som jobbade på SJ hittegods...kontantkortet borta = minimal förlust. Det ingick i planerna att riskera bli av med luren. Dessutom ville jag ju bara ta en massa bilder på kjoltygen i barerna på Bangla road, digitalkameran fick sitta fint hemma i Sverige.

Har vart en gång i phuket men 45 min bil resa ifrån pathong. Men va helt ok slappa med en bok o nån öl eller vatten på dan. Va inne i phatong en dag kolla thaiboxning thaxi chaufförn kände alla fixxa in mig back stage snacka med boxarna efter etc. E la inget tänkte ja visa ju sig efter några år när ja visa va ja filmat den kvällen för frugans familj. Phut lolelk u now phut lolek visa sig att han ja hängde med den dan( taxi chaufförnrn) är thailands kändaste boxare genom tiderns svärfar va helt lyrisk "puan lak".

"Bond " sa:
Phuket verkar gräva sin egen grav..

Det har dom nog tyvärr redan gjort vilket är synd. Vacker ö med fina bad totalförstörd.

En av mina bästa kompisar skall åka dit om ett par veckor, det skall bli intressant att höra hans rapport.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
2 K
Anonym
A
H
Svar