Svensk och thailändsk sjukvård - en jämförelse

Jag har precis löst en sjukförsäkring vid resa utanför EU, 475kr för hela familjen/år. Denna gäller bara 45 dagar, men obegränsat antal resor på ett år.
Garanterar samma sjukvård som i Sverige (får hoppas dom menar när den väl fungerade här;))
Är det 45 dagar från avresedag eller dag 46-90 då åtminstone jag har de första 45 dagarna täckta i hemförsäkringen?

Så är det inte och det vet du också, det är ingen större risk att gå ute endam om man inte själv är kriminell, en form av självsanering. Inget som drabbat oss vanliga även om tidningarna säljer på att ta upp varenda liten händelse.

Tjena Mackes, du missade nog min fråga om var i Sverige du bor där det är säkert att gå ensam ute om kvällarna.

Det är väl inte så att du bor på heltid i Thailand och sitter och har fantasier om hur bra och säkert det är i dagens Sverige?

Tjena Mackes, du missade nog min fråga om var i Sverige du bor där det är säkert att gå ensam ute om kvällarna.

Det är väl inte så att du bor på heltid i Thailand och sitter och har fantasier om hur bra och säkert det är i dagens Sverige?

Jag bor i Sverige tre månader om året och brukar då bo i olika områden runt Göteborg hemma hos barnen.
Jag är då ute och rör mig mycket och har aldrig känt mig orolig för att bli angripen på senare år.

Däremot blev jag angripen av ett par Svenska missbrukare på natten i Slottskogen år 2000, dock snackade jag mig ur det.
Kriminalitet har alltid funnits och kommer troligvis alltid att finnas, det är alltid lika intressant för media att förstora upp det.

Ja, våldet har förändrat karaktär de senaste åren som så många gånger tidigare. Denna gången i huvudsak på grund av gängkriminella, något som inte berör "Svensson" så mycket. Sexuella övergrepp har också ökat på grund av invandrade personer som hamnat snett och som inte har vår respekt för kvinnor, också detta oftast i gäng.

Båda företeelserna är saker som polisen skall ta tag i och tyvärr har det väl inte gått så snabbt som man kunde hoppats. Men jag är övertygad om att vi kommer att anpassa oss även denna gång.

Jag bor i Sverige tre månader om året och brukar då bo i olika områden runt Göteborg hemma hos barnen.
Jag är då ute och rör mig mycket och har aldrig känt mig orolig för att bli angripen på senare år.

Däremot blev jag angripen av ett par Svenska missbrukare på natten i Slottskogen år 2000, dock snackade jag mig ur det.
Kriminalitet har alltid funnits och kommer troligvis alltid att finnas, det är alltid lika intressant för media att förstora upp det.

Ja, våldet har förändrat karaktär de senaste åren som så många gånger tidigare. Denna gången i huvudsak på grund av gängkriminella, något som inte berör "Svensson" så mycket. Sexuella övergrepp har också ökat på grund av invandrade personer som hamnat snett och som inte har vår respekt för kvinnor, också detta oftast i gäng.

Båda företeelserna är saker som polisen skall ta tag i och tyvärr har det väl inte gått så snabbt som man kunde hoppats. Men jag är övertygad om att vi kommer att anpassa oss även denna gång.

Tyvärr så är det precis som du skriver: "Men jag är övertygad om att vi kommer att anpassa oss även denna gång."

Tyvärr så är det precis som du skriver: "Men jag är övertygad om att vi kommer att anpassa oss även denna gång."
Tror du verkligen att någon vill anpassa sig till denna kriminalitet? Det är definitivt att underskatta svenskarna. Nej, detta kommer att lösas med hjälp av nya lagar och effektivt polisarbete!

Tror du verkligen att någon vill anpassa sig till denna kriminalitet? Det är definitivt att underskatta svenskarna. Nej, detta kommer att lösas med hjälp av nya lagar och effektivt polisarbete!

Saft, bullar och armband så löser det sig nog. Tills dess får tjejerna i Sverige ta emot allt de stackars ensamma gängen beslutar dela ut medans skattebetalarna tvingas betala för "nöjet" med "investeringarna" som aldrig någonsin kommer ge någon positiv avkastning.

/ SatanG

Saft, bullar och armband så löser det sig nog. Tills dess får tjejerna i Sverige ta emot allt de stackars ensamma gängen beslutar dela ut medans skattebetalarna tvingas betala för "nöjet" med "investeringarna" som aldrig någonsin kommer ge någon positiv avkastning.

/ SatanG
Ja det du beskriver är just framtiden , nu har EU i dagarna röstat fram att förbjuda "vissa enligt Pk folket rasistiska partier ), Detta innebär just det som många fruktat , EU har blivit en diktatur , men detta kan vi ta i politiktråden tycker jag , ett idag högaktuellt ämne

Undrar när Sandviken ska börja casha in på alla miljarder som "den stora inflyttningen" skulle föra med sig till kommunen (den "berömda" Sandvikenrapporten)? Undrar om det blir före eller efter den massiva skattehöjningen som nu aviserats..........?

Undersökning publicerad på nyheterna ikväll,Sverige ligger som no 1 i tabellen BNP per capita i hela EU, om man nu behagar att vända tabellen upp och ner..............

Tack till alla politiker för våra pensionsräddare som ni har begåvat vårt land med!

FAN TA ER HELA HÖGEN!!
Till politikerna då.

Som de flesta andra fackliga företrädare så gäller det inte att leva som man lär, du har väl läst om att växla hos de kinesiskättade guldhandlarna, där växlade frun pengarna från loppisen, tror du loppispengarna är deklarerade och skattade så att de fyller på statens kassa?
Loppisföretag blir ofta skönstaxerade.
vet ej hur det är i Thailand men misstänker att det ofta är någon form av schablonskatt

stefan-lofven_5.jpg

© Socialdemokraterna pressbild
:rolleyes:
Regeringen: Låt illegala invandrare begå brott utan att straffas
Publicerad 21 oktober 2018 kl 18.37
INRIKES. Invandrare som har fått utvisningsbeslut men fortfarande uppehåller sig i Sverige ska få begå brott som ger upp till ett halvårs fängelse utan att riskera straff. Det föreslår regeringen, rapporterar TV4 Nyheterna.

Olika former av misshandel, sexuella övergrepp och stöld ger idag sex månaders fängelse eller mindre i Sverige.
I en proposition från migrationsminister Heléne Fritzon (S) föreslås att invandrare som har fått utvisningsbeslut och begår den typen av brott helt ska kunna slippa polisutredning, rättsprocess och straff och helt enkelt gå fria. Förundersökningen i de fallen ska bara läggas ner.
Regeringen hänvisar officiellt till att utvisningen enklare kan genomföras om den inte fördröjs – men de så kallade oppositionspartierna är kritiska.
– Om regeringen får igenom sitt förslag betyder det att människor som begår brott i Sverige kommer att bedömas olika beroende på vilket land de kommer ifrån, säger Johan Forssell, Moderaternas talesperson för migrationspolitik, till TV4.
Även Sverigedemokraterna riktar hård kritik mot förslaget.
– Här ska man lägga ner förundersökningar med anledning av att en person ska utvisas. Det behöver inte ha vunnit laga kraft och man behöver inte vara säker på att personen faktiskt kommer att utvisas eller lämna landet, säger Paula Bieler (SD).
Migrationsminister Heléne Fritzon (S) har inte velat svara på några frågor om förslaget, enligt TV4 Nyheterna.
här måste någon fått hjärnsläpp.
Hur gör man med de som inte vill samarbeta för att ordna nödvändiga dokument för utvisningen.
En del går inte att utvisa eftersom det är osäkert vilket land de kommer ifrån.
andra vägrar landet som de utvisas till att släppa in.
Dessutom kan det med överklagan ta flera år innan utvisningsbeslutet vinner laga kraft

Hur gör man med de som inte vill samarbeta för att ordna nödvändiga dokument för utvisningen.
Dessutom kan det med överklagan ta flera år innan utvisningsbeslutet vinner laga kraft

Ja det är skrämmande hur mycket dumheter som föreslås på senare tid. Men det är klart, bor man i skyddade områden och har säpo som skyddar en så kan man givetvis låta resten av befolkningen möta kriminella som är immuna mot vår lagstiftning.

Hej

Det problemet löste man i Ryssland genom att samla ihop dom man ville utvisa och transportera dom i ett gigantiskt milärt transportflygplan till en bananrepublik i Afrika, där hade man mutat makthavare för att ta emot dessa, problemet var bara att man blandade folk både ifrån Asien, Afrika och Mellanöstern och körde alla oavsett nationalitet till detta land i Afrika.

Men jag tror i.o.f.s inte att Ryssarna brydde sig så mycket om detta med nationalitet, pass och dokument, men så kan ju knappast Sverige agera.

Mvh isan lover

Hej

Det problemet löste man i Ryssland genom att samla ihop dom man ville utvisa och transportera dom i ett gigantiskt milärt transportflygplan till en bananrepublik i Afrika, där hade man mutat makthavare för att ta emot dessa, problemet var bara att man blandade folk både ifrån Asien, Afrika och Mellanöstern och körde alla oavsett nationalitet till detta land i Afrika.

Men jag tror i.o.f.s inte att Ryssarna brydde sig så mycket om detta med nationalitet, pass och dokument, men så kan ju knappast Sverige agera.

Mvh isan lover
Sverige är ju en humanitär stormakt och vill t.o.m inte straffa illegala invandrare i ett nytt förslag från svetsarn.:thumbsdown:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp