Hej
Då är vi på Koh Larn utanför Pattaya, tog flyget ifrån Udon Thani igår till U-Thapao, sen taxi till Bali Hay piren och båt till Koh Larn, var skönt att få andas lite havsluft igen, på båten till ön dominerade Ryssar och Kineser totalt, båten var full så jag och lillpojken satte oss utomhus längst fram i fören, vi satt och solade oss där, en av besättningsmännen kom och satte sig hos oss.
Han var intresserad av mina buddha medaljonger som han ville titta på, jag svarade honom på Lao och han visade mig sina medaljonger också, det visade sig att han kom ifrån Korat, han var i 60 års åldern, lite tandlös men pratsam, han blev eld och lågor när vi kunde prata Lao med varandra, han hade jobbat på båten i 10 år, han bodde på båten och trivdes bra.
Han gav mig en massa tips om mat, dryck och priser på ön, varnade mig för några turistfällor o.s.v, vi satt tillsammans hela överfarten och han var ett trevligt sällskap, han skojade mycket med lillpojken också, jag köpte 2 öl på båten och gav honom en, tur att man träffade en ifrån Isaan tänkte jag för mig själv.
Det blev sol och bad, lite seafood och några öl här första dagen på ön, nu på morgonen ska vi hyra en moppe och åka runt ön, hitta något bra ställe att bada på och käka mer seafood, både jag och frugan gillar ju bläckfisk i alla former, hon vill dessutom äta snäckor och musslor.
I morgon tar vi båten till Pattaya för några nätter där.
Utsikt ifrån balkongen nu på morgonen, men det är inte helt klart, man skymtar en fiskebåt i soldiset.
Mvh isan lover