Isaan 2017-2026

Hej

Ja hundar kan verkligen sörja och visa det på ett tydligt sätt. Min sedan länge döda hund Kafä var precis likadan.

Hunden kommer säkert att bli jätteglad och visa det på ett tydligt sätt, min hund Kafä brukade hoppa och börja leka, sen följde han mig överallt tills vi återvände till Sverige.

Mvh isan lover

Hundar är fina. Tråkigt nog kan vi inte ha någon i Sverige då jag är borta för ofta.

Hej

Nu har det regnat och åskat 3-4 timmar utan upprhåll, det är väldigt ovanligt här uppe under den här årstiden.

20251213_143749.webp

20251213_164514.webp

Frugan och hennes väninna passade på att göra rent utomhus med högtryckstvätten i regnet.

Mvh isan lover

Hej

Till och från är det ju lite diskussioner om hprdsre tag från polisen gällande hjälm, körkort och alkohol o.s.v i trafiken.

Har frågat runt lite om detta i Udon Thani och i byn, ingen har märkt av någon märkbar förändring, mitt intryck är det samma så här långt.

Men jag träffade faktiskt en man i grannbyn som glatt berättade att han hade fått böter i Fao Rai han kom undan med 100 baht i böter trots att han saknade körkort, hade druckit, qkörde utan hjälm, saknade försäkring, hade inte besiktat ellet skattat sin moppe på många år, han var riktigt nöjd och berömde polisen.

Mvh isan lover

Hej

Äntligen är solen tillbaka, vi hade mulet väder i 3-4 dagar här och värst var det på lördag när det regnade mer eller mindre nonstop större delen av dagen och hela natten, totalt någonstans mellan 50-100 mm.

Men idag när vi vaknade var det kallare ute och en helt klarblå himmel, jag började dagen med armhävningar och situps på altanen. Sen väntar frukost och byte av toalettstolen vi köpte igår.

20251215_075601.webp

Salengen hänger med ännu, köpte hojen för över 15 årsedan.

20251215_075516.webp

Mvh isan lover

Hej

Flera nya kristna kyrkor har lite överraskande byggts i vårt närområde. Vi besökte en av dessa igår där dom hade typ söndagsskola.

Barnen kan lära sig teckna, spela olika instrument och leka o.s.v, dom tillbringar förmiddagen där och får även mat och dryck. Dom föräldrar som kör barnen dit får bensinpengar och det här verkar vara populärt bland dom familjer som har det svårt ekonomiskt.

Messenger_creation_A6F4E290-0F01-49CF-A172-4D8819606945.webp

Det var ganska många barn där.

Messenger_creation_96E85EC6-9AFA-47AD-B447-BB9E1761542F.webp

Maten som serverades såg god ut.

Mvh isan lover

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous