Rätt och fel Köra bil och motorcykel i Thailand

Nog borde du förstå att det jag menade var vansinnigt var att olika gäller beroende för körkortets giltighetstid ,inte promillegränsen som fn borde vara O%
Och sen så såg du kanske mitt inlägg efter att det var flera länder i västvärlden som hade likadant beroende på giltighetstid eller ålder ;)

Och sen så såg du kanske mitt inlägg efter att det var flera länder i västvärlden som hade likadant beroende på giltighetstid eller ålder ;)
Japp det såg jag , dock förändrar ju inte det vansinnet i det hela ,, jag menar då att det bara bevisar att den siste idioten förmodligen inte är född .. jag anser att alkohol i kombination med framförande av motorfordon är helt vansinnigt , samma med skjutvapen och alkohol,, ta en sup kan man göra i jaktkojan på kvällen om så är, men på morgonen så skall man vara nykter oavsett om man skall ut med bössan igen eller köra hem med bilen. :nod:

Och jag ville bara påvisa att det finns lika mycket vansinigheter i västvärlden.
Bla. tycker jag västerlänningarna är värst i trafiken när man skall korsa gator i Pattaya, dom har bara 2 lägen på moppen stopp och full gas.
Så många gånger jag velat slå något hårt i ansiktet på dessa västerländska idioter som kommer i full sula mitt inne i stan på moppar och motorcycklar.
Tror nog dom är överepresenterade med i Pattaya när det gäller köra moppe berusad.
På turistorterna tycker jag västerlänningarna är störst fara, iallafall för gångtraffikanter som försöker korsa en gata.

Och jag ville bara påvisa att det finns lika mycket vansinigheter i västvärlden.
Bla. tycker jag västerlänningarna är värst i trafiken när man skall korsa gator i Pattaya, dom har bara 2 lägen på moppen stopp och full gas.
Så många gånger jag velat slå något hårt i ansiktet på dessa västerländska idioter som kommer i full sula mitt inne i stan på moppar och motorcycklar.
Tror nog dom är överepresenterade med i Pattaya när det gäller köra moppe berusad.
På turistorterna tycker jag västerlänningarna är störst fara, iallafall för gångtraffikanter som försöker korsa en gata.

Ja hämningarna verkar släppa helt på vissa när dom är på resa.

Förresten kanske dom kör likadant hemma, vem vet.

Du menar så här..?? Ha, ha, ha....

High five.jpg

Ja hämningarna verkar släppa helt på vissa när dom är på resa.

Förresten kanske dom kör likadant hemma, vem vet.

Tror dessvärre att de flesta aldig haft ett MC körkort eller fått det med på köpet som många fick ,, däremot så tror de att en 125a ären "Moppe" Puckon ?? Ja det är de verkligen

Tro

r dessvärre att de flesta aldig haft ett MC körkort eller fått det med på köpet som många fick ,, däremot så tror de att en 125a ären "Moppe" Puckon ?? Ja det är de verkligen
Moppe är väl bara ett utryck iallafall från min sida, har väl fått det här från forumet då alla verkar använda det utrycket, innan kalla jag det lätt mc.
Men dom flesta borde veta att en 125 inte är en moppe ;)

Och efter några resor så hänger man på sig några Buddha amuletter...
Då kan man gasa som fan.. :nod::nod:
5555555555555:):):):) Har tagit av mig den Buddha jag fick av svärfar för 10 år sen , har sett för mycket av detta på nyheterna ,tror mer på ASA gudarna :(

Moppe är väl bara ett utryck iallafall från min sida, har väl fått det här från forumet då alla verkar använda det utrycket, innan kalla jag det lätt mc.

Håller med dig där Jonas. "Moppe" är bara ett utryck för deras motorbike (motobaii) som vi nog alla vet är lätt MC.
Man jag vill under "moppe" även inkludera den nya moppen på 150cc (ja, tung MC) som är väldigt skön att köra. Den är som alla andra moppar men lite längre. Jag sitter skönt på den iaf.

Har ngn sett en riktig moppe på 50cc som bara gör 30km/h här nere? Inte jag:)

Håller med dig där Jonas. "Moppe" är bara ett utryck för deras motorbike (motobaii) som vi nog alla vet är lätt MC.
Man jag vill under "moppe" även inkludera den nya moppen på 150cc (ja, tung MC) som är väldigt skön att köra. Den är som alla andra moppar men lite längre. Jag sitter skönt på den iaf.

Har nog inte sett någon under 100cc alls, men föredrar ändå 125cc i stadstrafik före 150cc och uppåt. Det finns inte utrymme för större i trafikkaoset.
Storleken blir en nackdel då.

På tal om 125a. Blev omkörd av en sådan, och det gick fort.
Hängde på, och den gjorde 140km. Vansinne med en vikt på 70-80 kg.

Unga Thai och falanger på 2v sem som kör som idioter här, vi andra fixar en öl till maten utan att leka emersson fitipaldi. En öl påverkar inte min körning det minsta, vid 2 promille så kanske jag kör som en nykter Thai.

Trimmade 2 takts 50cc i Sverige går fn bättre än 125 orna här så nog fasen e det moppar.

Angående alkohol och bilkörning så är det ju bra att man försöker få ner nivåerna.

Skillnad mellan nytt körkort och längre känns väl lite rimliga. Kanske de hade 0,5 promille rakt av innan, sen sänkte de för dem som är nyblivna förare i Thailand och satt en praktisk nollgräns. Det är knappast så att de haft 0,2 promille och sedan höjt till 0,5 för de som haft körkort ett tag. Inte länge sen vi ha 0,5 promille i blodet och köra.

Kan ju hoppas de sänker till 0,2 rakt av och att det efterlevs.

I Sverige hade (kanske har fortfarande) vi strängare regler för de med nytaget körkort. Orsakade de en olycka de tre första månaderna så drogs ju körkortet in direkt.

Sen har jag svårt att förstå varför man ska ha en alkotestar och testa innan man kör. Drick inte innan, och var det en rejäl utekväll dagen innan, vänta en dag till innan du kör. Chansa inte. Om testaren har samma teknik som polisens är de ändå inte tillräckligt noggranna, polisens kalibreras frekvent och dessa är inte hållbara som bevis. Polisen, har/hade, de med bättre noggrannhet, men de var ju stora, ca en meter långa och satt oftast i polisbussar vid större kontroller. Normalt är det ju blodprov som gäller för fällande dom. Finns det risk att man måste köra, drick inte. Kommer det något akut, ta taxi.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
7
Visningar