Isaan 2017-2026

Hej

20260108_173428.webp

Det blev spagetti och köttfärssås en gång till för barnen.

20260108_174328.webp

Dom åt två tallrikar var, sen fick dom två kusinerna med sig det som blev över hem.

Mvh isan liover

Hej

20260108_173428.webp

Det blev spagetti och köttfärssås en gång till för barnen.

20260108_174328.webp

Dom åt två tallrikar var, sen fick dom två kusinerna med sig det som blev över hem.

Mvh isan liover
Sånt laga jag i byn ibland men inte så ofta.
Körde ett storkok en gång med köttbullar, jag och den enda riktiga polaren ja haft i Thailand stod och rulla.
Han kunde inte ett ord på Eng, var den förste som hoppa på bahtbus ner till Pattaya när jag gick genom skiljsmässan och hjälpte.
Han har träffat forummedlemmar, minns en grinig surgubbe, "vem fan är han, han utnyttjar dig"
Vilket inte var fallet, en go vänn vi hängde i vått och torrt i byn och satte sig på baht bussar från petchabun 24h för ner att hjälpa mig, 0kr så ingen penga grej, vi blev bästa polare i nam nao bat cave.

Sånt laga jag i byn ibland men inte så ofta.
Körde ett storkok en gång med köttbullar, jag och den enda riktiga polaren ja haft i Thailand stod och rulla.
Han kunde inte ett ord på Eng, var den förste som hoppa på bahtbus ner till Pattaya när jag gick genom skiljsmässan och hjälpte.
Han har träffat forummedlemmar, minns en grinig surgubbe, "vem fan är han, han utnyttjar dig"
Vilket inte var fallet, en go vänn vi hängde i vått och torrt i byn och satte sig på baht bussar från petchabun 24h för ner att hjälpa mig, 0kr så ingen penga grej, vi blev bästa polare i nam nao bat cave.
Hej

Ja många har tyvärr både fördomar och en negativ inställning till Thailändare, jag har många gånger undrat varför, självklart går det att få riktigt bra Thailändska vänner. Är man grinig och sur har man nog svårt att få vänner överallt.

Mvh isan lover

Och för att förtydliga inget slut med vänskap från skiljsmässa till ny fru.
Han har vart vid min sida i många år, kommunikationen gick.
Många roliga minnen och både exet och nuvarande känner han.
Roliga var att när träffades första gången var han avig mot farang, visade tydligt att han inte gilla mig.
Sen åkte vi upp på nyår till bergstoppen nam nao och kollade på fladdermössens utflygning från grottorna, drack oss fulla.
Efter det blev vi bästa vänner, farsan och styvmor har träffat han och festat, älskar han.
Men som sagt han kan inte ett ord eng, men många av mina resor i nord har det vart jag och han, även hälsat på fd forumsmedlem påväg till Chiangmai.
Så han har träffat många från forumet när jag tänker efter.

Hej

Ja många har tyvärr både fördomar och en negativ inställning till Thailändare, jag har många gånger undrat varför, självklart går det att få riktigt bra Thailändska vänner. Är man grinig och sur har man nog svårt att få vänner överallt.

Mvh isan lover
Dem 2 åren jag bodde i byn så hade jag bara thaivänner.
Dock en av anledningarna det sprack.
Jag fick thai umgänge, 37 år gammal, vi satt drack öl och spelade FIFA, exets barndomsvänner var och jobbade i Bangkok.
Jag hade nya vänner, hon kände sig utanför och blev bråk på bråk.
Sen otrohet från hennes sida vilket mina thaipolare såg och skickade foton så blev seperaration, jag flyttade in i condo i Pattaya, träffade nuvarande fru och ansökte om skiljsmässa.
Kortfartat.
Men om man vill kan man få @Fiskarn historia även om han inte vart där men han har en egen påhittad som han sprider.

Hej

Mvh isan lover
Med all rätt.
Jag var hos en myndighet där de ville ha kopior på mitt pass, de hade en kopieringsmaskin men lik väl fick jag åka iväg och kopiera passet på ett annat ställe och när man vet att de kan prata engelska men inte gör det.

Med all rätt.
Jag var hos en myndighet där de ville ha kopior på mitt pass, de hade en kopieringsmaskin men lik väl fick jag åka iväg och kopiera passet på ett annat ställe och när man vet att de kan prata engelska men inte gör det.
Hej

Så brukar det inte gå till på Immigration i Nong Khai, där är man intresserade, vänliga och hjälpsamma.

Mvh isan lover

Jag umgicks bara med svenskar när jag flyttade ner, bodde mitt i centrum Pattaya, hade fin lyxig lägenhet.
Mina vänner i byn ångrar jag inte en dag, den ene som sagt blev min bäste vän och vart i en stor del i Thailand ihop, även gjort barer i Pattaya men dom inte vill släppa in han för han är thai, känns inte bra för damerna, anledningen.
Har umgåtts med både svenskar och andra nationaliteter efter det men bara träffat 1 vän i Thailand.

Sen kan man prata om rasismen som inte finns.
Folk var hemma skar sönder han moppe däck för att umgicks med farang.
Men existerar ju inte.
Eller thai stod och hota han mitt i utkanten av byn för hängde med farang, puan lak farang men då var jag påverkad blev förbannad och klappa till, vilket inte gjorde det bättre.

Hej

Främst 90-dagars förlängningar för min del, men även några andra ärenden t.ex när jag tog mitt första körkort. Alltid väldigt bra bemötande även vid kopiering.

Mvh isan lover
Immigrationen för att göra 90-dagars är inga problem, det gjorde jag i Onsdags som tog 2-3 minuter och då behövs inget kopieras.

Hur många 1-års förlängningar baserat på giftemål har du gjort?

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar