Tråden för BIG Bikes ägare samt intresserade av samma ämne (Obs ingen politik)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Vill försöka bilda mig en uppfattning av hur många det är som åker hoj av Chai Mai medlemmarna . Kula att se samt dela erfarenheter om priser , olika MC firmor runt i Thailand samt även sajter där vi kan skicka efter delar och tillbehör till vära hojar.
småbikar kan även det vara kul då det finns mycket delar för dessa i Thailand
Börjar med lite bilder på min hoj som jag bygger om steg för steg till en Classic bike .

Rex 1800.jpg

Rez VTX.jpg

Moppe.jpg

"Phonta " sa:
Vill försöka bilda mig en uppfattning av hur många det är som åker hoj av Chai Mai medlemmarna . Kula att se samt dela erfarenheter om priser , olika MC firmor runt i Thailand samt även sajter där vi kan skicka efter delar och tillbehör till vära hojar.
småbikar kan även det vara kul då det finns mycket delar för dessa i Thailand
Börjar med lite bilder på min hoj som jag bygger om steg för steg till en Classic bike .

Den börjar bli grymt snygg nu din Honda-Y 55555 Stor skillnad från det du köpte den, kan du bara få bakskärmen lika bra så är det BINGO.
Själv åker jag Yammaha 1100 cc 2008 Custom. Men kommer att byggas om till en Classic
efterhand som jag hittar delar. Har haft den snart i 3 år går som en klocka.
Åker långe turer ibland med H-D gänget från Chon Buri, var även med på 1 meetingen i Cambodja i Aug 2012.

:wai: Lägger in lite bilder på min pågående ombyggnad , vet att alla inte gillar Classic-stuket , men jag är barnligt förtjust i detta ..

Köpte en skärm från en Honda Classic , kapade min originalskärm samt passar in Classic skärmen med skarv bakom sissybaret. På detta sätt för jag en skärm jag kan plocka av då denna stora maskin annars inte får plats på mitt Pickupflak ...
Återkommer med bilder då allt är lackat inpassat samt på plats

Ombyggn kanon.jpg

Ombyggn 4.jpg

Ombyggn3.jpg

Märkligt ,inte minsta intresse ...Vad GÖR ni , kan ju inte bara supa hela dagarna ..

Eller kanske kan farang det i Thailand ............................. ;D

"Phonta " sa:
Märkligt ,inte minsta intresse ...Vad GÖR ni , kan ju inte bara supa hela dagarna ..

Hej !
Jag super inte, bara jobbar som en galning med min nya framskärm, har inte så mycket tid att vara här. Vill att den skall bli bättre än bra, har problem med grundfärgen som kakkelerar på vissa ställen, gillar troligen inte någon av dom gamla färgerna som kom fram vid slipningen.Nya tag i dag vi hörs.

"Långeman " sa:
Hej !
Jag super inte, bara jobbar som en galning med min nya framskärm, har inte så mycket tid att vara här. Vill att den skall bli bättre än bra, har problem med grundfärgen som kakkelerar på vissa ställen, gillar troligen inte någon av dom gamla färgerna som kom fram vid slipningen.Nya tag i dag vi hörs.
Gissar att du grundar med enkomponent på vanlig sprayburk?
Gå till en lackfirma och be dem dra över med 2 komponent grund sen kan du fortsätta själv.

"bson " sa:
Gissar att du grundar med enkomponent på vanlig sprayburk?
Gå till en lackfirma och be dem dra över med 2 komponent grund sen kan du fortsätta själv.

Det är faktiskt så j...a illa, men med en dåres tålamod så har det löst sig i alla fall.
Tack för tipset.

har lackat flertalet skärmar med enkomponents filler/grund och aldrig haft detta problem .. kanske så att grundar man med fel grund så skiter det sig , samma märke samma lack och samma klarlack i detta fall Akryllack :)
Har kört en bakskärm idag , absolut ingen krackelering ,kanonyta första gången . och vi /jag och långeman har kört samma spackel , så detta är Ej orsaken ....

kan rekommendar Akryllack av fabrikat ATM , finns lite överallt till ett pris av 40 thbt burken , fö. helt otroligt billigt ,hur kan detta framställas till det priset . Och dessutom en spray som ger en bra färgstråle med utmärkt glans

"Phonta " sa:
har lackat flertalet skärmar med enkomponents filler/grund och aldrig haft detta problem .. kanske så att grundar man med fel grund så skiter det sig , samma märke samma lack och samma klarlack i detta fall Akryllack :)
Har kört en bakskärm idag , absolut ingen krackelering ,kanonyta första gången . och vi /jag och långeman har kört samma spackel , så detta är Ej orsaken ....

kan rekommendar Akryllack av fabrikat ATM , finns lite överallt till ett pris av 40 thbt burken , fö. helt otroligt billigt ,hur kan detta framställas till det priset . Och dessutom en spray som ger en bra färgstråle med utmärkt glans
Beror på garanterat på underlaget och Långeman kan ha nåt under spacklet som ger krackeleringen, grundfärgen blöter igenom spacklet och kan krackelera pga det.

Skillnaden är att han har en förut lackat platstskärm och jag har en akryllackad plåtskärm som jag jobbat med , där har vi nog förklaringen till problemen .. ;)

"Phonta " sa:
Skillnaden är att han har en förut lackat platstskärm och jag har en akryllackad plåtskärm som jag jobbat med , där har vi nog förklaringen till problemen .. ;)

Ja, detta är nog orsaken,det finns 3 olika lacker där tidigare. Men det har löst sig efter mycket jobb, genom att jag bara lackat och lackat, och sedan slipat och slipat. Många ggr blev det, men nu är den kanon FIN.

"Phonta " sa:

Hej! Följer ditt (Phonta) intresse för Big MC. Har själv en Honda NV400 i Hua-Hin. Funderar om jag ska bygga om den till en Chopper (Hippie bike kallas det i Thailand). Brukar även vistas ett par mil utanför Udon-Thani.
Har ni några förslag om mig/mag svets och skyddsgas?

Mvh Jörgen, Metropolen Tulka SWEDEN

Hej
Kul att höra av Dig , alltid skoj med fler intresserade , Jag bor en bit från Khon kaen så inte så långt bfrån Udon , skall du dit på Hojmeeting den 26 oktober ??
Angående svets så finns det ett bra alternativ till mig och pinnsvets , Tigsvets i Thailand är nog det bästa , kan du inte så lär du dig snabbt , du kan dessutom då tillsätta den tråd du behöver dvs rostfri tråd till rostfritt etc etc . Finns en bra som heter Tig 160 på Homepro a 15000 thbt . Du kan nog få mycket Tigsvetsat för de slantarna , vi har en pinnsvets i familjen så jag kör allt utom rostfritt själv..
Angående att bygga om ,ja du ..inte lätt ,handlar ju om vilken smak du har .. :)
PM mig gärna så kan vi maila/skype eller tilloch med kanske ses när du är i Udon ..Var i Hua Hin för två veckor sedan , sålde min 750 Shadow till en Norrman , han fick en fin cykel ...

MVH Phonta

Så vart det lite merjobb , men vad gör det , vi som bor här i isaan har ju hur mycket tid som helst .... ;D Någon klantskalle la tummen på skärmen innan lacken hade blivit hård rätt igenom , fingeravtryck gillar jag EJ::: För ta in den inatt ,detta till trots att det är mur samt grinden är låst .. familjen gå in i alla fall om vi vaknar försent ...... Hunden för sova ute inatt , sen vaknar jag om de går in ,
GARANTERAT ;D En snart 7 månaders Bullterriertik som börjar bli lite lagom Kaxig . Igår skulle hon nypa en främmande som kom oanmäld,, helt okej att hon håller koll anser jag ... Vaktar ju min Ögonsten på 1800 cc , grymt fin maskin , och vilken sång den har ......OjOj Den är min älskarinna , behöver ingen Mia Noi när man har en sån hoj ;)

"Phonta " sa:
Så vart det lite merjobb , men vad gör det , vi som bor här i isaan har ju hur mycket tid som helst .... ;D Någon klantskalle la tummen på skärmen innan lacken hade blivit hård rätt igenom , fingeravtryck gillar jag EJ::: För ta in den inatt ,detta till trots att det är mur samt grinden är låst .. familjen gå in i alla fall om vi vaknar försent ...... Hunden för sova ute inatt , sen vaknar jag om de går in ,
GARANTERAT ;D En snart 7 månaders Bullterriertik som börjar bli lite lagom Kaxig . Igår skulle hon nypa en främmande som kom oanmäld,, helt okej att hon håller koll anser jag ... Vaktar ju min Ögonsten på 1800 cc , grymt fin maskin , och vilken sång den har ......OjOj Den är min älskarinna , behöver ingen Mia Noi när man har en sån hoj ;)
Tänk att man kan bli så besatt av döda ting. :nod:

Alkohol är ett dött ting som även som berra sägher kan leda till döda ting ..

Tycker att skruva/Bygga Big Bike är en mycket givande Hobby, måste använda huvudet , kostar en del men ger mycket tillbaka i form av glädje när du kör din hoj ...

vadå, går inte att skicka PM ,,skit pommesfrites va dåligt ... Varför då ..
För mycket skit i PM eller vad ???

Men Jörgen

Maila mig på

phonthaisongthaisilk@yahoo.com

så fixar vi en bättre kontakt där OK

MVH Phonta

Forumvärdens anm: Vi har fått besked om att PM-funktionen ska vara igång igen inom kort. Den har varit avstängd en liten tid. Det finns mer info om detta i forumtavlan Drift, utveckling och likabehandlingsarbete för den som är intresserad.

Och så här ser en en Classic VTX ut , ialla fall när Phonta har byggt den efter eget
tycke

'Lite fakta om Hojen

Fabrikat: Honda
årsmodell 2006 fordonsboken även den från 2006 (kollat tillverkningsår mot chassinummer )
Power: 108hk (original)
Torq.(vridmoment): 163 nm) (original)
Vikt drygt: 320 kg
Toppfart: ca 250 km
Acc. enligt uppgift skall den göra straxt över 10 sek på stripen , det körs dragracing med dessa maskiner .0-100 ca 7 sek (efter 100km kommer draget har jag märkt)
Motor : Twin 2x900cc =1800
Drivlina .kardan
Bensinåtgång 0,6-1,5 l /10km
jag har itrustat min maskin med Big Airflowfilter, 2-2 avgassystem Cobras datorbox för optimal insprutning . Detta skall enligt uppgift ge ca 15hk till, vet inte om det stämmer , men hojen ger betydligt mer power nu än original samt att den går otroligt rent och fint i alla varvtal och farter

Skall ni köpa en stor hoj (Den största och den starkaste cruisingmaskinen) köp en Honda VTX 1800cc, underbar maskin

Min Hoj.jpg

VTX Phonta 1.jpg

1800cc.jpg

"Phonta " sa:
Och så här ser en en Classic VTX ut , ialla fall när Phonta har byggt den efter eget
tycke

'Lite fakta om Hojen

Fabrikat: Honda
årsmodell 2006 fordonsboken även den från 2006 (kollat tillverkningsår mot chassinummer )
Power: 108hk (original)
Torq.(vridmoment): 163 nm) (original)
Vikt drygt: 320 kg
Toppfart: ca 250 km
Acc. enligt uppgift skall den göra straxt över 10 sek på stripen , det körs dragracing med dessa maskiner .0-100 ca 7 sek (efter 100km kommer draget har jag märkt)
Motor : Twin 2x900cc =1800
Drivlina .kardan
Bensinåtgång 0,6-1,5 l /10km
jag har itrustat min maskin med Big Airflowfilter, 2-2 avgassystem Cobras datorbox för optimal insprutning . Detta skall enligt uppgift ge ca 15hk till, vet inte om det stämmer , men hojen ger betydligt mer power nu än original samt att den går otroligt rent och fint i alla varvtal och farter

Skall ni köpa en stor hoj (Den största och den starkaste cruisingmaskinen) köp en Honda VTX 1800cc, underbar maskin

Strax över 10sek på strippen?
Har du tur och kör bra så ska du nog vara glad åt en 12:a

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
312
Visningar
16 K
A
A