Hej
Till viss del är det ju som du säger, men jag vill nog ändå ha ett land där plånboken inte styr och avgör ett barns framtid, det kan gott finnas privata alternativ och det har det väl egentligen alltid gjort, men då ska den verkligen vara privat och inte dränera den statliga vården och skolan på pengar.
Det är ju trots allt bara 20-30 år sedan nästan alla barn gick i samma skolor, åt samma mat och hade goda möjligheter att bli något som vuxna, det skrämmer mig när barnen delas upp efter etnicitet, religion och samhällsklass, jag tror definitivt att detta medverkar till ännu större klyftor och orättvisor i landet.
Samma med vården, tillåts denna utveckling fortsätta så kommer vi lite bättre bemedlade att gå till egna sjukhus, opereras omgående, få enskilda rum och bli uppassade i en hotellliknande stil, medans dom sämre lottade får sitta i köer, vänta och lida i onödan, för att tillslut bli opererad av nåhågon läkare som inte platsar i den privata vården, för att sen bli inlagd i en stor sal med andra eller i värsta fall få sova i en korridor, är det så vi vill ha det i Sverige?
Mvh isan lover