Svensk Livräddare i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"ling " sa:
Den livräddarn skojar man inte bort! :D
Ling :wai:...din gamle skojare ;D :thumbsup: ...i.a.f. skoj att se dig igen efter du varit borta så länge...Nästan som på gamla goda tiden...them good old days long gone by... :nod:

mvh :wai:
Shaowpanyaa

Sprang rätt in i ett eldhav under joggningrundan :eek:...fick ringa efter brandkåren och hjälpa till med släckningsarbetet i stället för att konditionsträna den dagen...
[flash=425,350]http://www.youtube.com/v/KV81QT9XvoM&hl=en&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999[/flash]

Bra film, tanten säger att du pratar bra thai, hur länge
har du varit i thailand, är du kvar än, och var

"Wanpen " sa:
Bra film, tanten säger att du pratar bra thai, hur länge
har du varit i thailand, är du kvar än, och var
Hej Wanpen,och tack för berömmet av både filmen och thaikunskaperna... :wai:
Har bott permanent i Thailand över 20 år nu och har inga planer på att lämna hemlandet. ;D
[move]Flyttar inte bort... :nod: :thumbsup:[/move]
Bor i Bangkok.

MVH :wai:
Shaowpanyaa

Jag kan bara instämma med föregående talare. Man blir väldigt imponerad av att att du, Shaowpanyaa, klarar av detta och då inte minst språkligt. Personligen tycker jag att Thai verkar vara ett näst intill omöjligt språk att lära sig med olika betydelser för många ord.
Att sedan jobba inom räddningstjänsten i Bangkok imponerar ännu mer.

Keep up the good work, ser fram emot fler intressanta klipp från ditt till synes dramatiska liv. :thumbsup:

MVH
Berralund

Hej khun Shaowpanyaa och tack för de orden. De värmer när de kommer från en man av din kaliber.

Jag kommer att göra mitt bästa den dag jag slutar jobba och pensionerar mig om 6-8 år att verkligen försöka lära mig thai (åtminstone tala och förstå hjälpligt). Då kommer jag och hustrun att tillbringa minst halva året i vårt hus uppe i Sri Bun Rueang (Nong Bua Lamphu) och kanske starta någon business där. Hennes familj kommer säkert att hjälpa till, de är underbara och jag älskar livet där, vilken sammanhållning man har i våran del av byn.

Ha det bra och lycka till i fortsättningen! :wai:

MVH
Berralund

"marianne " sa:
jag kommer oxå ihåg....

marianne
Hej!
Gunner1.jpg

Läget ?
[move]
MaeKlong1.jpg
[move]

När vi blev kallade till en byggarbetsplats för ett tag sen möttes vi av den här hemska synen... :eek:
Alla som sett vad som hänt fick panik och hade redan smitit från platsen.
Livräddare bör dock hålla sig lugna och inte bli dödsrädda även om livet inte går att rädda!
[flash=425,350]http://www.youtube.com/v/0Lqf21BrjN8?fs=1&hl=en&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999[/flash]

Shaowpanyaa,

Du har verkligen is i magen ( eller ballar av stål ;) ) som pallar med det yrket. all heder till dig och tack för att du väljer att dela med dig.. miljoner tack :wai: :wai:

Här är en till som håller med. Khun Shaowpanyaa är en riktig hjälte och har definitivt "ballar av stål". All heder!!! :thumbsup: :thumbsup:

Jag är full av beundran för alla inom sjukvård och räddningstjänst som själva riskerar livet för att rädda andras.

Berralund :wai:

Hoppas khun Shaowpanyaa snart kommer med nya bilder/Filmer

Min son tycker han är "Frän"

"Gazton " sa:
Hoppas khun Shaowpanyaa snart kommer med nya bilder/Filmer

Min son tycker han är "Frän"
[flash=425,350]http://www.youtube.com/v/UkRl-cfsp-E?fs=1&hl=en&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999[/flash]

Tack för alla kommentarer go'vänner... :wai:

För en tid sedan förolyckades en av mina livräddar-kollegor från Poh Teck Tung. :eek:

När han körde i sin räddningsbil längs Tawi Watana Rd som har en stor kanal flytande precis intill vägen så möter han en fartdåre på motorcykel som susar mot honom på fel sida vägen.
För att inte frontalkrocka med kamikaze-hojen så värjer han och kraschar rätt ner i kanalen där han drunknar inne i den kvaddade bilen. :mad:
Han offrade sitt liv för att rädda motorcyklistens... :angel:

Videon visar när kroppen och bilen tas upp ur vattnet. :(
Först vill ingen tro att rapporterna om att en Poh Teck Tung volontär har kört ner i kanalen är sanna.
När sedan jackan fiskas upp så bekräftas ryktena...och när kroppen bärgas så vill inte vännerna tro sina ögon....och man försöker även förgäves med C.P.R..... :eek:
R.I.P. Khun Taeng... :wai:

Shaowpanyaa

Vi är många här inne som hyser stor respekt för dig och det arbete du gör.. Hoppas dina besök här inne fortsätter

Jag lider med den omkommne och hans vänner och familj :wai:

/Gazton (U)

Med all respekt för dig Legolas,

1. Det går att hoppa över att läsa trådar.
2. Vi är många här som är enormt stolta över att han delar med sig.
3. Ska vi verkligen blunda för verkligheten? Om ditt svar är ja så se punkt ett igen.

"Gazton " sa:
Med all respekt för dig Legolas,

1. Det går att hoppa över att läsa trådar.
2. Vi är många här som är enormt stolta över att han delar med sig.
3. Ska vi verkligen blunda för verkligheten? Om ditt svar är ja så se punkt ett igen.

Här håller jag med Gazton till 100%, dock utan att vara arg på dig överhuvudtaget legolas.

Jag är dock tacksam för att khun Shaowpanyaa delar med sig av sina erfarenheter, det är faktiskt första gången han har lagt upp något sådant (jag kan ha missat något).

Så khun Shaowpanyaa, keep up the good work och fortsätt med att dela med dig av dina erfarenheter, goda som dåliga. :wai:

Hej, helt beundransvärt jobb du gör!

Jag fattar inte att du orkar se allt elende. Men det är väl lika överallt om man väljer detta yrke 8).

Tummen upp i alla fall :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp