Varför har jag/vi (på forumet) valt att bosätta oss i Thailand?

Finns ju en tråd om varför falanger betalar extra men en sak jag verkligen älskar med detta land är den mycket bra service man kan få till extremt låga priser. Fick en spik i ett däck på bilen igår och punka, pumpa upp det och körde bort till en däckverkstad i närheten, ett riktigt proffs ställe med fina maskiner för däcksmontage och framvagns inställningar. 20 min senare åker vi därifrån med spiken borta och pluggat däck, ny ventilhatt då jag slarvade bort den gamla och kontrollerat och justerat ringtryck runt om. Allt till en kostnad av 100 baht.
Dyrt i Hua Hin?...
Det har du absolut rätt i, man skall inte glömma bort den biten. Undrar vad en sådan reparation hade kostat i Sverige? Vet faktiskt inte, har klarat mig men 25 spänn lär inte räcka.

Lät ju billigt, kändes som det lätt kunde bli det dubbla i Sverige.

Allt hantverksjobb är ju svindyrt i Sverige, kan man inte göra det själv är det billigare att köpa nytt!

Betalade 100 kr utan kvitto för en punka i Norrköping i somras , rensa hålet i med en plugg sen fylla upp , behöver inte plockas av från fälgen ...

Senast redigerad av en moderator:
Här var det riktigt nice.
7a81c3a1902006ccfc31c290997a314f.jpg
23fcad6f353c6cd164819b6cb2037faa.jpg

Här var det riktigt nice.
7a81c3a1902006ccfc31c290997a314f.jpg
23fcad6f353c6cd164819b6cb2037faa.jpg

Första bilden skulle kunna vara Koh Samet på den norra delen men udden går för långt ut och matchar inte med andra bilden vilket skulle göra stranden alldeles för kort.
Koh Chang kanske?
Nu finns det tusen öar till som jag inte varit på men KC kan det faktist vara.

Var är det?

Inte i mitt närområde men det är det inte heller för Hua Hin killen som rullade ner på stranden för ett morgon dopp:). Såg faktist inte det förrän jag skulle lägga upp bilden
Finns många härliga platser i Thailand utan barer, nattklubbar (med allt som medföljer), ryssar eller jobbig trafik.

Foto 1.JPG

Första bilden skulle kunna vara Koh Samet på den norra delen men udden går för långt ut och matchar inte med andra bilden vilket skulle göra stranden alldeles för kort.
Koh Chang kanske?
Nu finns det tusen öar till som jag inte varit på men KC kan det faktist vara.

Var är det?
Koh Phangan, första gången här men definitivt inte sista, slår ex Koh Samet med hästlängder och förvånansvärt billigt.

Passar ju bra för en från Hua Hin , borde då känna sig hemma ,tänker på drogproblemen i Hua Hin den senaste veckan , dessutom tonåringar involverade , trodde det var ett lugnt ställe , har hört att sånt är mycket ovanligt där...;)

Passar ju bra för en från Hua Hin , borde då känna sig hemma ,tänker på drogproblemen i Hua Hin den senaste veckan , dessutom tonåringar involverade , trodde det var ett lugnt ställe , har hört att sånt är mycket ovanligt där...;)

Tonåringar i pensionärparadis... Är du 100 på det ;)

Finns nog många pensionärer i Issans risbyar, som har en önskan att komma ner till havet och vandra i mjuk sand.
I princip alla skulle jag tro, men dom får och kan inte av div anledningar. Frihet att kunna åka runt dit man vill är väl höjden av lycka, att sitta fast nånstans måste vara botten. Som nam na..

I princip alla skulle jag tro, men dom får och kan inte av div anledningar. Frihet att kunna åka runt dit man vill är väl höjden av lycka, att sitta fast nånstans måste vara botten. Som nam na..
När det är som varmast i mars-april är det lycka att lämna hettan i inlandet, en månad vid havet kostar inte så mycket, det är lätt att hitta boende för 7000-10.000b för ett månadskontrakt.
Det var havet som drog mig till landet och inte ett byaliv. Bra för kropp och själ med sjöbris och solnedgångar.

Liknande trådar

T
Svar
60
Visningar
4 K
A
L
Svar
3
Visningar
1 K