Vad är det för magiskt med Thailand?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
När det romantiska "kvittret" har avtagit, är det inte spå att vissa av Er har mött Er kära via Thaillovelink,
eller mött thaidamen hemma i Sverige, och ni hade redan fått känslor för Er tillkommande innan ni åkte ned till Thailand,
då förstår jag vad ni pratar om.... vi pratar inte alls om samma sak överhuvudtaget!!

Det du menar att man redan var kär innan man mött thaidamen och därför är sexet mindre viktigt för oss??
I motsats till de som åker ner och träffar någon i thailand, där sexet kommer först och att bli kär kommer senare??

"legolas " sa:
Jösses PEO vad är det som är så svårt att förstå... jag hör att du tillhör den grupp som fann kärleken innan ni åkte ner och "upptäckte" Thailand. Jag bara menade på att många av de sdom inte har en susning av Thailand åker ner första gången och upptäcker sexet först och kärleken sedan, är detta fel eller????

Ni andra som upptäcker kärleken hemma i Sverige, ni har redan Ert parförhållande klart när ni kommer hit ner, och då kanske naturupplevelser kommer mera i första hand än sexupplevelser mellan lakanen...

Nej Legolas, det är inte fel..
Det är precis så jag beskriver det du sagt tidigare..

Jag hade ju varit i Thailand innan, på Phuket och i Bangkok samt Hua Hin. Inte ens då kom sexet i första hand. Men å andra sidan - Har man egentligen varit i Thailand när man bara har varit på turistorter? Jag tyckte det då men det gör jag inte längre.

"Berralund " sa:
Jag hade ju varit i Thailand innan, på Phuket och i Bangkok samt Hua Hin. Inte ens då kom sexet i första hand. Men å andra sidan - Har man egentligen varit i Thailand när man bara har varit på turistorter? Jag tyckte det då men det gör jag inte längre.

Men det är väl stereotypen på en singel farang man i Thailand eller?
Åker ner bara för att få sex, och sedan förälskar sig i landet?

Jag har då vart där och lärt mej tycka om landet utan sex och Thaidamer. Gör det mej lite unik ???
Märkliga är att frugan tycker likadant.
Det är inte bara turist ställen som vi vart på, har farit runt lite överallt utom Isan där är det ju så jädra många Falanger :laugh:

"Per Olav " sa:
Men det är väl stereotypen på en singel farang man i Thailand eller?
Åker ner bara för att få en ny fot, och sedan förälskar sig i landet?

Visst är det så, absolut! Vad jag menar är att jag har omvärderat det hela nu efter att ha varit i delar av landet som ligger långt från turistorterna. Så min kärlek till landet och folket har blivit mycket djupare nu.

:wai:
Woaw! Jag har just sett kvarten mellan Japan och ¨den givna vinnaren¨Tyskland. Japanskorna vann inte bara matchen på resultatet 1-0.
Dom vann matchen i skönhetstävlingen också,med ¨typ¨20-2..................Asiatiska kvinnor,mmmm!
Ja-ja,visst! jag är en mansgris. Jag kunde bara inte låta bli att kommentera detta faktum. Det var en rolig match och japanskorna spelade väldigt tekniskt rätt och framför allt taktiskt. Grattis Japan!
Hoppas dom svenska tjejerna får möta dom!
.
Jag var utanför Phittsanolook med min dåvarande flickvän, massösen med dom ljuvliga händerna. När vi åkte med motorbiken in till Phittsanolook för att där uträtta några ärenden. Bl.a skulle jag in till ett internetcafé och hon skulle samtidigt göra service på sin motorbike. 2 timmar senare skulle hon plocka upp mig på cafe´t. 2 timmar gick och jag var klar med mitt.Hon kom inte. Jag köpte en öl
och bidade min tid. Hon kom inte! Då ringde jag upp henne och möttes av en förtvivlad flickvän.

Hon hade lämnat in sin motorbike för service och tog ur min filmkamera och min kamera ur sitsen på cykeln. Hon placerade dom brevid sig där hon satt och väntade. Efter några minuter gick hon på muggen och när hon kom tillbaka var min väska med kamerorna borta.
Panik! Kände hon,förståss! Pratade med företaget hon var hos för servicen (Yamaha) Dom hade kameraövervakning så dom kollade in denna. Vid det läget så ringde jag upp och undrade var hon höll hus. Hon berättade allt för mig,plus hur förtvivlad hon var. Jag tog en mc-taxi till stället och kom dit samtidigt som polisen anträdde yamahacenter i Phittsanolook.

5 poliser med allvarlig uppsyn mötte mig,plus en rödgråten flickvän som berättade allt som hänt för mig. Vi kollade in filmen och kunde se en man som satt bredvid henne och väntade på något. Min flickvän klev upp för sitt toabesök och gick iväg. Mannen bredvid satt kvar några sekunder innan han gick iväg,men kom på att han ¨glömt¨något. Han tog min kameraväska och gick iväg,helt ovetandes om att han filmades och blev igenkänd av personalen på stället. Han var en kund där. Dom kunde namnge han för polisen så polisen ¨lyste¨ honom. Polisen fick hans telefonnummer och kom i kontakt med denne man, som nekade till brottet ända tills polisen informerade honom om att han fanns på bild. Då gav han med sig. Vid det läget satt vi på polisstationen med en rapportering och anmälan som tog 4 timmar! Fy.fn så segt och utdraget det var!

Han for tillbaka till yamahacenteret med kameraväskan. Dom ringde därifrån och meddelade oss detta. Vi åkte med polisen dit och jag fick igen mina kameror. Min stillbildskamera var dock trasig vid det läget och jag meddelade polisen detta. Ersättning krävdes med andra ord. Då flydde han fältet och ett polisärende tog fart med en väldans massa procedurer och byråkrati. Dom fick aldrig tag i honom men polisen gav han min flickväns telefonnummer. Smart! Han ringde och terroriserade oss om att ta tillbaka anmälan eftersom han avsåg att ersätta kameran med kontanta medel. Polisen godkände inte detta. Vi gjorde det dock. Han sände oss ersättningen för kameran till min flickväns konto och för vår/min del var det hela överspelat. Polisen gav sig icke och ville ha ta på honom. Han lyckades hålla sig undan och vi slapp vidare kontakt med honom efter ersättningen till oss. Märkligt!

Nu fick jag ett sms från min flickvän ifrån KhonKhen. Vi skall ha cybersex. Jag återkommer senare. Sorry för abrupt avslut!
Salmon

Det var ju skönt att du fick tillbaks dina kameror och att allt ordnade sig. Där ser man hur bra det kan vara med kameraövervakning.

Och din tjej verkar inte gå av för hackor heller, cybersex mmmm...

"Berralund " sa:
Det var ju skönt att du fick tillbaks dina kameror och att allt ordnade sig. Där ser man hur bra det kan vara med kameraövervakning.

Och din tjej verkar inte gå av för hackor heller, cybersex mmmm...
En sån grej är ju kul så här i efter hand. En redogörelse om hur man gör det som avbröt dej kommer väl senare så man får lära sej nåt :D :thumbsup:

Hej på Er vänner! Jag skall så småningom starta en tråd om sex i ett distansförhållande,(cybersex). Det är i alla fall bättre än sex med endast ¨högern¨. Eller ¨vänstern¨. Det är trots allt något gemensamt med min partner och det funkar faktiskt tillfredsställande. (He-he) ;)

För att återgå till denna resa med kameraförlusten och återgivandet av densamma. Några dagar senare for vi till en matmarknad i närheten av min dåvarande flickväns by, Wang Tong. Vi kom hem till hennes hus med varorna vi handlat. Samtidigt kom hennes styvbrorsa hem med sin bil från jobbet.

Vi anträdde hemmet med öppen planlösning på markplan och fick genast syn på en orm som hade krupit in i köket. Den var inte monsterstor men gott och väl ca. metern lång. ¨La¨ som hennes styvbrorsa heter blev förskräckt och tog en lång stör av något slag och motade ut den. Det var en giftig orm,informerade han oss om.

Ormen kröp iväg mot våran motorbike och kröp upp i den någonstans bland kablar och vajrar invid motorn. Där stannade den. Jag drog iväg motorbiken en bra bit ifrån huset och lät den stå där. Min tjej hade en katt som var mycket nyfiken på ormen. Den bevakade motorbiken ett långt tag,men gav sig sedan av. Då påstod jag (mot bättre vetande)att ormen hade dragit iväg. Annars skulle inte katten lämna sitt bevakningsuppdrag. Så logiskt! ::)

Motorbiken togs därefter in över natten och nattvilan la sig över hemmet. På morgonen vaknade jag som vanligt med tuppar och hundar i ett mixat oväsen utanför. Min flickvän var nere i köket och höll på med våran frukost. Jag mornade mig lite,klädde på mig och gick ner för frukost.Vi samtalade förståss om lite av varje. Planerade dagen och bestämde oss för en färd in till Phittsanulook en bit in på dagen.

Motorbiken hade dragits ut på gården igen efter en natt i markplansköket. Det gick säkert 4-5 timmar innan vi for iväg mot Ph. Min flickvän körde och jag satt bakom och höll om henne. Efter ungefär 5-10 minuter skriker hon till och vinglar KRAFTIGT! Ytters nära att köra omkull i ca. 70 km/tim. Vi hade lika gärna kunnat smälla in i en bil om det hade kommit en. Det var djävulskt obehagligt,naturligtvis isade blodet i mig. Vad hände?

Ormen var kvar i motorbiken men tyckte väl att det blev för varmt och skakigt under vår färd. Den bestämde sig för att fly fältet. Kröp ut genom vänster styre mot hennes hand. Började ringla sig efter hennes arm när hon upptäckte den. Skrek till,vinglade grovt,skakade av sig ormen som flög på mitt ben,innan den for ner på vägen och därefter ringlade iväg ut på risfältet. Vi tog en lång välbehövlig paus vid vägkanten och skrattade schockartat. Vilken rysare!

Vad är det för magiskt med Thailand? Där händer saker som vi i vardagen i västvärlden inte är i närheten av. Det är mestadels mycket varierande och spännande med tillvaron i Thailand.

Vi har haft mycket kul min tjej från då. Jag saknar henne fruktansvärt mycket emellanåt. Det tar ibland riktigt ont i mitt hjärta och min själ. Tänker på henne varje dag och gråter en skvätt då och då också. :'( FAN! Varför avslutade jag undrar Ni. Det undrar även jag emellanåt eftersom jag hade och har mina känslor kvar för henne. Den storyn tar jag senare!
tack för i kväll!
Salmon

Ja, man kan ju verkligen undra varför du avslutade. Väntar med spänning på det svaret.

Men å andra sidan - Ingen karl är väl sämre än att han kan ändra sig om det fortfarande finns chans att lappa ihop förhållandet. :-\

WOW Salmon,,,,,,du simmar som den öpnna Laxen i havet du verkar vara och står för det.
En karma poäng har aldrig varit mer värdig än den du får nu ifrån mig för den öppenheten du tillger oss.

Tack alla Ni positiva,påhejande,karmagivande och intressanta vänner för dom inspirerande omdömena. Det ger mig mersmak att skriva/berätta vidare. Trots endast 6 års resande i Th. så känns det som man har ett hav att ösa ur med att delge händelser som skett under denna förhållandevis korta tid. Visserligen har jag inte varit där som 2-veckorsturist,utan det har dom senaste åren blivit 5-6 månader per vinter och under en så pass lång tid händer MASSOR. I alla fall om man är LITE mottaglig för intryck.

Min nuvarande flickvän träffade jag faktiskt på en chat/kontaktsida. Jag sökte upp den eftersom jag saknade kontakten med Th. så mycket efter det att jag brutit med min förra flickvän. Jag åkte hem från Koh Samui i mitten av Februari i år och i samband med det bröt jag upp vårat 3-åriga förhållande. :'( (Mer om det senare).

Så jag kollade in och chattade med ett flertal tjejer från Asien,inte bara Th.Det var första gången i mitt liv som jag sökte upp en sådan sajt. Mycket positiv erfarenhet! Det var väldigt intressant att träffa en massa olika människotyper. Kan verkligen rekommenderas! Se bara till att vara på Er vakt. (Dom som nu söker någon). Min fördel är att jag har varit tillsammans med tjejer som,antingen dom själva,eller deras/våra kompisar har haft underhållsgivande falanger. Det finns många hemskheter i landet! Man lär sig läsa mellan raderna. Tyvärr måste man lära sig av misstagen. Detta gäller inte min förra flickvän! Det var inte därför jag bröt med henne. :)

Jag skulle bara chatta som vän,när jag gick in på denna sajt,eftersom jag saknade thailandskontakten från min förra flickvän. Det gick bra i en månad att vara fri och bara chatta utan förpliktelser................. Då stötte jag på Pim. Lärare i engelska så kommunikationen var klockren från början. Inga idiotiska missförstånd,som det lätt kan bli annars. Hon har det bra ställt,äger risfält (som arrenderas ut). Har hus och bil. Inga barn sen tidigare och ingen exman som spökar i bakgrunden. Ni fattar.............Det är inte möjligt!

Så tänkte nog jag också och tog därmed beslutet att hälsa på henne i April. 2 månader efter det att vi börjat chatta. För att syna korten. ............Ja,jag var nog lite ¨sugen¨också!... ::) Jag hade möjlighet att stanna där i 3 veckor för att ¨testa oss¨. Det slog väl ut så nu har vi hyrt ett hus i Kranuan. Några mil från Khon Khen. Varken jag eller Pim (som hon heter)vill bo i hennes hus eftersom hennes Mor och Far bor där tillsammans med hennes syster och man med ett barn. Det tyckte vi båda var för mycket,så hon fann ett fint litet hus i utkanten av Kranuan med 2 rum och kök. En stor tomt med en fiskdamm ingick också. Detta till en månadshyra på 2500 Bth! ! !!!!!!!!!!!! 550Skr. Otroligt! :eek:

Så nu är det inrett och klart för min ankomst i slutet av September,då jag flyttar dit för 5-6 månader innan jag sen måste hem och ta tag i mina affärer igen. För att därefter resa ¨hem¨till Kranuan igen i Sept./Okt. nästa år. Allt detta på grund av en kontakt på en chat-sida..............Vad är det för magiskt med Thailand?

Det skulle vara mycket trevligt om någon av Er bor i närheten och har lust att träffas för lite mat,prat och utbyte av livet någon enstaka gång. Jag blir inget ¨häftplåster¨! ;D. Lagom är bäst! Ha det!

Salmon

Hej på Er alla. Tyvärr så lider jag av oinspiration och skrivtorka för tillfället. Jag har för mycket jobb just nu,är inne i min högsäsong med arbete i princip 7 dagar i veckan. Jag hinner dock med att läsa Legolas tråd lite då och då. Den är så j-a träffsäker. Jag känner igen så mycket i den. :thumbsup: . Mer K.till dig Legolas! Jag är nu på sidan 30 och tror att jag inom 2 månader skall ha hunnit ikapp. Perfekt i så fall, för den 28:e September får jag byta liv och land igen i 5-6 månader framåt. Ljuset i tunneln!
Salmon

"salmon " sa:
Hej på Er alla. Tyvärr så lider jag av oinspiration och skrivtorka för tillfället. Jag har för mycket jobb just nu,är inne i min högsäsong med arbete i princip 7 dagar i veckan. Jag hinner dock med att läsa Legolas tråd lite då och då. Den är så j-a träffsäker. Jag känner igen så mycket i den. :thumbsup: . Mer K.till dig Legolas! Jag är nu på sidan 30 och tror att jag inom 2 månader skall ha hunnit ikapp. Perfekt i så fall, för den 28:e September får jag byta liv och land igen i 5-6 månader framåt. Ljuset i tunneln!
Salmon

Det är förståeligt att du ser fram emot 28/9, vem hade inte gjort det? :)

Och laxen, du är en duktig skribent. Det är imponerande att ha 15 inlägg och K=14. Starkt!!
Ser fram emot nästa alster när det än kommer. :D

Kanontrevligt att läsa din story laxen, så där är det nog för många av oss när man kommer ner till sköna Thailand.

Din spydiga kommentar Gazton skulle jag helst se förklarad av dig och inte av andra. Jag förstår inte riktigt vad som föranledde denna kommentar. Hade du en dålig dag,eller retar du dig på det jag skriver? Om du retar dig på det jag skriver så...Låt bli och läs! Eller förklara vad du menar!...................... Jag vet att jag kan bli lite för ¨nära¨ibland,men det är sån jag är. :-[

Om du retar dig på att jag berättar för mycket, så säg det istället för att komma med kryptiska och spydiga kommentarer som jag inte riktigt vet vad du menar med. Kom med något konkret så jag kan försvara/förklara mig istället för att undra vad du egentligen menar.
Väl menat!
Salmon

Ta inte illa upp. Gazton menade det säkerligen som ett skämt utan någe allvar bakom det.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp