Varför gifter man sig med en thailändska?

Det är jag för gammal för. Om 30 år är jag 92 om jag lever.

För övrigt så har jag varit ihop med thailändskor betydligt längre än ett par veckor och jag vet att det är stor skillnad att leva ihop med en thaitjej i jämförelse med en svenska.
Nu är det väl i och för sig så att många thaitjejer förvandlas långsamt till svenska kvinnors beteende efter en tid i Sverige men lever man ihop med en thailändska eller filippinska i Thailand så märker man snabbt skillnaden.

Är du ihop med en svenska ska det delas på allt. Matlagning, tvätt, städning. Alla dessa saker gör en thaikvinna per automatik.
Att vägra sex är väldigt ovanligt bland thaikvinnor såvida dom inte är 70+

Du märker väl inget eftersom du lagar din egen mat och kanske även tvättar dina kläder själv och städar ditt rum men många karlar vill ju att thailändskan ska sköta allt detta utan att knussla.

BTT
För tusan broder här är några thaibrudar i Sverige som gärna vill serva dig ditt resterande liv, så du bara kan sitta på röven i din lyxfåtölj och ägna dig åt att pilla bort navelludd men det kanske de gör åt dig också.

1731424208693.jpeg

Att jag skulle vara rasist är nog bland det dummaste jag hört.

Jag som levt lång tid bland thaiare av alla sorter och trivts väldigt bra.

Hur får du det att gå ihop med en rasist?

Dessutom har jag absolut inget ont att säga om thailändska kvinnor. Herregud jag som älskat mer än en thaikvinna genom åren.

BTT
Tänk efter lite grann då innan du skriver saker.

Tänk efter lite grann då innan du skriver saker.

Det jag försöker förklara är att jämlikheten mellan män och kvinnor är inte på samma nivå i Thailand som i Sverige. Thailand är ett mansdominerat samhälle men det betyder inte att dom flesta thaikvinnor är ja sägare och nickedockor. Däremot så är oftast vissa sysslor i hemmet som att ta hand om barnen, städa, diska, tvätta och laga mat uppgifter som kvinnorna oftast utför.

Så funkar det inte i Sverige. Åtminstone inte i dom yngre generationerna.

Sen skriver jag om thaikvinnor som gift sig med faranger. Då kommer pengar och försörjning mer in i bilden vilket kan göra att tjejerna blir en aning mer undergivna för att inte riskera att förlora den äkta maken.
I take care of you har man ju ofta hört tjejerna på vissa gator säga.

BTT

Det jag försöker förklara är att jämlikheten mellan män och kvinnor är inte på samma nivå i Thailand som i Sverige. Thailand är ett mansdominerat samhälle men det betyder inte att dom flesta thaikvinnor är ja sägare och nickedockor. Däremot så är oftast vissa sysslor i hemmet som att ta hand om barnen, städa, diska, tvätta och laga mat uppgifter som kvinnorna oftast utför.

Så funkar det inte i Sverige. Åtminstone inte i dom yngre generationerna.

Sen skriver jag om thaikvinnor som gift sig med faranger. Då kommer pengar och försörjning mer in i bilden vilket kan göra att tjejerna blir en aning mer undergivna för att inte riskera att förlora den äkta maken.
I take care of you har man ju ofta hört tjejerna på vissa gator säga.

BTT
Tror du att du skrivit det inlägget om du varit gift med en thailändska 5-10 år.

Du får väl testa hon från Nora jag skrev om.

Testköra då menar du?:))

Nej någon thailändska som bor i Sverige skulle det aldrig bli tal om. Det var inte ens på tapeten på 90 talet.

Leva med en thailändska är nog bäst i hennes naturliga miljö.

Jag tror väldigt många thaitjejer är ganska olyckliga i Sverige. Dom flesta längtar nog tillbaka till somtamen och värmen.

BTT

Testköra då menar du?:))

Nej någon thailändska som bor i Sverige skulle det aldrig bli tal om. Det var inte ens på tapeten på 90 talet.

Leva med en thailändska är nog bäst i hennes naturliga miljö.

Jag tror väldigt många thaitjejer är ganska olyckliga i Sverige. Dom flesta längtar nog tillbaka till somtamen och värmen.

BTT
Nej det menar jag inte men du verkar ju sukta efter thailändskor.

Varför inte eller är du rädd att hon har försvenskats och inte dansar när du visslar och tittar på.

Och då tror du att du kan sitta på röven vara lat och beordra.

Det är väl vad man gör det till och hur mycket man ställer upp och hjälper till. Det finns somtam i Sverige också och vem tusan längtade inte värmen när man satt i Sverige.

Varför inte eller är du rädd att hon har försvenskats och inte dansar när du visslar och tittar på.

Det är väl vad man gör det till och hur mycket man ställer upp och hjälper till. Det finns somtam i Sverige också och vem tusan längtade inte värmen när man satt i Sverige.
Det spelar ingen roll hur många trådar han startar.
Det kommer inte att hända att han träffar någon thailändska igen.

Han är förbrukad och det kan ingen ändra på.

Inte ens Berit vill bo med honom.

Det spelar ingen roll hur många trådar han startar.
Det kommer inte att hända att han träffar någon thailändska igen.

Han är förbrukad och det kan ingen ändra på.

Inte ens Berit vill bo med honom.

Tackar för dom vänliga orden.

Du verkar vara en väldigt sympatisk helyllekille.

Nästan i Andresjdenruskiges klass.

BTT

Skulle jag sukta efter något så skulle det i så fall vara damer med betydligt rundare former än vad dom flesta thailändskor har och kommenderat eller beordrat kvinnor har jag aldrig gjort.
Snarare jag som blir beordrad.
Lat har jag aldrig varit. Jag städar, diskar och lagar mat varje dag plus en 30 minuters promenad. Så kanske man kan bli 70 om man har tur.

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp