SV: 10 år för att skymfat Kungen

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
J

jpyllman

Gäst
Korkade människor är inte smarta. :)

Man kan tycka straffet är hårt. Vi har liknade lagar i Sverige. Även om straffet inte blir lika hårt. Och det han gjort är ju så onödigt och korkat att det nästan är bäst för honom själva att sitta inspärrad. Lite hårt sagt kanske.
 
Hur knäppa kan människor bli. En vuxen människa har inget roligare för sig än att förstöra, hoppas han mognar i fängelset.
 
10 års fängelse för skymfning av kungen.En fucking loser.Men dom finns det ju gott om i thailand.Visa respekt eller åk hem.
 
"Steff " sa:
10 års fängelse för skymfning av kungen.En fucking loser.Men dom finns det ju gott om i thailand.Visa respekt eller åk hem.

Precis, man skall ta seden tid man kommer, så enkelt är det!
Vi med vår västerländska referensgrund må tycka att straffet är väl hårt.
Men det hör inte hit. Vår lag och moral gäller inte i Thailand (möjligtvis med undantag för FN:s lagar).
Det kan inte ha ungått någon som vistats mer än ett par dagar i Thailand vilken ställning kungafamiljen intar.
Är man så urbota dum att man vanhelgar det högsta, i anseende och respekt räknat, levande väsendet i Thailand, så förtjänar man minst 10 år på "Bangkok Hilton".
Och vad jag har förstått så kommer inte Scweiziska myndigheter att försöka få ut mannen i förtid - bra!

:)
/MacArthur
 
Nu är schweitsaren släppt ur fängelset - kung Bhumibhol gav honom amnesti i tisdags. Han är utvisad, eller kommer att utvisas, från landet.
 
Jag hittade ytterligare en intressant gammal tråd. Här kan man se vilken skillnad det är i respekt mot det thailändska och svenska kungahuset och hur viktigt det är att uppträda respektfullt.

När man ser och förstår hur mycket folk älskar sin kung i Thailand så blir alla fall jag fylld av respekt. Det måste ju finnas en grund till detta. Så kung Bhumibhol har all respekt från mig.

//Berralund
 
Den kungen jag tror thailändarna respekterar mest är nog ändå Chulalongkorn.
Det var ju han som var ute och reste i Europa och fick med sej en hel del ideer härifrån.

Det är ju tack vare honom som Paviljongen i Ragunda byggdes. :wai:


Där har jag vart en gång.
 
"legolas " sa:
Ja när man ser hur thailändarna behandlar sin kung, så blir jag förbannad,,,, på oss svenskar.... som beter oss som idioter mot vår egna kung. Vår frihet i väst är inte enbart av godo, där finns alltid ett pris att betala för friheten, och det priset får vår kung betala.

idioter i media och underhållningsbranschen kan bete sig som stollar och slippa straff... men men men, vi har vår frihet....
Jag blir och är spyfärdig över den brist på, ja allting, som vi visar vårt kungahus...
8) 8) 8)


ETT SOLKLARARE KARMA+ ÄN SÅ HÄR KAN DET INTE BLI FÖR DET INLÄGGET, LEGOLAS. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!!! :thumbsup:
 
Jag håller fullständigt med dig legolas. Problemet i Sverige är att vi har ingen förankring i något eller länk till något som binder oss samman med vårt ursprung. Bara svensken får sin platt-tv, är han nöjd.

Men det har thailändarna!

Mvh Peter
 
Ni menar väl inte på fullt allvar det ni skriver om våran svenska kung???

Att Våran kung är illa behandlad av Media??
Att Citat:
Vår frihet i väst är inte enbart av godo, där finns alltid ett pris att betala för friheten, och det priset får vår kung betala.

Nänä.. Ni lurar mig aprilo
 
"legolas " sa:
Jag är fullt allvarlig och det borde du vara också. För mig känns det för jävligt när alla duktiga [¤#@@¤%] mesar till "ståuppare" skall käcka sig och behandla försvarslösa människor på det sätt som jag sett under lång tid.

En människa som fungerat som ambassadör för vårt land, som egenhändigt i stort sett genom sin kraft som offentlig person dragit igång exportförsäljningar till länder som tidigare var omöjliga att sälja till.

Vi måste inte behandla folk på det sättet. Om du nu inte vill ha en kung, och föredrar att hänga på drevet, det är upp till dig, men behandla inte människor på det sättet, det är i mina ögon nedvärderande, inte för kungen eller drottningen, utan för den som utför handlingen.

8) 8) 8)

Nej Gazton, jag skämta inte heller dig aprilo. Jag gillar vårt svenska kungahus, och jag har mycket svårt att tänka mig att en president hade blivit billigare med val och allt. Det är som legolas skriver - kungafamiljen är fina ambassadörer för vårt land, och jag kommer att försvara monarkin så länge jag lever. :nod:

Och Gaz - vi kan ju inte vara eniga i allt, något kan ju även kompisar få diskutera. ;)
 
Ja Naturligtvis är det här en diskusion på kompisnivå (fattas annat :))..Men ändå.. Drevet som legolas pratar om.. Ja läser man den här tråden så leder jag väl knappast nått drev som Legolas pratar om.
Men att svenska kungafamiljen är illa behandlad av media, det protesterar jag å det vildaste mot.

Och någon frihet har han väl knappast bidragit med. Eller hur tänkte ni/du där?
 
:wai:
Att skymfa den Thailändska Kungen med en teckning, hur tusan tänke han... Det var ju snällt av Kungen att sänka straffet, men jag tycker att en stund i/på"Bangkok Hilton"hade inte varit fel. Om inte så hade varit en varning till andra sopprötter, att så där gör man inte.
Jag kan berätta om när jag råkade, jag säger råkade säga något om Thailändska Kungen(hade för mycket svenskt tankesätt början), till mitt ex. den veckan blev hon inte lätt att leva med. Efter den händelsen, så började jag att sök upp mer information om Kungahuset i thailand och de kungar som regerat tidigare, så nu väljer jag mina ord först.

Eller som Arne Anka säger: -Koppla in hjärnan först, innan du öppnar käften...

Royalist: Berra
 
"muktwee " sa:
:wai:
Att skymfa den Thailändska Kungen med en teckning, hur tusan tänke han... Det var ju snällt av Kungen att sänka straffet, men jag tycker att en stund i/på"Bangkok Hilton"hade inte varit fel. Om inte så hade varit en varning till andra sopprötter, att så där gör man inte.
Jag kan berätta om när jag råkade, jag säger råkade säga något om Thailändska Kungen(hade för mycket svenskt tankesätt början), till mitt ex. den veckan blev hon inte lätt att leva med. Efter den händelsen, så började jag att sök upp mer information om Kungahuset i thailand och de kungar som regerat tidigare, så nu väljer jag mina ord först.

Eller som Arne Anka säger: -Koppla in hjärnan först, innan du öppnar käften...

Royalist: Berra


Vad trevligt att mer än en Berra säger så! :wai:
 
visst thailändarna älskar sin kung men prinsen e då inte älskad kan ja säga vi har haft många o långa diskutioner om de uppe i byn me LEO o LAO

Klart vi ska vara stolta över vårat kungahus.....
bättre ambasadörer har sverige nog aldri haft

glimten66 :wai:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp