När jag ändå är igång(från tråd till tråd),jag har läst färdigt /ikapp Legolas tråd. Mycket intressanta reflextioner!
Men även
Väl menat Legolas. Jag vet att man kan bli så j-a irriterad emellanåt på detta underbara idiotiska samhälle!
Jag skall avsluta denna tråd med en liten story om ................................BÖRJAN TILL SLUTET!
Jag och min dåvarande flickvän bodde på Koh Samui. Hon kom ju ifrån Phittsanulook,där hon var det äldsta barnet. Hennes Mor var död i aids,liksom hennes äldre syster,också aids. Min flickvän hade fastigheten överförd på sig och hade således ansvaret för densamma. Jag som västerlänning och tilltänkt man fick investera i lite av varje. Jag/vi skulle ju bo där så småningom, var det tänkt.
Ac,kyl/frys,toan,köks-fix m.m m.m. Det var okay,tänkte jag då. Vi skall ju bo här senare.
Hennes Far och styvmoder ville bygga nytt hus på deras relativt stora tomt. Det gjorde dom också,med vissa pikar om att jag skulle hjälpa till med en del kontanter. Det gjorde jag inte! I am not a sugardaddy! Vilket jag förklarade och det respekterades av dom. Trodde jag i alla fall!
Dom (min flickväns familj) Hade en byggfirma så dom gjorde allt jobb själva på det nya huset. Min flickväns styvbror gjorde det mesta,för att inte säga allt. Hennes Far låg mest i hängmattan och ¨menade¨. Bygget skred på och allt såg ut som att det skulle fixa sig utan min hjälp. Great! tänkte jag. Dom var ju inte fattiga direkt.
Vi reste ner till Koh Samui. Där vi hyrde hus och hade en rätt bra tid där ända tills min flickvän fick ett samtal ifrån en granne uppe i hembyn. Denna granne var en god vän till henne. Jag såg att samtalet tog ¨hårt¨på min flickvän och fick förklaringen efteråt. Min flickväns Pappa hade låtit ta ner plåttaket från hennes hus och placerat det på deras nya hus under pågående regnperiod!
..............Vad är det för märkligt med Thailand?
Hur j-a bussigt är det? Alla saker och elektronik ,kläder med mera låg öppet för regn och väder! Sicken Farsa! Min vän måste ju iväg och fixa till allt. Ett nytt plåttak hade hon ju inte pengar till,så jag var ju naturligtvis tvungen att fixa(finansiera) detta. Smart av dom,naturligtvis. Dom förstod ju att jag inte skulle kunna låta det vara.
Det var en del problem som hade dykt upp emellan oss under tiden strax före,så jag var ju lite konfunderad över våran situation/relation. När hon meddelade mig och förklarade samtalet och att hon måste iväg och fixa taket och att hon måste få pengar till detsamma så blev jag lite ställd och tveksam inför situationen. Självklart ställde jag upp för det fanns ju saker där i huset som for illa som jag redan hade investerat i.
Jag tänkte: ¨Jag skickar henne 10.000 Bth till att börja med så får jag se vart vi hamnar. Jag hade ju hennes bankkontonummer om det skulle behövas mer¨. Hennes replik blev då - Is that all! Med en mycket irriterande min. Jag gav henne 20.000 Bth
Jag kommer ihåg att jag tänkte: -Det här är som när hon anklagade mig för att inte gilla hennes son. -You don´t like my son! För att jag tyckte att han inte behövde bo hos oss i vårat lilla hus på Koh Samui utan att behöva arbeta och bidra till hushållet. Det var tänkt att han skulle bo hos oss under introduktionstiden på ön. Jag ¨tvingade¨honom ut i jobb. Ett jobb som han sedan stortrivdes i!
Jag avslutade våran relation i samband med att jag reste till Sverige för mitt jobb på hemmaplan. Jag har sedan dess ångrat mig och också känt att det var rätt beslut hur många gånger som helst. Nu är det som det är och jag gör mitt bästa för att gå vidare med min nya flickvän som är helt underbar. Go for it!
Salmon!