Ytterligare 7 olagliga hotell funna i Pattaya, totalt 100 st.

Tänker hellre själv än att blint följa order. Men jag känner flera som du som gömmer sig bakom lagar och paragrafer istället för att själv bygga upp en moral man kan stå för. Så du är inte ensam i världen.

Och om du tycker att jag är kriminell för att jag tänker själv (och ogillar dödsstraff pga sexualitet), så kan jag leva med det.
Enligt det du själv anget som din tes, skulle de flesta säga att du har en rätt låg moral, vilket dock inte behöver betyda att den är oacceptabel. Det är ditt liv. Jag lever gott med mitt och du får leva gott med ditt.

Enligt det du själv anget som din tes, skulle de flesta säga att du har en rätt låg moral, vilket dock inte behöver betyda att den är oacceptabel. Det är ditt liv. Jag lever gott med mitt och du får leva gott med ditt.
Av ren nyfikenhet, vad är det som pekar på att jag har låg moral? Förutom att jag ogärna följer lagar som går mot min natur. By the way, att blint följa lagar har inget med hög moral att göra, tvärtom.

Av ren nyfikenhet, vad är det som pekar på att jag har låg moral? Förutom att jag ogärna följer lagar som går mot min natur. By the way, att blint följa lagar har inget med hög moral att göra, tvärtom.

Du får med nöje fortsätta vara nyfiken då. Vi har helt enkelt olika trösklar för vad som är acceptabelt.

Du får med nöje fortsätta vara nyfiken då. Vi har helt enkelt olika trösklar för vad som är acceptabelt.
Men om du skriver att jag har låg moral, så borde du ju kunna backa det?

Men din sista mening håller jag med om. Hoppas bara att du själv inte bryter mot lagen, som att köra tuktuk utan rätt körkort eller liknande (för jag antar att "lagen är lagen").....

Men om du skriver att jag har låg moral, så borde du ju kunna backa det?

Men din sista mening håller jag med om. Hoppas bara att du själv inte bryter mot lagen, som att köra tuktuk utan rätt körkort eller liknande (för jag antar att "lagen är lagen").....
Jag har ABCDE + ADR och körkortet översatt med hjälp av internationellt körkort utfärdat av motormännens i Stockholm. Det duger gott till de flesta fordon i Thailand, men vad gäller körandet av vår tuktuk överlåter jag det på frugan då detta fordon inte kan registreras.
Om du tittar på flaket finns det en fin röd plaststol i lagom storlek för ett farangarsle ;-)

Jag har ABCDE + ADR och körkortet översatt med hjälp av internationellt körkort utfärdat av motormännens i Stockholm. Det duger gott till de flesta fordon i Thailand, men vad gäller körandet av vår tuktuk överlåter jag det på frugan då detta fordon inte kan registreras.
Om du tittar på flaket finns det en fin röd plaststol i lagom storlek för ett farangarsle ;-)

Trodde du hade åkt förbi flera poliskontroller utan att bli stoppad. Men om det var i en plaststol på flaket, med frun körande fordonet som ej kan registreras, så är det ju ok...….
Ojojoj, tänk om ni hade brutit mot lagen...….

(Säg till om du vill ha ett nytt bälte till brallorna, eller kanske ett par hängslen. Ser illa ut när de är nere vid fotknölarna (brallorna)....)

Senast ändrad:
Exemplet
"Men men, vi får nog finna oss i i att ha olika värdering av människor och hur viktigt det är att följa lagar till varje pris (verkligen varje pris). Du gör som överheten beordrar (en god kamrat), jag tänker själv. "

Kör den i en säkerhetsbedömning så får du se vart du hamnar i skalan ;)

Edit:
Jag aldrig sett pr*stitution i mitt liv, aldrig varit nära ens. Jag har tidigare bott i Stockholm i tolv års tid och tror mig ha sett pr*stituterade, men det är ju inget brott..
Men jag brukar anmäla brott som jag ser, det är korrekt.

Har bott i Stockholm i 12 år samt spenderat tid i Thailand och inte sett prostution? Då måste du vara bussigt blind. Att sälja sex i Sverige är ju faktiskt lagligt men icke i Thailand vad jag vet så upp på barrikaderna nu.

Har bott i Stockholm i 12 år samt spenderat tid i Thailand och inte sett prostution? Då måste du vara bussigt blind. Att sälja sex i Sverige är ju faktiskt lagligt men icke i Thailand vad jag vet så upp på barrikaderna nu.
Nej dock har jag sett personer jag tror är pr*stituerade, men eftersom jag aldrig varit med någon som köpt något och aldrig själv köpt och aldrig ens kollat om de personer jag trott var pr*stituerad.. nej, jag har inte sett sådant.

Trodde du hade åkt förbi flera poliskontroller utan att bli stoppad. Men om det var i en plaststol på flaket, med frun körande fordonet som ej kan registreras, så är det ju ok...….
Ojojoj, tänk om ni hade brutit mot lagen...….

(Säg till om du vill ha ett nytt bälte till brallorna, eller kanske ett par hängslen. Ser illa ut när de är nere vid fotknölarna (brallorna)....)
Tror inte jag behöver det va. Jag ansvarar för mig, andra ansvarar för sig.

Jag har dock aldrig sett pr*stitution så..jag har iofs aldrig varit så lågt i samhällsskiktet att jag behövt köpa sådant eller ens umgås med personer som gjort eller gör.

555555 jag tror jag skrattar ihjäl mig. Du tar fanimej priset. Samhällsskiktet hörde vi. Jo jag tackar. Jaja en dag kanske du får upp jacken. Hoppas inte verkligheten slår dig för hårt i ansiktet.

555555 jag tror jag skrattar ihjäl mig. Du tar fanimej priset. Samhällsskiktet hörde vi. Jo jag tackar. Jaja en dag kanske du får upp jacken. Hoppas inte verkligheten slår dig för hårt i ansiktet.
Jag skulle aldrig slösa pengar på något sådant så det är inget oroa sig för.
Det finns personer som är i den verkligheten ja, dock inte jag.

Ok vad menar du att jag gjort då?
Läs vad du själv skriver om dina joy rides med ditt oregistrerade fordon (200-300 mil). Just sayin', lagen är tydligen inte alltid lagen...…..

Det viktiga är ju att alla ANDRA följer lagen......

Men skål för dina kommentarer, de gjorde min kväll. Förr eller senare ramlar glorian av alla självutnämnda moralpoliser...:afro:

Läs vad du själv skriver om dina joy rides med ditt oregistrerade fordon (200-300 mil). Just sayin', lagen är tydligen inte alltid lagen...…..

Det viktiga är ju att alla ANDRA följer lagen......

Men skål för dina kommentarer, de gjorde min kväll. Förr eller senare ramlar glorian av alla självutnämnda moralpoliser...:afro:
Jag tror du är ute i ogjort ärende då det är du som inte läst, varken där, eller det jag kommenterat här.

Jag skulle aldrig slösa pengar på något sådant så det är inget oroa sig för.
Det finns personer som är i den verkligheten ja, dock inte jag.

Jag har aldrig brytt mig om vilken samhällsklass folk kommer ifrån så länge dom kan uppföra sig och visa repekt för andra. Har umgåtts med alla möjliga typer.

Slösa pengar på vad?

Jag har aldrig brytt mig om vilken samhällsklass folk kommer ifrån så länge dom kan uppföra sig och visa repekt för andra. Har umgåtts med alla möjliga typer.

Slösa pengar på vad?
Jag har inte brytt mig heller och knappast ens frågat någon om detta. Det är ju inte en riktigt normal sysselsättning och därmed inte speciellt vanligt. Läst om det i tidningar har väl de flesta gjort.
Men, min punkt var enbart att jag inte sett pr*stitution och det har inte du heller om du inte själv varit kund eller varit med någon, alternativt varit så nära att du verkligen vet det var det det var frågan om.
Det är skillnad att tro något är och veta något är. Jag tillhör den kategorin som anser att tro inte räknas.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
G
G
Svar
196
Visningar
13 K