Var är alla turister i Thailand .

 
E

EV

Gäst
Det kom över en halv miljon ryssar till Thailand i dom 5 första månad av 2016 , det är en ökning på
17 % samman likning av 2015 . Den samma statistik visar en kraftig ökning av nordiska turister .
Men norrbagar blir färre , det var bara 61 tusen norska borgare i i dom 5 första månad av 2016 .
Det stora spörsmål många stiller sig .
Var är alla turister , och hur kommer dom sig till Thailand .
I genom snitt kommer det 18 tusen europeiska turister till Thailand varje dag . Det blir cirka 50 fulla
Boeing 777 maskiner med 350 passagerare ombord . Bara ryssar utger 3 tusen personer varje dag .

Skjermbilde 2016-06-16 kl. 13.02.46.png
 
Kanske gillar Thaimyndigheterna gillar att visa fake statistik , enligt mina polare i Pattaya så drar nu många Expat tillbaka till Europa, kanske dem som tidigare har kunnat köpa sina ett års retirement Visa , vet inte om det har blivit svårare men har hört att det är svårare och dyrare att genom agenter köpa ful-visa......

Har själv omvärderat och kommer likförbannat att ta ett singel O spouse samt efter drygt 2 mån söka ett ettårs retirement igen , det blir då billigare samt att jag slipper fara ut och in hela tiden då jag skall vara nere 8 mån denna gång ...Bara visa pensionpapper igen så har man ett års ,sen ett singel entry innan jag åker hem i Juni så kan jag komma in igen i januari 20018 innan mitt ettårs går ut ......
Vet att det blir färre och färre med faranger , de gillar inte myndighetskontrollen , det går intye heller jag ,men jag har inget att dölja vilket kanske många har ...........;)
 
Då har ju myndigheterna lyckats. De ville väl få bort de med inte rent mjöl i påsen och gärna få in än fler korttidsgäster som spenderar mer pengar per dag.
 
Och alla de som lever utan papper undangömda i BKK tillex , lätt att försvinna i Thailand sägs det .. Undrar om det inte skulle funka väldigt bra att bar dra upp till nån by och slå ner rumpan , aldrig att de kollar upp en farang där
 
Det är många familjer som semestra i Thailand som är ett tropisk semesterparadis . Under förutsättning
att plånboken är tillräkkligt tjock , då kan svenska familjer fly dit någon gång i jul eller sportslåvsveckan
under vinteren .

En och annan åker till Thailand med andra intresser , för en del handlar det om att hitta en partner , och
för andra att göra ett längre avbrott i de svenska livet .
 
Det är många förskjelliga folk som åker till Thailand på semester . Och Thailand passar inte för alla
som inte kan styra alkoholen . Jag känner flera som har varit i Phuket och Pattaya cirka 5 gånger
men aldrig sett något annat del av landet , säga : Nej nu är jag trött på Thailand , för det är så
sunkigt där och tjaiena var jo bara ute efter mina pengar .
Ja vad väntar de sig når de åker till de värsta nöjesträsket och plockar upp första och bästa h**a
på första och bästa baren .
 
Det är många familjer som semestra i Thailand som är ett tropisk semesterparadis . Under förutsättning
att plånboken är tillräkkligt tjock , då kan svenska familjer fly dit någon gång i jul eller sportslåvsveckan
under vinteren .

En och annan åker till Thailand med andra intresser , för en del handlar det om att hitta en partner , och
för andra att göra ett längre avbrott i de svenska livet .
Nähä ... Er detta sant ??:confused:
 
Och alla de som lever utan papper undangömda i BKK tillex , lätt att försvinna i Thailand sägs det .. Undrar om det inte skulle funka väldigt bra att bar dra upp till nån by och slå ner rumpan , aldrig att de kollar upp en farang där

aldrig kollar? det var väl samma eller dagen efter polisen kom hem till frugan och kollade Ubon...i byn.

Passport control 019.JPG


Passport control 018.JPG
 
Sojar du , kom de för att kolla Dig ??? Då måste ju nån ha tipsat ,garanterat ...
 
Nå , vad hände ??? Alla papper ok , måste vara nån som har ringt och tipsat att Farang jobbar på farmen ,inte en chans annars .Nån som inte gillar Dig ...
 
Thailand i dom 5 första månad av 2016 , det är en ökning på
17 % samman likning av 2015

Detta är fullständig bullshit, har förut irriterat mej på dom otaliga ryssarna i Pattaya, detta var för nåra år sen. Redan ifjol lyste dom med sin frånvaro, men här och var hörde man dom. Nu har jag varit här 3 veckor, och promenerat mycket på gatorna, har inte ännu hört ryska. Nu är det fullt av kineser, vietnameser...

För övrigt är det minst turister detta år den här tiden av året någonsin.

Ps. Häng inte upp er på min irritation....
 
Senast redigerad av en moderator:
Måste nog allt hålla med Matts. Som jag uppfattat det är det MINDRE med turister i år mot vad det var för 1 eller 2 år sedan.
Tror att statistiken ljuger. Kanske är så att varje turist i dag är en betydligt kortare tid i Thailand mot för 2 år sedan, vilket i sin tur gör att det blir färre turistnätter trots att antalet turister som passerat gränsen ändå inte minskat.
 
Och alla de som lever utan papper undangömda i BKK tillex , lätt att försvinna i Thailand sägs det .. Undrar om det inte skulle funka väldigt bra att bar dra upp till nån by och slå ner rumpan , aldrig att de kollar upp en farang där

Jag känner till någon som gjort det. Han hade inga pengar i princip, sålde det lilla han hade, och bor i bergen i norra Thailand med en Thai kompis som odlar kaffe.
 
Och vad händer om han blir sjuk och måste till sjukhus? Eller är med om ex en olycka?
Ingen kommer att ta han till varken sjukhus el något annat.
 
Och vad händer om han blir sjuk och måste till sjukhus? Eller är med om ex en olycka?
Ingen kommer att ta han till varken sjukhus el något annat.
Korkade falanger som inte tänker längre än näsan räcker, är ju bara en tidsfråga innan han åker dit och har han då dessutom inga pengar till böterna blir det en lång vända på bkk hilton. Begriper inte att man kan tycka att det är så bra i Thailand att man tar såna risker för att leva som en fattiglapp. Men folk e visst olika sägs det..
 
Korkade falanger som inte tänker längre än näsan räcker, är ju bara en tidsfråga innan han åker dit och har han då dessutom inga pengar till böterna blir det en lång vända på bkk hilton. Begriper inte att man kan tycka att det är så bra i Thailand att man tar såna risker för att leva som en fattiglapp. Men folk e visst olika sägs det..

Tror faktiskt att många är i en så illa situation att valet mellan att åka hem eller stanna kvar kan kvitta. Väldigt många har absolut inget att komma hem till.

Gick ju ett intressant program om en engelsman som efter många turer där han sålt allt han hade, sagt upp sig, ja ni vet inget nytt under solen. Han förlorade allt och blev tvungen att åka hem efter några år när han blivit blåst på allt, han är ju inte ensam.

Allt han ägde och hade var kläderna på kroppen, T-shirt, byxor och inte ens riktiga skor utan flippflopp. Många knarkar ner sig i åratal och lever på att stjäla från turister och har inget att återvända till.

Tror att de helt enkelt att de skiter i det. Har man pengar är det ju lätt att hålla sig undan oftast kriminella. Såg ett program här om dagen om en dansk, som arbetade på DSB, var inte med från start av programmet men hann uppfatta att han förskingrat pengar från DSB och far till 2 döttrar bara stack, ingen har sedan 16 år sett eller hört från honom.

Man har spårat han till Thailand och förmodligen Phuket men det verkar lögn att hitta han. Lever förmodligen under falsk nationalitet och falskt pass, så det finns många sätt.

Vet ju inte hur det är nu men polisen i Thailand eller migrationen är väl inte känd för att lägga någon större kraft som i Sverige på att jaga folk utan giltigt tillstånd att uppehålla sig i landet, utan de vet att förr eller senare händer något där någon form av handling måste visas och då slår de till eller att de får ett tips eller liknande.
 
Det är många förskjelliga folk som åker till Thailand på semester . Och Thailand passar inte för alla
som inte kan styra alkoholen . Jag känner flera som har varit i Phuket och Pattaya cirka 5 gånger
men aldrig sett något annat del av landet , säga : Nej nu är jag trött på Thailand , för det är så
sunkigt där och tjaiena var jo bara ute efter mina pengar .
Ja vad väntar de sig når de åker till de värsta nöjesträsket och plockar upp första och bästa h**a
på första och bästa baren .

Ja Disney Land kan också bli tråkigt och drygt efter ett tag när verkligheten kommer ikapp.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp