Isaan 2017-2026

Thailand är inte för alla, det är som hemma.
Beror nog på ålder och skick. Men nog finns en plats här för "alla" om man tar seden och sköter sig så klart. Finns ju lite andra länder med men runt här är det en annan politik och skötene. Thailand är nog väldigt avslappnat för dom flesta och så underlättar det avsevärt med en god hustru:). Flappe landet också ok men jag tyck in't om krabba...

Immigrationen för att göra 90-dagars är inga problem, det gjorde jag i Onsdags som tog 2-3 minuter och då behövs inget kopieras.

Hur många 1-års förlängningar baserat på giftemål har du gjort?
Hej

Som jag skrev så har det främst rört sig om 90-dagars för min del när jag har besökt immigration. Men oavsett ärende genom.åren så har bemötandet varit exemplariskt. Har hittills aldrig haft anledning att bli besviken eller klaga på något.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

20260111_095534.webp

På färjan för 30 baht på väg till Koh Larn.

20260111_102001.webp

I hamnen på Koh Larn.

Mvh isan lover

Hej

Det var där vi tillbringade dagen.

20260111_123207.webp

Bästa stället tycker vi också.

20260111_123318.webp

Men nu vajade den Ryska flaggan där på stranden och ur högtalarna strömmade Rysk information.

Mvh isan lover
Den stranden har väl alltid vart mycket ryssar på och på den norra med white sand kineser?
Det ligger en strand på södra sidan med, Nual beach, den hade bättre strandmöbler och var bra fast bara varit på den en gång, inte för mycket folk, lite mer okänd.

Den stranden har väl alltid vart mycket ryssar på och på den norra med white sand kineser?
Det ligger en strand på södra sidan med, Nual beach, den hade bättre strandmöbler och var bra fast bara varit på den en gång, inte för mycket folk, lite mer okänd.
Hej

Vi besökte Kines stranden också men även där dominerade Ryssarna nu också totalt.

Det var några högöjudda intermezzon mellan Ryssar och personal på stranden. Men jag tror att det mest berodde på att dom inte förstod varandra, men några Rysssar avvisades.

Mvh isan lover

Vaa, gillar inte DU ryssar :D
Hej

Efter att Ryssarna attackerade Ukraina och började begå krigsbrott och kidnappa 10 000-tals barn har min inställning till Ryssar förändrats en del.

Men det är väl bara att konstatera att Pattaya området som tidigare dominerades av utlänningar från amerika och europa, senare massturistande kineser numera har tagits över av ryssar och indier.

Jag visste ju i princip detta innan vi kom hit men det var ändå lite omtumlande att dom var så många och dominerar statsbilden så totalt.

Vad det gäller svenska och europeiska turister som man möter så är majoriteten män mellan 60-85 ,år som hänger i dom klassiska barerna som erbjuder livemusik och dom som tillhandahåller vissa tjänster.

Tycker mig se att antalet ställen med massage och barer har ökat rejält och numera verkar finnas på varenda gata och soi här i centrala Pattaya, området kring Walking Street och söderut kallar Thailändare vi möter för "Arab Town"

Mvh isan lover

Hej

Efter att Ryssarna attackerade Ukraina och började begå krigsbrott och kidnappa 10 000-tals barn har min inställning till Ryssar förändrats en del.

Men det är väl bara att konstatera att Pattaya området som tidigare dominerades av utlänningar från amerika och europa, senare massturistande kineser numera har tagits över av ryssar och indier.

Jag visste ju i princip detta innan vi kom hit men det var ändå lite omtumlande att dom var så många och dominerar statsbilden så totalt.

Vad det gäller svenska och europeiska turister som man möter så är majoriteten män mellan 60-85 ,år som hänger i dom klassiska barerna som erbjuder livemusik och dom som tillhandahåller vissa tjänster.

Tycker mig se att antalet ställen med massage och barer har ökat rejält och numera verkar finnas på varenda gata och soi här i centrala Pattaya, området kring Walking Street och söderut kallar Thailändare vi möter för "Arab Town"

Mvh isan lover
Det är ju den ålderskategorin d u själv tillhör. :unsure:

Hej

Idag var jag och pijken och hälsade på i Charming Inn mellan soi 3 0ch 4 där vi brukar bo när vi besöker Pattaya. Men som nu tyvärr var fullbokat.

20260112_120305.webp

Dom har en liten pool.

20260112_120327.webp

Sen är det bara Beach Road mellan hotellet och stranden.

20260112_120646.webp

Granne är det här hotellet med sin välkända siluett.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Idag var jag och pijken och hälsade på i Charming Inn mellan soi 3 0ch 4 där vi brukar bo när vi besöker Pattaya. Men som nu tyvärr var fullbokat.

20260112_120305.webp

Dom har en liten pool.

20260112_120327.webp

Sen är det bara Beach Road mellan hotellet och stranden.

20260112_120646.webp

Granne är det här hotellet med sin välkända siluett.

Mvh isan lover
På det sista fartygshotellet bodde jag med frugan första gången jag var i Thailand med henne. Vi åkte därifrån till Bangkok och intervju för UT så det blev en minisemester från livet i Isaan.

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar