Isaan 2017-2026

Jag menade inte att kedja eller sätta i bur, i de områden som jag har varit i så är det vanligt att man har mur och grind runt sitt hus och där skulle man kunna ha en hund så att den inte springer runt och biter folk, i Issan har jag aldrig varit.
Hej

Här handlar det om en farm som är stor till ytan och där finns det ingen mur eller staket som håller en hund inne.

Både grannar, försäljare och besökare har blivit bitna och flera har familjen fått ersätta med 500 baht.

Det är inte vanliga hundar av den typ man vanligtvis har ute i byarna utan en typ av "rashundar" som familjen köpte för 6000-7000 baht styck i Korat.

Gissar att priset är anledningen till att dom inte vill avliva den som biter folk, även husse i huset har känt dig hotad av den ljusa hunden, han sa att första gången den biter honom kommer han att hugga huvudet av den med en machete.

Mvh isan lover

Hej

Dom är stora ca 3 cm och vi har haft några enstaka i huset genom åren, frugan ber mig alltid att döda dom eftetsom hon är allergisk.

Mvh isan lover
Vi släckte ner utomhusbelysningen igår så nu på framsidan där det var flest igår kväll finns inga kvar nu,även på baksidan vid uteköket flög dom runt lampor.
Och nu på morgonen satt det kvar några där,men nu så kallt så dom flög ej så jag klappade ihjäl några med en flugsmälla :)

Hej

Idag behandlar jag stolparna till trähuset och salan med gift mot termitierna, jag tar även detta på utsidan av våra dörrar och fönster byggda av trä.

20260105_094338.webp

Mvh isan lover

Du måste köpa skydds byxor, skor och hjälm till gossen om inte kan det bli en sväng till sjukan, stora sår efter en sågkjedja
Kedjan ska in't sitt i benet...rätt spänning o vass med lite grann aggresiv ryttare så äre som att klippa i plast.... :beer: Men vet du in't ska du avhålla denna aktivitet med god värdighet:thumbsup:

Har väl huggit en del , lång ifrån nått proffs men farsan var i skogen hela sitt liv, Så nog hjälpte jag han del med vindfällen och huggning.
Är väl ett av det mest fysiska jobb kan hålla på med.
Är väl också då det går åt helvete man är trött och gör misstag och nog att farsan sågat sig några gånger.
Prata med en från Delsbo igår hans släktning förolyckades här om dagen. Nån började fundera då traktorn stod gick och stod på samma ställe . Skallgång, värme kameror inte spår efter gubben han låg under en rotvälta slagit igen som en rävsax. Jag har ju sett när dessa slår igen jäkla kraft och tyngd. Med trötthet kommer misstag oavsett jobb.
Lånade en motorsåg i thailand skulle hugga ned ett 5, 6 träd på en tomten dessa röd myror var inte att leka med måste jag säga jävlar va elak dom var vart lite av krigsdans, skydd utrusning ?Nej pisstofflor och kortbyxor Kärring stod med en vattenslang och spola av mig och fick sig gott skratt

Du måste köpa skydds byxor, skor och hjälm till gossen om inte kan det bli en sväng till sjukan, stora sår efter en sågkjedja
Hej

Håller med helt men ännu har jag inte sett någon på landet med en sån utrustning på 38 år, inte ens dom som jobbar heltid med att fälla träd och såga reglar och plank använder detta.

Jag har skaffat skyddsglasögon, hörselskydd och handskar till honom och morbröderna, men dom användes bara en kort tid sen körde dom utan igen.

Säkerhetstänket när det gäller sånt här är lika obefintligt som i trafiken.

Mvh isan lover

Hej

Håller med helt men ännu har jag inte sett någon på landet med en sån utrustning på 38 år, inte ens dom som jobbar heltid med att fälla träd och såga reglar och plank använder detta.

Jag har skaffat skyddsglasögon, hörselskydd och handskar till honom och morbröderna, men dom användes bara en kort tid sen körde dom utan igen.

Säkerhetstänket när det gäller sånt här är lika obefintligt som i trafiken.

Mvh isan lover
Ja byggnadsarbetare och diverse hantverkare jobbar ju fortfarande i flip-flop.

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar