Isan Lover
Forumveteran
Då kan ju juntan få fortsätta för det finns ingen tradition och kultur med fungerande demokrati i dessa länder.
Inte ens vid förra valet fick folket utse sin regering, det gjorde den enväldige regeringsägaren så ingen visste vad man röstade på ändå.
Lite av dubbel standard att ha olika krav på demokrati.......... Thaksin kommer inte tillbaka i alla fall......
Hej
Det blir nog så också tror jag, allt talar väl för att juntan behåller makten men försöker få det att se lite mer legitimt ut genom att hålla ett val med ett förutbestämt resultat, en civilklädd regering som får agera förkläde åt militären och kuppmakarna är nog det som väntar.
Om alla partier i Thailand utom ett är privatägt ser jag ingen anledning till att ett av alla dessa partier skulle behandlas annorlunda än dom övriga bara för att det har vunnit alla val dom har hållits på 2000-talet, det tyder väl snarare på att partiet har ett starkt folkligt stöd och har varit mer populärt än dom övriga.
Själv anser jag att vilket eller vilka partier som får regera ska avgöras av väljarna via fria och demokratiska val och inte av ett gäng generaler.
Mvh isan lover