Har vi något att lära av thailändska kockar ??

Ja men hur påverkar det DIG?

Varför spyr du galla, förolämpar och skändar någon annans fru? Hon har vad jag vet aldrig skrivit ett ord här och ännu mindre träffat dig.

Var det del av den småländska uppfostran att ge sig på oskyldiga.
Vad är det du inte förstår av Einars konstiga beteenden om mattjat och att hans fru är värdens bästa kokerska.. Du tycks vara den enda som charmeras av hans märkliga inlägg.

Vad är det du inte förstår av Einars konstiga beteenden om mattjat och att hans fru är värdens bästa kokerska.. Du tycks vara den enda som charmeras av hans märkliga inlägg.
Du verkar vara en av dem som hänger upp dig på hans fru, skaffa en egen fru, eller nåt annat, och lämna andras gubbars fruar ifred.

I det thailandske kjokkemet bruker Thai Kokker torka reker . Kan noen fortelja meg vorfor dei bruker torka reker ?????

caption.jpg

I det thailandske kjokkemet bruker Thai Kokker torka reker . Kan noen fortelja meg vorfor dei bruker torka reker ?????

caption.jpg
Det är en gammal konserverings metod som skrev ner redan för 30 000 år sedan, eller om det var 62 000 år sedan i Indonesien alternativt Filippinerna. Det skrevs ner på lertavlor långt innan han Moses fick sina stentavlor från guden med Mexikansk, god, mat.

Hjemmelaga kjottkaker med erterpure og tytebär , Her ser dere Norges svar på svenske kottbullar fabrikk -produksert , Dei norske hjemmelaga er det smak av kjott og mye godare .

kjottkaker-i-brun-saus-a.jpg
Och du inbillar dig att man inte lagar köttbullar hemma i Sverige? Det gör man kanske inte i Tidaholm men det är inte representativt för landet. Färdiga köttbullar kan möjligen vara en nödlösning vid tidsbrist.

Och till @apknug kan jag säga att jag inte kan se någonstans att Einars fru har blivit förolämpad. Du har uppenbara problem med läsförståelsen, försök se världen i vitt istället för att misstolka vad folk skriver.

Det är en gammal konserverings metod som skrev ner redan för 30 000 år sedan, eller om det var 62 000 år sedan i Indonesien alternativt Filippinerna. Det skrevs ner på lertavlor långt innan han Moses fick sina stentavlor från guden med Mexikansk, god, mat.
Torka räker og räkskall brukrt svenske kokker og Thai kokker på samme måten , dei lager räk-fond av det i Sverige og Thailand som brukast til smak tilsettning i maten . se vedlegg

Svenskene kan läre av thailendarne med lite salt i maten , Der er en Thai flink med riktig mengde salt i maten .

Och till @apknug kan jag säga att jag inte kan se någonstans att Einars fru har blivit förolämpad. Du har uppenbara problem med läsförståelsen, försök se världen i vitt istället för att misstolka vad folk skriver.
Om du inte kallar "din fru lagar äcklig mat" en förolämpning så vet jag inte vad vad en förolämpning är men när det gäller @Einar så är det tydligen raka rör att spy galla på släkt och käresta.

Svenskene kan läre av thailendarne med lite salt i maten , Der er en Thai flink med riktig mengde salt i maten .

Eeeh? SALT?!

Varför då nämner du inte mängden "Socker!" som kastas i varje tillagad maträtt?!
Utöver cancer i Thailand och i andra asiatiska länder, så är "Diabetes" den andra dödliga sjukdomen i dessa länder.

När väl själv upptäckte hur mycket socker de hävde ner i din mat, så lärde jag mig själv att säga på thai "inget socker, tack!".
Och de som tillträdde maten, såg upp på mig ungefär samma som en "Spetälsk" människa.
Men med tiden så lärde man vilka/vilket matställen är duktiga på att lyssna och levererar mat till dina personliga önskemål...

อย่าใส่น้ำตาลนะ!
Inget socker, tack!

@JBK.Ltd.

Eeeh? SALT?!

Varför då nämner du inte mängden "Socker!" som kastas i varje tillagad maträtt?!
Utöver cancer i Thailand och i andra asiatiska länder, så är "Diabetes" den andra dödliga sjukdomen i dessa länder.

När väl själv upptäckte hur mycket socker de hävde ner i din mat, så lärde jag mig själv att säga på thai "inget socker, tack!".
Och de som tillträdde maten, såg upp på mig ungefär samma som en "Spetälsk" människa.
Men med tiden så lärde man vilka/vilket matställen är duktiga på att lyssna och levererar mat till dina personliga önskemål...

อย่าใส่น้ำตาลนะ!
Inget socker, tack!

@JBK.Ltd.
Det finns väl väldigt mycket salt i soja samt i fisksås. Därför behöver vanligt salt inte adderas i matlagningen. Det är vad jag har hört.

Det finns väl väldigt mycket salt i soja samt i fisksås. Därför behöver vanligt salt inte adderas i matlagningen. Det är vad jag har hört.

Kanske därför "Thai mat" är så F-bannat gott, just för att det är närmare vårt sätt att tillreda maten.
Vilka två, är våra mest använda kryddor här i norden?
Äh? kan det vara "Salt & Peppar"?

Sen att vi har utvecklat våra smaklökar är ju en annan resa och vet hur eller vill att maten ska vara.

@JBK.Ltd.

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
3 K
Lunkan
L
D
Svar
2