Hej
Idag är det ett stort möte utanför byn, det är en förening för odlare av träd som har representanter ifrån hela Isaan som träffas här hos oss, ordföranden ifrån ex.vis Nong Khai, Bung Kan, Udon Thani, Kon Kaen, Kalasin o.s.v är här, vi började dagen med fisk och ris, sen skrev alla närvarande upp sig i en lista och så var mötet igång.
Själv var jag den ende falangen som vanligt, dom brukar inte vara synliga i såna här sammanhang, så det väcker alltid lite extra intresse och uppmärksamhet när jag är med.
Mötet började med att en representant ifrån ”böndernas bank” informerade, sen fortsätter det förmodligen hela dagen, odlarna kan registrera sig och uppge hur många träd dom har, vid medlemskap har man möjlighet att få vissa bidrag, möjlighet att låna pengar och förhoppningsvis kan en förening förhandla fram lite bättre priser än en enskild odlare.
Vi får se hur dagen fortlöper.
Här är äts det innan mötet börjar.
Totalt droppade nog ett hundratal människor in.
Själv smet jag ifrån lite eftersom jag måste se till lillpojken i skolan, hans rektor och lärare är med på mötet, så klassen är lämnad utan lärare, då kan lilleman lika gärna göra några sidor i sin Svenska matematik bok.
När en lärare är borta blir det lätt lite kaos i klassen och ingen gör något vettigt.
Mvh isan lover