Åka till Thailand i dagsläget, gällande sandbox m.m.

Att Thailand har en vice premier minister som svamlar mycket torde väl stå bortom allt tvivel...jag glömmer aldrig när han i 11 juni 2021 påtalade att vaccineringen skulle börja.....läkarna/sjukhusen avsatte resurser vid alla sjukhus......men det kom ingen vaccin.....han hade glömt....hmm.. beställa så det var bara vaccin som andra länder skänkt....

Jag brukar läsa besluten som är skrivs i Royal Thai Gazzette och jag hoppas de tar bort samtliga restriktioner innan hösten

Att Thailand har en vice premier minister som svamlar mycket torde väl stå bortom allt tvivel...jag glömmer aldrig när han i 11 juni 2021 påtalade att vaccineringen skulle börja.....läkarna/sjukhusen avsatte resurser vid alla sjukhus......men det kom ingen vaccin.....han hade glömt....hmm.. beställa så det var bara vaccin som andra länder skänkt....

Jag brukar läsa besluten som är skrivs i Royal Thai Gazzette och jag hoppas de tar bort samtliga restriktioner innan hösten
Som sagt han tar inga beslut, står tom om det sista om man läser att han har föreslagit, under pandemin tas dessa beslut av CSSA.

Hej

Återigen så ser det ut som om det avgörande blir om man vill resa eller ej, Thailand ser ex.vis enligt Anutin ut att komma att kräva att man har tagit 3 doser och vaccinpass när man skrotar det s.k Thailand Pass som nu gäller.

Själv har jag bara tagit 2 doser ännu, men jag kommer att ta den 3 dosen också för att vara säker på att kunna resa, sen tror jag ju faktiskt fortfarande att vaccinet ger mildare symptom.

Mvh isan lover
Bara två doser, ja det var lite nu när många har tagit fjärde.

Ja, vart tog den nyaste vaccinet mot Omicron vägen, det skulle vara klart i april?

Befintliga vaccin är mot utdöda varianter.
Helt onödigt att pumpa i folk.

Efter åtta månader påstås antikroppar vara helt borta.
Två doser per år bör räcka.

Danmark slutar vaccinera snart hörde jag.

/ SatanG

Själv sitter man hemma och ugglar ifall ett jobb skulle dyka upp, ungarna har lov 3 veckor till och hade hellre bilat runt, tex ner till Phuket men vågar inte strö pengar runt mig innan jag får iaf en månad och in med en fot igen.

Å jag har fyra dagar kvar innan jag flyger mot Svedala. Min 10:e sommar resa tillbaka efter min tidiga pensionering. Varför? Vi har alla olika skäl och olika familjesituationer. I mitt fall har jag mina 90 åriga föräldrar kvar i livet. Å de väntar. Å barnbarn. Å min duktiga Thaison. Som sagt. Alla har vi olika skäl att resa. Men olika. Och inga skäl är fel.

Och jag glömde ett till till skäl. Luleå Hockey och få se live!!!!! Ikväll spelar vi mot Sven-Ingvars gänget...hehe

Och jag glömde ett till till skäl. Luleå Hockey och få se live!!!!! Ikväll spelar vi mot Sven-Ingvars gänget...hehe
Men börjar inte hockeysäsongen ta slut när du kommer hem och börjar när du flyger ner, den anledningen var ju B och verkar ju inte stämma.
Du drar när Luleå börjar spela och åker hem när dom spelat klart.

Är väl inte Anutin som tar det beslutet, han föreslår, CSSA tar beslutet och flera av Anutins önskemål har det inte blivit något av under pandemin.
Hej

Visst är det så men landets Hälsominister har nog ett ganska stort inflytande där, varför skulle man annars ha en Hälsominister?

Mvh isan lover

Hej

Visst är det så men landets Hälsominister har nog ett ganska stort inflytande där, varför skulle man annars ha en Hälsominister?

Mvh isan lover
Jo men om du läser hans önskeuttalanden i år så har cssa overruled och mycket han sagt har inte gått igenom.
Stod till och med förtydligande i bp tror runt feb att han har ingen beslutande makt i frågan han får bara läģga fram önskemål, därför blir det så fel när han går ut och uttalar sig men läser du texten riktigt i media efter hans uttalanden så står de suggest....
En minister kan inte besluta själv och han snackar kanske för mycke för vinna poppularitet, snart val igen.

Bara två doser, ja det var lite nu när många har tagit fjärde.
Hej

Här i Sverige är det åldern som styr när man blir vaccinerad med dom olika doserna, i mitt fall skulle jag ha kunnat ta min tredje dos i januari-februari men då hade jag ju Omikron, efter att ha varit smittad med Corona bör man vänta med att vaccinera sig tre månader, därav står jag kvar på 2 doser, men nu kan jag ju ta dos 3 när jag vill, men frågan är om jag inte lika gärna kan vänta tills hösten eftersom smittspridningen då förväntas ta fart igen.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar
15