Gårilla
Forumräv
Jag hoppas att det jag precis har mumsat i mig inte var fiskat i ett avloppdike i Bangkok 555. Nej vad jag hörde så kom fisken Pla Insii (Spanish Makerel) in här till Add Seafood restaurangen i Si Racha färdigstyckad i morse liksom räkorna. Väldigt god fisk där det är väldigt lätt att separera fisköttet från benet i mitten. Räkorna hårt friterade med små vitlökar och äts med skallet och med huvud och allt. Låter äckligt? Inte för mig för det var rent otroligt hur smaskigt detta var. Nu har jag precis rundat av med kaffe och glass. Frugan berättade precis att igår så såldes det mat för 210.000 THB men vet inte hur stor förtjänsten blev för de skall väl dras av löner och vad råvarorna kostar tror jag.Man har ju sett folk som fiskar även i Bangkok, och det kan ju få vem som helst att bli tveksam till att äta Sea food.
Dags för en ny musikstund. Lyssnat idag hittills på Josefine Cronholm och Wolgang Haffner och ett franskt band som heter Fractal Universe som är kanske lite hårt för de flesta men som är grymt musikaliska.