Pensioner i Sverige

Därefter kommer räkningen och det blir snabbt väldigt mycket magrare, bara hälften av slutlönen livet ut."
så korkad slutsats, man tar för givet att folk bränner rubb å stubb.
tror snarare att folk tar ut det som går medans man fortfarande får nåt och sen sparar själva så att efterlevande kanske också får nåt.

så korkad slutsats, man tar för givet att folk bränner rubb å stubb.
tror snarare att folk tar ut det som går medans man fortfarande får nåt och sen sparar själva så att efterlevande kanske också får nåt.
Undersökningen visar att många vill bränna snabbt. Visst är det korkat.

Du får vackert vänta till 65år med nuvarande regler men när Bidrags-Jimmie blir statsminister blir det nog från 50år.

Nja har man lämnat Löfven/Maggan/Fridolin utanför och istället skapat sin egen pension så är det egen riktålder som gäller. Garantipensionen däremot kan vänta till 65 år, vi får se vilka regler Napoleon-Ulf bestämmer sig för :)

/ SatanG

Har du sagt upp dig och pensionerat dig nu?

Nej det har jag inte. Funderar dock på att stanna hemma till 1 April och se om jag får lusten tillbaka att jobba till sjöss eller om jag hittar på något annat. Har vederlagsdagar 5-6 månader till att ta ut så hinner man tänka lite.
Ska till Köpenhamn på konferens på Sön-Ons, sedan Sverige en snabbturne till släktingar och efter det hem igen 8 Okt tänkte jag.

/ SatanG

Så är det och många börjar redan vid + 61år att ta ut både allmän pension och sina tjänstepensioner på 5 år.
Har man inte en sparad slant så blir det magert redan från 66-67år och livet ut.
Det blir det likförbannat ,
Du hade även kunnat bränna dom på businessklassbiljetter i stället för att spara till arvingar.
Kanske vill jag köpa en hoj för slantarna , blev ju en slant så att säga , runt 60,k sek /år :)Eller ha för ev sjukdom i Thailand .. sitta barskrapad utan försäkring där vill jag inte göra

Hej

Själv har jag nog uppfattat det som om borgarna vill höja pensionsåldern ännu mer än Sossarna, Reinfeldt var väl inne på att 74 år vore bra.

Mvh isan lover

Minns inte exakt men det var väl för vissa som ville jobba längre och inte något spikat?

Oavsett så är det riktigt dåligt. Vet flera i 60års åldern som inte kommer njuta efter 65, 70 finns inte ens på kartan att de kommer kunna leva utan hemtjänst. Ett par gubbar jag jobbade ihop med hade 5 hjärtinfarkter tillsammans på några år, måste fortfarande jobba då de inte har råd att gå i pension. Blev skallgång efter ena gubben en dag då vi på riktigt trodde han låg dö någonstans.

Är det framtiden? Plocka bort döa arbetskamrater lite då och då som blockerar när de yngre ska komma fram och jobba?

Minns inte exakt men det var väl för vissa som ville jobba längre och inte något spikat?

Oavsett så är det riktigt dåligt. Vet flera i 60års åldern som inte kommer njuta efter 65, 70 finns inte ens på kartan att de kommer kunna leva utan hemtjänst. Ett par gubbar jag jobbade ihop med hade 5 hjärtinfarkter tillsammans på några år, måste fortfarande jobba då de inte har råd att gå i pension. Blev skallgång efter ena gubben en dag då vi på riktigt trodde han låg dö någonstans.

Är det framtiden? Plocka bort döa arbetskamrater lite då och då som blockerar när de yngre ska komma fram och jobba?

Ja prioriteringen måste väl ändå ligga på att få afghanska vuxna män genom svenskt gymnasium. Även om många av dom sällan bryr sig om att gå dig.

/ SatanG

Skiter väl både Rööven och Reinfeldt i , bara ersätta med deras nya svenskar som utgör framtiden för Sverige

Ja prioriteringen måste väl ändå ligga på att få afghanska vuxna män genom svenskt gymnasium. Även om många av dom sällan bryr sig om att gå dig.

/ SatanG
Tacka Annie för det, hon tillhör ju den organisationen som skall stalla allting till rätta enligt eliten i världen. Folk skall bara fogas under en världsregering som säger exakt vad du får göra och t o m tänka. :cool:
Blir hon statsminister på köpet är lyckan total :D:p:eek:
Varför haar vi ingen Trump i Sverige?

/ SatanG
Ett riktigt svek mot Svenska folket , papperslösa vuxna män med utvisningsbeslut får stanna trots allt skitsnack om att de som fått utvisningsbeslut skall lämna ,, Jag säger ,Trams bara trams , inget annat :mad:

Hej

Det har aldrig varit förbjudet att jobba längre än till 65, det har man kunnat i alla tider men då under förutsättning att den anställde har varit överens med arbetsgivaren om detta, folk som har varit attraktiva på arbetsmarknaden har ju blivit ombedda att fortsätta, detta har varit vanligt även förr och jag har själv jobbat med folk som har varit 67 år redan innan lagändringen.

Det som lagändringen innebar vara att politikerna fråntog arbetsgivaren rätten att välja vilka han ville ha kvar, i.o.m lagändringen kunde även avdelningens lataste och minst lönsamma individ välja att fortsätta, själv tycker jag att detta är åt helvete både för arbetsgivaren och arbetskamraterna.

Själv vill jag ha det som förut när dom flesta gick hem vid 60-65 och ersattes av ungdomar, att som nu tvinga folk att jobba längre och lagstifta om att alla som vill ska kunna gå kvar på en arbetsplats även om dom inte längre behövs eller gör någon nytta är katastrofalt av flera skäl.

Dom som inte har något liv utanför jobbet borde skickas på avprogrammering och kurser i socialt umgänge innan pensionen.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
3-4 miljarder var det va?

Ja bra tänkt, förmånsbeskatta pensionen eller höj skatten ordentligt på de få som har ett riktigt jobb. Dumheter ska svida :)

/ SatanG
Bort med bidragen, tvärt emot SD löften om höjda bidrag.
Utan fria bidrag och försörjning så vill ingen ”fly” till Sverige, belöna de som skattar med högre pensioner och skit i resten......

Liknande trådar

A
Svar
77
Visningar
5 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp