Den ekonomiska tillväxten i Thailand den lägsta på nästan 5 år.

Handlar man på Tops får man skylla sig själv. ;)
Här i Pattaya är tops mycket dyrare än Big-C och Tesco samt Tops har mycket sämre utbud.
Bangkok har ju haft en mycket högre m2 prisökning än resten av landet.
Det mesta är dyrare i Bangkok.

Ja jag erkänner att jag är lite korkad ibland men jobbar som sagt på det :)

Jodå jag handlar också basvaror på BigC och Tesco men här är utbudet och kvaliteten långt sämre än på Tops/Foodland t.ex. Ska man ha vettig ost/bröd/pålägg/ungersk korv t.ex. så hittar jag inte det på BigC, de har ju bara plastost samt enbart 40 varianter av exakt samma odugliga skivade bröd men det är nog annorlunda på turistorter.
Kom idag hem från Hua hin men vågade inte gå in på de lokala ställena för den överhängande risken att bli överkörd av en rullator. Att ställa sig mellan en rullatorpilot och reaavdelningen på t.ex. Makro är ju som att ställa sig mellan en flodhäst och dess baby och kan sluta på liknande sätt har jag hört:)

/ SatanG

Jodå jag handlar också basvaror på BigC och Tesco men här är utbudet och kvaliteten långt sämre än på Tops/Foodland t.ex. Ska man ha vettig ost/bröd/pålägg/ungersk korv t.ex. så hittar jag inte det på BigC, de har ju bara plastost samt enbart 40 varianter av exakt samma odugliga skivade bröd men det är nog annorlunda på turistorter.
Kom idag hem från Hua hin men vågade inte gå in på de lokala ställena för den överhängande risken att bli överkörd av en rullator. Att ställa sig mellan en rullatorpilot och reaavdelningen på t.ex. Makro är ju som att ställa sig mellan en flodhäst och dess baby och kan sluta på liknande sätt har jag hört:)

/ SatanG
Du får åka till Big-C Pattaya och storhandla 1 gång i månaden om ni har så dåligt utbud ;)

/ SatanG
Fast ni kanske har större Tops i Bangkok, i Pattaya är dom små och inget bra utbud alls tycker jag.
Är väl bland dom folktommaste butikerna i stan.
Sen ligger dom gömda så folk känner ju knappt till dom.
Tex en Tops i källaren på Tukcom, inget skyltat, tror inte den är så känd, är knappt någon som går ner i källaren där.

Fast ni kanske har större Tops i Bangkok, i Pattaya är dom små och inget bra utbud alls tycker jag.
Är väl bland dom folktommaste butikerna i stan.
Sen ligger dom gömda så folk känner ju knappt till dom.
Tex en Tops i källaren på Tukcom, inget skyltat, tror inte den är så känd, är knappt någon som går ner i källaren där.

Tops brukar ju annars även ligga på t.ex. bottenplanet på Central. Gör det inte det i pattis?
Annars handlar vi mest frukt/grönsaker/seafood på marknader och även annat så jag är nog hyffsat ekonomisk ändå.

/ SatanG

Tops brukar ju annars även ligga på t.ex. bottenplanet på Central. Gör det inte det i pattis?
Annars handlar vi mest frukt/grönsaker/seafood på marknader och även annat så jag är nog hyffsat ekonomisk ändå.

/ SatanG
Vet inte om det är en del av Tops kedjan, heter "central food hall" om jag inte minns fel.
Inget ställe jag handlar mat på, bara vart inne och kikat några gånger.

Vet inte om det är en del av Tops kedjan, heter "central food hall" om jag inte minns fel.
Inget ställe jag handlar mat på, bara vart inne och kikat några gånger.

Det gör du rätt i, lukta är gratis som vi smålänningar säger ;)
Skojar bara med dig.
Ja jag gissar det är Tops som samarbetar med Central/Robinson men kanske har fel. Man använder The1-kortet för att få poäng så kanske man får rabatt eller något gratis någon gång långt fram i tiden.

/ SatanG

Det gör du rätt i, lukta är gratis som vi smålänningar säger ;)
Skojar bara med dig.
Ja jag gissar det är Tops som samarbetar med Central/Robinson men kanske har fel. Man använder The1-kortet för att få poäng så kanske man får rabatt eller något gratis någon gång långt fram i tiden.

/ SatanG
Ja dom har båda the 1 card men jag tror inte det är en tops butik på central i pattaya isåfall har dom dolt det bra för står inte tops någonstans.
The 1 card är bra, med det kortet har jag fått rabbatter på 10.000tals baht genom tiden.
Bästa kortet och kan finna riktigt bra erbjudande med det.
Bara barnvagnen gav mig 30% rabatt med 1 card plus 10% rabatt för jag betala med kasikorn kreditkort.

Ja dom har båda the 1 card men jag tror inte det är en tops butik på central i pattaya isåfall har dom dolt det bra för står inte tops någonstans.
The 1 card är bra, med det kortet har jag fått rabbatter på 10.000tals baht genom tiden.
Bästa kortet och kan finna riktigt bra erbjudande med det.
Bara barnvagnen gav mig 30% rabatt med 1 card plus 10% rabatt för jag betala med kasikorn kreditkort.

Nä jag kanske blandar ihop kedjorna.
Ja 1-kortet är bra, jag gillar Central och tycker de lagt sig på en bra nivå.

/ SatanG

Exporten gick oväntat upp i Juli.

Den ekonomiska tillväxten i Thailand beror också till en mindre del på vad vi hittar på i Sverige. Här är en fundering kring ekonomin från dagens SvD.

------------------------------------------------------------

Den svenska kronans framtida öde avgörs just nu av riksdagens partier – samtidigt som den når nya rekordlåga nivåer. Frågan man måste ställa sig nu är: vad vill egentligen politikerna?
Eller vad kan de ?? :rolleyes:

Inte ens med bilarna som kör runt och säljer gamla suggor får du inte för 90 bht, ligger väl på en 140 bht idag.
Undrar var du handlar.
I byn , stämmer väl rätt bra , frågade frugan just , runt 120 -140 thbt , men oxfilen 200 thbt nu i veckan när dottern handlade . Men har inte gått upp speciellt

Kan kalla det en kobit eller vad som helst men få nåt som liknar en riktigt fin oxfile från en thai-ko för 190 baht, säkert.
Japp, det är från en kossa , duger bra som lab-nuea . Men likförbannat Oxfile , och många ggr bättre än det andra köttet, jag vet var filen sitter , förmodligen har jag styckat mer än vad du har gjort .. Du kan inte ALLT bäst Pan Pan . Sen kan kvaliten diskuteras , inte som en riktigt fin bit , men var skrev jag det ??

Liknande trådar

Tillbaka
Topp