Usch, jämför mig inte med Dr Phil, klarar bara inte av hans självbelåtenhet, precis som Ernst Kirchsteiger, att han inte exploderar snart

.
Jo, men vad jag egentligen vill säga med mitt inlägg är ju att det finns människor precis som jag som specifikt letar efter egenskaper hos de människor man vill vara tillsammans med eller de man vill ha som vänner och romantik, kärlek är underordnat för man vet att funkar den ena biten kommer kärleken som ett brev på posten om än lite senare och förmodligen har ett sådant förhållande större chans att hålla.
Det betyder inte att man misskrediterar andra och ser ner på andra och jag tror att t ex nmax helt enkelt inte vill vara ihop med någon från en barverklighet för han tror sig inte kunna finna den partnern där med de egenskaper han söker och detta är inget ovanligt. Vi är alla olika och söker olika preferenser här i livet, det är bara det att vissa har svårt att uttrycka dem i ord.
Får väl be om ursäkt till nmax att jag pratar i hans ställe och har jag fel får han väl säga ifrån.
Kan ju ta mitt eget förhållande, det tog lång tid innan jag bestämde mig, för jag ville se om hon har de egenskaper jag letar efter och det visade sig vara spot on. Låter ju som att jag skulle vara en beräknande människa men det är jag inte utan kan nog mer beteckna mig som försiktigt romantisk.