Varför är inte Thailand med i Eurovision Song Contest?

Du måste leva i en bubbla som tror att thaimusik skulle göra succe i en schlagerfestival i Europa.:afro:

Och varför skulle inte detta kunna hända?!?
Bara personer som dig själv @gunnarg som inte vill utveckla sitt eget tänkade i en positiv mening gör sin egen värld till ett köksskåp.
Ingen trodde att "Finska" LORDI skulle vinna i ESC med "Hard rock Halleuja", vad hände? Jo!! De vann...

Sitt på den, bittra människa!

Världen är under och kommer att förändras, vare sig vi vill eller inte ;)
Vad vi måste se till är att inte släppa greppet och låta andra styra över oss som är majoriteten :eek:

Bara en tanke, Jo-Be

Pssst! Kunde inte sagt det bättre... :p

Fattar inte frågan? Det hörs väl på namnet om inte annat (Eurovision Song Contest) att det är en europeisk tillställning, vad jag vet så tillhör inte Asien Europa. Men jag kan ha fel där, jag läser sällan nyheter så det kan ju ha skett en förändring. Att Australien får vara med beror på att de tillhör England som tillhör Europa, och att Israel är med beror på att de tillhör European Broadcasting Union (EBU.) Men jag instämmer i många andras inlägg här, det finns betydligt bättre musik och tävlingar än ESC här i Thailand.

Fattar inte frågan? Det hörs väl på namnet om inte annat (Eurovision Song Contest) att det är en europeisk tillställning, vad jag vet så tillhör inte Asien Europa. Men jag kan ha fel där, jag läser sällan nyheter så det kan ju ha skett en förändring. Att Australien får vara med beror på att de tillhör England som tillhör Europa, och att Israel är med beror på att de tillhör European Broadcasting Union (EBU.) Men jag instämmer i många andras inlägg här, det finns betydligt bättre musik och tävlingar än ESC här i Thailand.

Absolut! Eländet ESC har överlevt sig självt, skiten borde ha skrotats för länge sedan. Det är lika skönt varje år när "möget" är slut. Jag har överhuvudtaget ingen aning om hur årets vinnarlåt låter. Och vilket land som vann. :cool:

Eftersom Eurovision inte är någon geografisk Europatävling kan länder som geografisk ligger i både Nordafrika och Centralasien delta, vilket också har skett. Marocko är dock det hittills enda landet i Afrika som deltagit, vilket skedde år 1980. Australien har deltagit det senaste fyra åren (2018). Bland länder utanför det geografiska Europa kan också nämnas Armenien, Azerbajdzjan, Cypern, Georgien, Israel, Ryssland och Turkiet som har deltagit i många år.
Tävlingen är en samproduktion mellan TV-bolagen som är medlemmar i EBU, där varje land som vill vara med och tävla skickar ett bidrag med en tillhörande artist.

Det är helt enkelt inte en tävling inom Europa, namnet till trots.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp