Isaan 2017-2026

Hej

Några bilder tagna på olika våningar från Central.

20260113_125442.webp

20260113_132445.webp

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Ryssar har det väl vimlat av i 15 år iaf, säkert längre än det så skriver du varje gång.
Har du vart på soi beukaw kvällstid när nattlivet drar igång?
Själv tänker jag inte på dom nåt direkt när jag är där.
Indier brukar ju vara mest Jun-Jul men börjat komma vintertid med nu då.
Soi Buakhao är det inte så många indier och ryssar,indier är det fullt hela året nu, ryssar mest på vintern

Soi Buakhao är det inte så många indier och ryssar,indier är det fullt hela året nu, ryssar mest på vintern
Hej

Ja detta kan mycket väl ha med årstiden att göra. Nu är det ju högsäsong och då verkar dom finnas lite överallt.

Antalet skyltar för massagedtällen och restauranger m.m som vänder sig till Ryssar och Indier verkar också ha ökat i samma omfattning.

Men en likadan ökning av Ryssar och Indier ska ju ha ägt rum på Phuket också. Så det är nog bara att acceptera den förändring som sker.

Mvh isan lover

Jo det är ju det jag skrivit innan att västerlänningarna håller till på soi beukaw.
Därför jag frågade IL om han verkligen vart där då han skrev att även där var det mest ryssar och indier.
Hej

Ja vi har varit runt på moppe lite överallt här och även soi buakoaw också. Visst varierar antalet Ryssar och Indier en del mellan olika områden. Men om jag jämför med hur det såg ut här sist gång jag var här på samma årstid med nutid är ändå skillnaden stor.

Mvh isan lover

Hej

Ja detta kan mycket väl ha med årstiden att göra. Nu är det ju högsäsong och då verkar dom finnas lite överallt.

Antalet skyltar för massagedtällen och restauranger m.m som vänder sig till Ryssar och Indier verkar också ha ökat i samma omfattning.

Men en likadan ökning av Ryssar och Indier ska ju ha ägt rum på Phuket också. Så det är nog bara att acceptera den förändring som sker.

Mvh isan lover
I Phuket är det snarare tvärtom. :thumbsup:

Hej

Nu är vi på Suvan efter en taxiresa från Pattaya hit, pojken provade en dubbel hamburgare på en Japansk Restaurang.

Själv nöjde jag mig med lite inköp på taxfree, vi skulle egentligen resa med Lufthansa via Munchen till Oslo, men när vi checkade in blev vi erbjudna att byta till en direktflight med Thai istället.

Det erbjudandet nappade vi på så nu kommer vi att landa i Oslo 4-5 timmar tidigare än väntat.

20260113_214314.webp

Mvh isan lover

Hej

Nu är vi på Suvan efter en taxiresa från Pattaya hit, pojken provade en dubbel hamburgare på en Japansk Restaurang.

Själv nöjde jag mig med lite inköp på taxfree, vi skulle egentligen resa med Lufthansa via Munchen till Oslo, men när vi checkade in blev vi erbjudna att byta till en direktflight med Thai istället.

Det erbjudandet nappade vi på så nu kommer vi att landa i Oslo 4-5 timmar tidigare än väntat.

20260113_214314.webp

Mvh isan lover
Ni får ha en trevlig hemresa, skönt att slippa mellanlandningen i München.

Hej

20260113_214314.webp

Mvh isan lover
Jaha redan dags att åka hem? Ja det går tyvärr snabbt när man har roligt.

Jaha redan dags att åka hem? Ja det går tyvärr snabbt när man har roligt.
Hej

Ja så är det ju, pojken hade tre veckors lov från gymnasiet och fick tre veckor extra ledigt, mer givk tyvärr inte stt få.

Men nästa vinter har pojken körkort och kan köars dig hemma själv så då kan jag och frugsn stanna längre.

Förr blev det alltid minst tre månader eller mer varje vinter, men det började bli besvärligare att få tre månaders ledighet för pojken redan på högstadiet och på gymnasiet är det otänkbart.

Mvh isan lover

Hej

Ja så är det ju, pojken hade tre veckors lov från gymnasiet och fick tre veckor extra ledigt, mer givk tyvärr inte stt få.

Men nästa vinter har pojken körkort och kan köars dig hemma själv så då kan jag och frugsn stanna längre.

Förr blev det alltid minst tre månader eller mer varje vinter, men det började bli besvärligare att få tre månaders ledighet för pojken redan på högstadiet och på gymnasiet är det otänkbart.

Mvh isan lover
Här var det tvunget till rektorsbeslut för att sonen skall få 3 dagars extra ledigt från gymnasiet efter påsklovet så täcker songkran.
Det fick han godkänt pga pappan har dött och skulle ner och sörja han.
Annars står det att ledighet för semester godkänns inte.
Men det räcker för missa mer av gymnasiet så kommer man ju efter, händer mycket på 1 månad där.

Här var det tvunget till rektorsbeslut för att sonen skall få 3 dagars extra ledigt från gymnasiet efter påsklovet så täcker songkran.
Det fick han godkänt pga pappan har dött och skulle ner och sörja han.
Annars står det att ledighet för semester godkänns inte.
Men det räcker för missa mer av gymnasiet så kommer man ju efter, händer mycket på 1 månad där.
Ja grabben som går i högstadiet och får kämpa för att bara hänga med får det extra kämpigt om han är sjuk i några dagar. Uppförsbacken blir brantare än vanligt om han ligger hemma några dagar så ja inte bara på gymnasiet det händer mycket.

Hej

Det var skönt att slippa stoppet i Tyskland och korta ner restiden så mycket, vi hade ca 12 timmars restid men Thais direktflight. Vi landade i Oslo en halvtimma före tidtabellen och sparade 4-5 timmars restid.

På Gardemoen tog vi flygtåget till Oslo, tog en kort promenad mestsdels inomhus på 5-10 minuter till Oslo Bussterminal och nu sitter vi på bussen mellan Oslo och Göteborg som tar oss längs E6 till Tanums shoppingcenter där vänner hemifrån plockar upp oss.

Imorgon börjar pojken i skolan igen och jag ska hjälpa en äldre granne vars bil inte startar, vi får prova med startkablar.

20260114_092632.webp

Så här såg det ut i Norge.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Det var intressant att se hur dom nya övergångsställena fungerade i Pattaya.

1768447660282.webp

Bilden från nätet.

Förutom dom vanliga trafikljusen så finns det även infälld belysning i asfalten som visar rött och grönt för gångare respektive bilister, det finns även lysade skyltning ovanför övergångsställena.

När jag först läste om dessa blev jag skeptisk eftersom Borgmästaren själv höll på att bli överkörd när han invigde dessa och det då även fanns polis på plats.

1768448808712.webp

Men nu verkade det fungera ganska bra och många använde dessa, men vi råkade ut för en incident där ca 20-25 personer började gå från vart håll när det blev grönt, men några mc körde trots att det var rött för dessa och även en svart SUV med tonade rutor som dessutom körde fort att vi gångare fick hoppa undan, jag drog näven hårt i sidorutan på den rent reflexmässigt men det blev ingen reaktion alls, den fortsatte bara rakt genom folkmassan.

Men i stort sett var dessa nya övergångsställen en stor förbättring och fungerade bra, speciellt under dom perioder som trafiken var som tätast, den här typen av övergångsställen skulle man behöva ha vid skolor, sjukhus m.m runtom i landet.

Mvh isan lover

Hej

En annan sak som var lite ny för mig som inte har besökt just Pattaya på 4-5 år var den omfattande uthyrningen av stolar på stranden under kvällar och nätter. Detta verkar vara populärt, det var många på stranden och det var partystämning

1768449554976.webp

1768449764842.webp

Bilderna är som man kan se från Pattaya Mail.

Men man undrar ju lite hur det här går till och hur myndigheterna har resonerat, för inte så hemskt längesedan skulle ju t.o.m solstolarna bort dagtid och nu verkar det vara fritt fram att hyra ut stolar och sälja alkohol dygnet runt.

Men för en turistort som Pattaya är detta nog något som lockar fler och ger inkomster och på många av turistöarna har man ju haft sånt här väldigt länge.

Mvh isan lover

Hej

En annan sak som var lite ny för mig som inte har besökt just Pattaya på 4-5 år var den omfattande uthyrningen av stolar på stranden under kvällar och nätter. Detta verkar vara populärt, det var många på stranden och det var partystämning

1768449554976.webp

1768449764842.webp

Bilderna är som man kan se från Pattaya Mail.

Men man undrar ju lite hur det här går till och hur myndigheterna har resonerat, för inte så hemskt längesedan skulle ju t.o.m solstolarna bort dagtid och nu verkar det vara fritt fram att hyra ut stolar och sälja alkohol dygnet runt.

Men för en turistort som Pattaya är detta nog något som lockar fler och ger inkomster och på många av turistöarna har man ju haft sånt här väldigt länge.

Mvh isan lover
Men är det uthyrningsstolar, ser ut som egna stolar dom bärt med sig, börjar bli vanligt i området att thai haar med sig egna campingstolar ner till stranden på kvällen.
Vet inte hur på beachroad men på strand liite norröver som vi var på kvällen ibland så var det som man tog med sig själv.

Men är det uthyrningsstolar, ser ut som egna stolar dom bärt med sig, börjar bli vanligt i området att thai haar med sig egna campingstolar ner till stranden på kvällen.
Vet inte hur på beachroad men på strand liite norröver som vi var på kvällen ibland så var det som man tog med sig själv.
Hej

Ja det var folk som hyrde ut uppfällbara stolar längs större delen av Beach Road, dom stod längs strandpromenaden och frågade passerande om man vill hyra en stol och beställa drycker m.m från en lista dom höll fram t.ex öl eller whiskey i flaskor, enligt media i Thailand säljer dom även droger, det var i princip omöjligt att promenera där utan att bli tillfrågad gång på gång längs strandpromenaden.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Ja det var folk som hyrde ut uppfällbara stolar längs större delen av Beach Road, dom stod längs strandpromenaden och frågade passerande om man vill hyra en stol och beställa drycker m.m från en lista dom höll fram t.ex öl eller whiskey i flaskor, enligt media i Thailand säljer dom även droger, det var i princip omöjligt att promenera där utan att bli tillfrågad gång på gång längs strandpromenaden.

Mvh isan lover

Du ser väl lättlurad ut.
Jag fick inte en enda fråga om varken stol eller dryck

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A