Konto i Thailändsk bank

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Jag låter en större summa sitta kvar i Swedbank , då finns de där när de ev . behöv eller jag trillar av pinn , då har mina barn dessa slantar , i alla fall 50 % :D
Snackas ju om att frun kan kliva in med mannens Bankbok och helt enkelt tömma eller flytta slantarna till annat/eget konto,, vet inte hur relevanta och sanna dessa uppgifter är .. att investera är inte aktuellt, då jag inte alls litar på Moder Svea längre , ett sjunkande skepp i mina ögon , däremot kommer Thailand starkt, därför bättre att ha en bra buffert där nere om pensionen från Sverige fryser inne med katastrofal ekonomi .....Snart ett faktum ..

Ja mina Thailandsfonder gick upp över 50 % förra året :)......fonderna kan du ha överallt....bara köp via ditt Swedbankkonto! Så du behöver inte investera i Sverige.... :nod:

"Janne " sa:
Jaha nu ska vi vara hemliga igen ... Phonta lita inte på att Lego ska ha dem i madrassen ...

Haha ;D ;D ;D Det är lugnt , hanom skall jag ha som en god vän mao inte investera mina sparslantar hos , bästa sättet att förlora vänner är att låne dem slantar .....eller ha buisness ihop ... ;)

"areeya " sa:
Ja mina Thailandsfonder gick upp över 50 % förra året :)......fonderna kan du ha överallt....bara köp via ditt Swedbankkonto! Så du behöver inte investera i Sverige.... :nod:
Jo Thailandsfonder har ju det senaste fem åren pekat rakt upp!

Var/vilken bank placera sina slantar i Thailand

Bankkontor i Thailand lever ju sina egna liv och i småstäder och byar är det inte så professionelt alla gånger.

Jag föreslår att du känner kontoren på pulsen lite. Gå in och tala med dem så märker du ganska snabbt om de är proffsiga. Bäst chans att hitta bra och proffsigt folk har du i storstäderna.

Bangkok bank är ju den största banken så det talar väl för den men känn på lite olika kontor, det skiljer enormt.

Har du kollat vad det kostar att valutasäkra i Sverige?

Ett enkelt sätt att valutasäkra är ju att hitta en räntefond i Bath om man nu kan hitta en sån ... men Mackes råd är ju intressant om du planerar att stanna hela livet.

Mao , så får jag försöka fixa detta med en resa till någon av de större orterna , då när min andra hälft inte är med .....

Vart tog vännen Lego vägen .... ;D

Är det "riskfritt" att öppna ett konto i sitt namn och att hon inte får tag på vid skildsmässa? Jag vet att det låter tokigt men angående diskussionen?

Och va inte ledsen Lego ... känns som ditt förslag är bra, då kan ju din fru spela Mrs Phonta :)

"Janne " sa:
Är det "riskfritt" att öppna ett konto i sitt namn och att hon inte får tag på vid skildsmässa? Jag vet att det låter tokigt men angående diskussionen?

Och va inte ledsen Lego ... känns som ditt förslag är bra, då kan ju din fru spela Mrs Phonta :)

Hmmm...... Tror nog jag kan läsa mitt namn på thai vid det här laget , problemet är ju den dag hon hittar en bankbok som jag undanhållit .... Jag har snackat på Skypen med Fablo lego nu , så allt är klart .
jag sätter in två mille på fablo Legos bok så är det sen riskfritt ...... :eek:

Hur svårt kan det va?
E väl bara att öppna ett konto som man inte berättar om för frugan och gömma boken väl. Den dagen du vet att en ev skilsmässa e på g är det ju bara att tömma kontot.
Men personligen hade jag struntat i att kursen åker jojjo och låtit slantarna sitta kvar på Swedbank. Absolut säkrast och minst krångel. Dina farhågor för Svedala är nog lite överdrivna Phonta.

, glöm inte att Sveriges politiker tycks tro att vi har en outtömlig skattkista , förutom att det dagligen "strömmar in " folk i landet som aldrig kommer att ha ett vanligt jobb och på det sättet bidra till statsfinansen så ingår Sverige i en Union som skall hålla Kalle Anka länder som Italien , Spanien ,Portugal ,Grekland mm under armarna , dettta kan bara sluta på ett sätt tyvärr så kommer Svenskarna med mig att få se detta inom en inte alltför avlägsen tid....
De som kommer att få stryka på pälsen först blir pensionstagare och först de som kan påvisas inte bor inom EU , det kommer att PK legaliseras , att ta tag i de verkliga problemen är inte aktuellt föränn detta land är totalt bankrutt...

Var/vilken bank placera sina slantar i Thailand

"Phonta " sa:
, glöm inte att Sveriges politiker tycks tro att vi har en outtömlig skattkista , förutom att det dagligen "strömmar in " folk i landet som aldrig kommer att ha ett vanligt jobb och på det sättet bidra till statsfinansen så ingår Sverige i en Union som skall hålla Kalle Anka länder som Italien , Spanien ,Portugal ,Grekland mm under armarna , dettta kan bara sluta på ett sätt tyvärr så kommer Svenskarna med mig att få se detta inom en inte alltför avlägsen tid....
De som kommer att få stryka på pälsen först blir pensionstagare och först de som kan påvisas inte bor inom EU , det kommer att PK legaliseras , att ta tag i de verkliga problemen är inte aktuellt föränn detta land är totalt bankrutt...
Hur är det med sådana trivialiteter som handelsbalans. BNP och stadsskuld? Enligt en internationell bedömning så ligger Sverige som världens andra mest konkurrenskraftiga ekonomi efter Schweiz och vi klättrade från fjärde till andra plats förra året.

Målar du inte upp en väl mörk bild nu, eller bygger den bara på det faktum att Sverige håller på att integreras i ett globalt samhälle där man försöker jobba bort orättvisorna i världen och att våra gamla privilegier och rikedomar naggas i kanten,

Höj blicken lite!

"mackes " sa:
Hur är det med sådana trivialiteter som handelsbalans. BNP och stadsskuld? Enligt en internationell bedömning så ligger Sverige som världens andra mest konkurrenskraftiga ekonomi efter Schweiz och vi klättrade från fjärde till andra plats förra året.

Målar du inte upp en väl mörk bild nu, eller bygger den bara på det faktum att Sverige håller på att integreras i ett globalt samhälle där man försöker jobba bort orättvisorna i världen och att våra gamla privilegier och rikedomar naggas i kanten,

Höj blicken lite!

Stämmer Macke, Sverige står sig väl vad gäller handelsbalans,statsskuld,BNP.Detta lilla land hör till en av världens främsta ekonomier! Men kostnaden för att integreras i det globala samhället kan bli dyrköpta...vi får väl se...men som sagt utveckling går inte att stoppas...och helt naturligt kanske att Thaibahten blir starkare...mot kronan och andra valutor.

Areeya

"Phonta " sa:
Hmmm...... Tror nog jag kan läsa mitt namn på thai vid det här laget , problemet är ju den dag hon hittar en bankbok som jag undanhållit .... Jag har snackat på Skypen med Fablo lego nu , så allt är klart .
jag sätter in två mille på fablo Legos bok så är det sen riskfritt ...... :eek:
Det låter perfekt ... då slipper Lego ha några lån på sitt hus ... och alla (nästan) är glada :D :D :D :D

Snälla Mackes , placera dig inte själv i dumskallarnas ringhörna ...... :)
Just detta är ju det som utmärker Sverige , vad tror du Reinfeldt med anhang menar med detta snack om pensionsåldern , du skall jobba tills du dör , då menas de som jobbar , så resten av hydet kan få av överflödet , och som Du säger värdens orättvisor utjämnas HoHo ;D ;D ;D ;D ;D

Speciellt Jihadisterna är orättvist behandlade , de behöver mer sprängmedel för att kunna utöva sin religion ;)

Hoppas att det finns folk som ser igenom detta ...

Om man vill hålla sitt bankkonto hemligt så kanske ett nummerkonto vara till hjälp.
Jag vet inte om man kan få ett sådan i Thailand men är intresserad av att få reda på det.
Ett sådant konto innebär att det inte är registrerat på ett namn utan bara med ett kontonummer. Endast ett fåtal personer känner till ägarens identitet.
I Europa har det tydligen blivit svårare att öppna ett sådant, Estland är ett undantag, om min källa är riktig. Om man fortfarande kan få ett sånt konto i Schweiz vet jag inte.

"areeya " sa:
Stämmer Macke, Sverige står sig väl vad gäller handelsbalans,statsskuld,BNP.Detta lilla land hör till en av världens främsta ekonomier! Men kostnaden för att integreras i det globala samhället kan bli dyrköpta...vi får väl se...men som sagt utveckling går inte att stoppas...och helt naturligt kanske att Thaibahten blir starkare...mot kronan och andra valutor.

Areeya

Sorry , elen "Fay Dap " som Thai säger . orsaken var att jag inte fick nåt bidrag , men nu är det ok , ibland bli det så , måste vara nån terrorhandling ...

"Phonta " sa:
Snälla Mackes , placera dig inte själv i dumskallarnas ringhörna ...... :)
Just detta är ju det som utmärker Sverige , vad tror du Reinfeldt med anhang menar med detta snack om pensionsåldern , du skall jobba tills du dör , då menas de som jobbar , så resten av hydet kan få av överflödet , och som Du säger värdens orättvisor utjämnas HoHo ;D ;D ;D ;D ;D

Speciellt Jihadisterna är orättvist behandlade , de behöver mer sprängmedel för att kunna utöva sin religion ;)

Hoppas att det finns folk som ser igenom detta ...

Jo, tills motsatsen är bevisad kommer jag att stå i "dumskallarnas ringhörna"

Jag tror att alliansen menar att eftersom den genomsnittliga levnadsåldern har ökat med 10% sedan 60-talet då nuvarande pensionssystemet infördes vore det väl märkligt om inte också arbetsför ålder ökade. Samtidigt med denna justering försöker man införa ett större mått av frivillighet uppåt med pensionsåldern så det inte blir ett tvång att sluta jobba om man inte vill. Det är väl bra!!!

Snälla du, vi har haft ett terrorattentat i Sverige (2010) under detta seklet, jag hoppas verkligen inte att "folk" går på den propaganda du sprider! :thumbsdown: :eek:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

E
Svar
3
Visningar
2 K
E
H
Svar
20