"Hata" Isaan? (Ser olika folkgrupper i Thailand ner på varandra)

Varför skal någon alls behöva veta var någon har varit eller vad någon har gjort?

När man möter en människa bör man gjöra upp seg sin egen uppfatning och vurdering av denna person.
Det är inte för man kjänner någon personligen man vet hvem som står framför dig.

Alla har vi våra olika resor gjenom livet och olika erfarenheter...

Mycket bra sagt, precis så är det. Man skall aldrig döma hunden efter håren.

Nä , Berra ,inte alla ,bara 99 % . Men alla jag diskuterar detta med förnekar fakta vilket jag anser vara rent löjeväckande . Om man som jag träffar min fru i Sverige så har hon rimligtvis kommit dit på något sätt , i detta fall med en Farang , jag har fått en redogörelse av den farangen samt av min nuvarande hustru om hur de träffades , men nu skiter jag i hur eller var , däremot så försöker jag inte som många förneka att min lilla goa hustru hade ett stort pengabehov och kanske därför initialt följde med honom ........ jag blir bara full i skratt över alla faranger som träffat fattiga "familjeflickor" . Att inse att man inte var den första farangen som betalade för sällskap anser jag tyder på insikt , liksom att förneka detsamma tyder på något annat , det får man själv bedöma vilken typ av förnekelse det kan vara ..
Tala gärna om för mig hur fn en Farang skall träffa en Isaankvinna utan att detta sker i BKK ller i annat turistområde , inte fn träffar många sina fruar i Isaanbyn ...........:):):) Men kärleken är ju blind och ... har ju inga ögon ......

Nota bene att detta inte är menat personligt till någon utan min syn på verkligheten om detta med Isaankvinna /Farang

Tala gärna om för mig hur fn en Farang skall träffa en Isaankvinna utan att detta sker i BKK ller i annat turistområde , inte fn träffar många sina fruar i Isaanbyn ...........:):):) Men kärleken är ju blind och ... har ju inga ögon ......

Funderar själv på vad som hände, i Isaan när jag träffade min flickvän sedan 5 år, hon boende i en by/willage, numera min Fru...är jag också en del av 1%?

Min fru är ifrån Isaan och vi träffades på nätet. Jag måste haft änglavakt för jag följde inga rekommenderingar :)

Troligtvis ingen som tror mig men min fru har inte ens varit nära att vara bar tjej. Hon uppskattar verkligen inte att bli tagen för pr*stituerad. Vilket händer oftare i Thailand än Sverige.

Min fru är ifrån Isaan och vi träffades på nätet. Jag måste haft änglavakt för jag följde inga rekommenderingar :)

Troligtvis ingen som tror mig men min fru har inte ens varit nära att vara bar tjej. Hon uppskattar verkligen inte att bli tagen för pr*stituerad. Vilket händer oftare i Thailand än Sverige.

Jag tror dig absolut, träffade min fru i Helsingborg och hon har precis samma inställning som din tiirak.

Trådskaparens överskrift....

Ser olika folkgrupper i Thailand ner på varandra

Tycker nog att många gånger ser Thaifolket upp till mig,

med tanke på att dom är lite kortare...

Funderar själv på vad som hände, i Isaan när jag träffade min flickvän sedan 5 år, hon boende i en by/willage, numera min Fru...är jag också en del av 1%?
Många faranger åker ju till ex.vis Udon, där finns där är ju 99% av alla kvinnor från Isaan ....

Får mig ett gott skratt när jag läser alla inlägg om hur man träffade sin käresta , ingen har hittils sagt an han träffade sin fru på en bar , så jag hade väl fel då , 99 % av alla faranger lever EJ med FD bartjejer .....
:rolleyes:

Får mig ett gott skratt när jag läser alla inlägg om hur man träffade sin käresta , ingen har hittils sagt an han träffade sin fru på en bar , så jag hade väl fel då , 99 % av alla faranger lever EJ med FD bartjejer .....

han träffade sin fru på en bar

Hade jag påträffat min fru i en bar, så hade jag nog haft ett och annat att säga henne...

Jag har träffat tjejer på barer i Thailand men att ta någon till sin flickvän eller fru är en väldig skillnad. Observera, träffa är inte samma som att utöva sex. Inte för mig i alla fall.

Varför skulle inte folk kunna träffas i Isan? Garanterat vanligare att träffas på turistorter som Pattaya, Phuket, Lanta eller Bkk.
Men alla reser inte till Thailand och lägger sig på en strand. När jag var runt 21-22 reste jag runt mycket totalt planlöst i just Isan. Fastnade någon månad i Khon Kaen och sen ute på bushen i Nong Khai. Träffade mängder med vanliga "Wai run" tjejer (ok, wai run översätts ofta till tonåring, men används oftast för folk upp till åtminstånde 25) som var ute och partajade i grupp på Tawan Daeng, Tai-Lao Country Club, eller liknande typiska tillhåll med liveband och sjukt mkt ungt folk, typ Isans svar på RCA.

Vi var alla unga och fulla och "gigg-faktorn" var hög. Inga tjejer jag skulle vilja leva ett liv med, men heller inga pros eller barflickor. Vad de sedan gör idag har jag dock ingen aning om men hör inte riktigt till poängen om att det minsann är väldigt möjligt att träffas i Isan.
Jag kan knappast vara ensam om att ha backpackat runt på de ställena Lonely Planet inte tog upp. Är man ung träffar man ofta ungt folk, både andra backpackertjejer från alla världens hörn likväl som lokala tjejer. Reste med en Korean några månader. Stannade med en tjej från Kanada ett tag i Phnom Penh tills hon reste hem. Det var just det, alla reser ju hem, vilket inte var min plan. Så med tiden hittade jag rätt här. Glad för det :)

jag gillar bushen mer än turist orterna, och man slipper alla försäljare, sen om man hamnar i någon by och att man kan höra någon ropa falang och alla i den byn rusar ut ur sina hus för att se på en det får man ta då dom sällan ser en falang

han träffade sin fru på en bar

Hade jag påträffat min fru i en bar, så hade jag nog haft ett och annat att säga henne...

Varför läser Ni inte vad jag skriver?

Hade jag påträffat min fru, i en bar, har jag en fru så innebär detta att jag är gift.

Tavandäng I udon kan man ha sjukt roligt på! Vi körde en fuling. Vi händge ju I barerna till dom stängde. Vi e ju unga jag, mackan o billy. Jag hade redan tjej men mackan o billy bytte ju hej vilt. Inte en spänn pröjsa dom...
Fulingen gick ut på att någon bartjej fixade sponsor som vi tog med till Tavandäng. Men det gick ju inte varje dag. Dagar utan sponsorer delade vi tre på notan. Med isaandans och Hong Tong hade vi aldrig tråkigt med sällskapet. Oftast va det bara vanligt medelklassfolk där, folk som friar födelsedag mm.

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
5 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar