Hej...tack för ett bra inlägg, inte alla gör sin egen korv, hur maler du kötet, det finns säkert en stor variation på köttkvarnar, kan tänka mig att de är jobbiga att diska efteråt...Köper du skinnet till korven i butik? Jag kan tänka mig att minst 20% i din generation knappt kan koka potatis....Ämnet "Hemkunskap" existerar säkert inte i skolorna idag....
Pasta och pyttipanna ser jag inte något fel i att äta, variation är det som är viktigt, - frukt bör man äta varje dag, ett äpple eller banan. Vi säger ju att vi har ont om tid...Det har tom skrivits böcker i ämnet....De flesta tvingas lägga mycket tid på ett uselt arbete för att försörja sig, - har man möjlighet väljer man det mindre usla där man inte förstör sin kropp...
Beträffande mjölk och ost - tror det ligger mycket i vad Rong skriver. Många är laktosintoleranta, även om man inte är det tror jag att mejeriprodukter irriterar mag-tarm slemhinnan...Dricker 1/2-1 liter per dag, ska dra ner på det, det är alldeles för mycket, men tycker det är gott, dricker efter maten. Vatten är inte så gott men säkert mycket hälsosammare.
Hur är kostnadsläget i Norge ? Ett kopp kaffe ute ? En pizza på restaurang ?
Mvh Hans S.