Utlänningar rättslösa i Thailand och är ej lika inför thailändska lagen samt saknar alla rättigheter

 
Dom försökte få mitt pass i original när jag skulle hyra bike i Phuket 2013 , ALDRIG svarade jag , vilken Farang lämnar ifrån sig sitt pass , måste vara en riktig dårfink , utan pass är man körd i Thailand ..
 
Jag har inte märkt någon skillnad i behandlingen på Immigration när jag förnyar mitt NON IMM senast i januari utan har alltid blivit korrekt behandlad. Har aldrig blivit tillfrågad om bankkontonummer då jag använder inkomst i min ansökan. Men vill man inte uppge konto så NO have.
 
Vad jag fick veta så strtade detta upp förra månaden , iofs så vet jag nu att det tydligen är frivilligt ...
 
Stämmer vad du säger , sen kan de konfiskera tillgångar enligt eget önskemål .. Vadå UT ,Alla tuper av tillex Non immigrant O mm Spouse , retirement ja alla , Skitland ....
Om de nu staten konfiskerar bankkonton som ägs av utlänningar så behöver de knappast veta kontonummer då bankerna har registrerat passnummer för konton som ägs av utlänningar.
 
Det var väl vid ansökan som nya reglerna gäller inte vid rapporteringen.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp