A
anonymous
Gäst
Öl-, mat- och servicepriser är ju betydligt lägre i Pattaya än i Bangkok och i Bangkok är det inte ens en promille av gästerna på dessa inrättningar som är turister. Jag är helt säker på att thailändare i Bangkok dricksar lika mycket eller mer än utlänningar så jag vidhåller att påverkan från Hollywoodfilmer och såpor om överklassen i Bangkok och deras livsstil påverkar mer än turister.
Överlag tycker jag många utlänningar överskattar deras påverkan och betydelse på livet i Thailand. Det är klart att de påverkar i Pattaya och Phuket men för thailändare i allmänhet så är det nog ganska ointressant vad turisterna håller på med; det man kan se på TV och Facebook däremot, det smittar snabbt av sig.
Majoriteten av alla som jobbar på service inrättning i Pattaya kommer ifrån Isaan och tar med en del av det dom lär sig när dom kommer hem till byarna, sen hur Thai lever i Bangkok känner jag inte till, men det som folket utanför Bangkok tar med sig tror jag det tas med sig en del från turistorterna, tyvvär då många gngr dåliga vanor som dricksen om det skulle existera, vilket jag aldrig märkte något av under mina 2 år i norr bara här nere..
Men kanske Bangkokborna dricksar mer, jag känner ingen Bangkok Thai.