Ytterligare 7 olagliga hotell funna i Pattaya, totalt 100 st.

Läs början på tråden. Där anges det av en medlem här att man inte skall tänka på att vissa begår olagligheter i Thailand eftersom det finns arabiska homosexuella i arabländer som mår dåligt på grund av arabländerna lagar.
Det är liksom inte aktuellt...

Jag bryter mot lagen nästan varje dag i både Thailand och Sverige. Idag körde jag t.ex för fort på Sukhomvit. Man blir inte dömd för det man gör, man blir dömd för det man blur ertappad för. När det gäller vissa småbrott som hastighetsöverträdelse så chansar jag ibland. Det är skillnad på att misshandla eller våldta någon mot att köra lite för fort ibland anser jag men det är högst personligt.

Du skriver ju att du kör med fordonet. Sen att det var din fru (eller hur....).
Men, men det var tydligen känsligt.
Om vi går tillbaka till den tråden där det introduceras och läser vad jag skrev, fick jag en följdfråga på min post rätt snabbt. Grund vad du skrivit verkar det som du förvisst den delen helt.
20181007_000309.png

Senast ändrad:
Läs början på tråden. Där anges det av en medlem här att man inte skall tänka på att vissa begår olagligheter i Thailand eftersom det finns arabiska homosexuella i arabländer som mår dåligt på grund av arabländerna lagar.
Det är liksom inte aktuellt...
Det var definitivt inte vad som sades. Du får inte upp brallorna högre för att du ljuger.
Du sa att man (du) alltid skulle följa lagen, oavsett vad den innebär (lagen är lagen). Exempel på lag som innebär att homosexuella döms till döden i arabländer togs upp (av mig), och du ansåg att det är fel att inte följa de lagarna också. Jag tycker inte som du i detta.

Som sagt, dra upp brallorna och sluta ljug. Och sluta vara så skenhelig, det blir bara fånigt.

Jag bryter mot lagen nästan varje dag i både Thailand och Sverige. Idag körde jag t.ex för fort på Sukhomvit. Man blir inte dömd för det man gör, man blir dömd för det man blur ertappad för. När det gäller vissa småbrott som hastighetsöverträdelse så chansar jag ibland. Det är skillnad på att misshandla eller våldta någon mot att köra lite för fort ibland anser jag men det är högst personligt.
Absolut. En gång i mitt liv körde jag lite för fort på grund av att jag som taxichaufför blev inringd av en läkare att skjutsa hjärtmedicin till en behövande akut. Jag körde för fort omedvetet pga oro och blev ertappad. Jag blev också dömd i rätten för det. Jag tycker domen var rätt. Men det är min åsikt.
Orsak att det var rättegång var att jag på grund av dålig ekonomi inte betalt böterna. Blir automatiskt domstol då.

Nu hamnade du på ers Skenhelighets svarta lista...

Det var definitivt inte vad som sades. Du får inte upp brallorna högre för att du ljuger.
Du sa att man (du) alltid skulle följa lagen, oavsett vad den innebär (lagen är lagen). Exempel på lag som innebär att homosexuella döms till döden i arabländer togs upp (av mig), och du ansåg att det är fel att inte följa de lagarna också. Jag tycker inte som du i detta.

Som sagt, dra upp brallorna och sluta ljug. Och sluta vara så skenhelig, det blir bara fånigt.
Om det var en lögn eller inte får andra avgöra. Jag tycker fortfarande det var lika korkat.

Om vi går tillbaka till den tråden där taktiken introduceras och läser vad jag skrev, fick jag en följdfråga på min post rätt snabbt. Grund vad du skrivit verkar det som du förvisst den delen helt.
20181007_000309.png
Så när du säger att du kör så ska vi tolka det som att det är din fru som kör? Solklart....

Jaja, då utgår jag från att du skäller ut henne för att köra (med dig i en plaststol på flaket) förbi poliskontroller (så att du kan vinka till polisen) med ett oregistrerat fordon. Det om nåt borde en sån som du (lagen är lagen) bli upprörd över. Frågan är väl varför du inte blir upprörd när du sitter där på flaket (i plaststolen) och vinkar, är inte lagen lagen?

Som sagt, skenheligheten lyser igenom, en uppsättning regler för dig och din familj, och andra regler för resten....

Så när du säger att du kör så ska vi tolka det som att det är din fru som kör? Solklart....

Jaja, då utgår jag från att du skäller ut henne för att köra (med dig i en plaststol på flaket) förbi poliskontroller (så att du kan vinka till polisen) med ett oregistrerat fordon. Det om nåt borde en sån som du (lagen är lagen) bli upprörd över. Frågan är väl varför du inte blir upprörd när du sitter där på flaket (i plaststolen) och vinkar, är inte lagen lagen?

Som sagt, skenheligheten lyser igenom, en uppsättning regler för dig och din familj, och andra regler för resten....
Absolut inte. Det handlar om att man inte kan kontrollera andra människor. Därför får också de människorna stå sitt eget kast.
Jag tycker det blir väldigt konstigt när du blandar in vad andra personer gör och att jag skulle skälla ut dem eller något.
Poängen var att jag redan korrigerat uppgiften i den tråden och du tydligen inte läst.

Absolut inte. Det handlar om att man inte kan kontrollera andra människor. Därför får också de människorna stå sitt eget kast.
Jag tycker det blir väldigt konstigt när du blandar in vad andra personer gör och att jag skulle skälla ut dem eller något.
Poängen var att jag redan korrigerat uppgiften i den tråden och du tydligen inte läst.
Så när din fru sysslar med olagligheter är det jättekonstigt att läga sig i, men när saker händer i Pattaya (hotell blir granskade (utpressade)) är det ok att lägga sig i..... Jag vet inte vad jag ska säga.

Men lite kul att glorian flög all världens väg, hoppas du får upp brallorna vartefter....:afro:

Och du kan ju försöka lura i nån annan att du inte kört ditt oregistrerade fordon..... Hade det varit mitt hade jag stolt basunerat ut mitt körande, men jag står ju även för det jag gör......

PS: En fråga, när du vinkade till poliserna vid kontrollerna, satt du i plaststolen då? Är det verkligen lagligt (om vi bortser från din frus olagliga körning)? Hur kan du leva med det......?

Så när din fru sysslar med olagligheter är det jättekonstigt att läga sig i, men när saker händer i Pattaya (hotell blir granskade (utpressade)) är det ok att lägga sig i..... Jag vet inte vad jag ska säga.

Men lite kul att glorian flög all världens väg, hoppas du får upp brallorna vartefter....:afro:

Och du kan ju försöka lura i nån annan att du inte kört ditt oregistrerade fordon..... Hade det varit mitt hade jag stolt basunerat ut mitt körande, men jag står ju även för det jag gör......

PS: En fråga, när du vinkade till poliserna vid kontrollerna, satt du i plaststolen då? Är det verkligen lagligt (om vi bortser från din frus olagliga körning)? Hur kan du leva med det......?
Men, vad du hittar på saker.
På vilket sätt menar du att jag lagt mig i när jag uttryckt på forumet att det var rätt?
Vad vet du om vad jag sagt min fru?
Vem har sagt att jag vinkade till poliserna?

Men, vad du hittar på saker.
På vilket sätt menar du att jag lagt mig i när jag uttryckt på forumet att det var rätt?
Vad vet du om vad jag sagt min fru?
Vem har sagt att jag vinkade till poliserna?
"När de ser mig vinkar de"
My bad, det var polisen som vinkade. Men lika kul ändå.
Jag tycker nog dock att du var otrevlig om du inte vinkade tillbaka.....

Mister "jagharaldrigtestatmittfordon", det låter roligare för varje gång. Men om du säger det så. Jag rekommenderar brallor med tajt resår....:afro:

Tydligen vet du ingenting. Rätt tydligt angav jag ett svenskt körkort ABCDE + ADR. Jag angav också att det var översatt genom ett internationell körkort från motormännen i Stockholm.
Den kombinationen är fullt legal i Thailand.
Då utgår jag från att du vet att ett internationellt KK endast gäller tre månader i taget samt att det inte gäller för den som har annat visa än turistvisum , en Farang med tillex Non O Immigrant skall ha Thai KK , Och en sak kan jag säga dig , Du vet ingenting av detta du påstår dig veta , du får då som tursist med ett INT KK framföra fordon i enlighet med din översättning från Svensk KK , är det vad du påstår ??? , Nej du , du kan inte slå i oss såna påståenden:):), På detta Forum finns för mycket kunskap om Thailand samt rådande lagar .. Du är helt fel ute , och mao.kör du olagligt vad det verkar i Thailand , Om du har turistvisum samt inte är i landet mer än 90 dagar , fine då är det ok , men bara för vanligt privatbil samt MC

Då utgår jag från att du vet att ett internationellt KK endast gäller tre månader i taget samt att det inte gäller för den som har annat visa än turistvisum , en Farang med tillex Non O Immigrant skall ha Thai KK , Och en sak kan jag säga dig , Du vet ingenting av detta du påstår dig veta , du för då som tursist med ett INT KK framföra fordon i enlighet med din översättning från Svensk KK , är det vad du påstår , nej du , du kan inte slå i oss såna påståenden , På detta Forum finns för mycket kunskap om Thailand samt rådande lagar .. Du är helt fel ute , och mao.kör du olagligt vad det verkar i Thailand , Om du har turistvisum samt inte är i landet mer än 90 dagar , fine då är det ok , men bara för vanligt privatbil samt MC
Nänänänänä, han gör inget olagligt. Hur skulle det se ut?
Det var nog nån i hans familj, stod det nåt annat så är det bara så han uttrycker sig (fast han menar nåt helt annat)…..:afro:

@Phonta ifrågasatte om du får framföra en tung lastbil i Thailand oavsett antalet bokstäver på ditt svenska körkort.
Inte en chans kan jag påstå , För ett icke Thailändskt bolag kan du framföra ett tyngre fordon i Thailand , men då krävs det att det företaget har tillstånd för just den frakten i just Thailand . jag har riktigt bra koll på detta med KK frågor , Finns fler här som har den kunskapen ...Tror att
PeterSfa är relativt ny i Thaialnd :) Inget fel med det , men kanske skall man ha på fötterna om man står på sig i dessa frågor bland forumfolk som varit i landet många år

Då utgår jag från att du vet att ett internationellt KK endast gäller tre månader i taget samt att det inte gäller för den som har annat visa än turistvisum , en Farang med tillex Non O Immigrant skall ha Thai KK , Och en sak kan jag säga dig , Du vet ingenting av detta du påstår dig veta , du får då som tursist med ett INT KK framföra fordon i enlighet med din översättning från Svensk KK , är det vad du påstår ??? , Nej du , du kan inte slå i oss såna påståenden:):), På detta Forum finns för mycket kunskap om Thailand samt rådande lagar .. Du är helt fel ute , och mao.kör du olagligt vad det verkar i Thailand , Om du har turistvisum samt inte är i landet mer än 90 dagar , fine då är det ok , men bara för vanligt privatbil samt MC
Men, jag har inte påstått det. Du gör ett antagande om vad jag ev skulle kunna påstå.
Utöver det har jag inte varit i landet mer än strax över två månader.
Det ligger i min plan börja ta thaikörkort för bil o MC och fram till jag har cyklar jag inte ens.
Har att göra med att jag ännu känner mig osäker på börja köra vänstertrafik. Jag har kört högerstryd buss, i Sverige men trafik, det är annat.
Jag är rätt nöjd med vara passagerare men var i affär för två dagar sedan o tittade på en skoter, så det blir ev MC kort först.

"När de ser mig vinkar de"
My bad, det var polisen som vinkade. Men lika kul ändå.
Jag tycker nog dock att du var otrevlig om du inte vinkade tillbaka.....

Mister "jagharaldrigtestatmittfordon", det låter roligare för varje gång. Men om du säger det så. Jag rekommenderar brallor med tajt resår....:afro:
Ok bra du börjar komma på att du fabricerat allt själv.

Ok bra du börjar komma på att du fabricerat allt själv.
Jag önskar dig lycka till. Men du kommer få det jobbigt i Thailand om du inte kan släppa på Peter-rättrådig-stilen. Inte en dag kommer gå utan att du ser folk bryta mot lagen, på ett eller annat sätt. Det görs ju redan tydligen gång på gång i familjen.

Men de flesta brukar vilja lära sig själva, och jag tror du kommer ha en mer avslappnat inställning till "lagen är lagen i alla lägen" om ett par år.

Men som sagt, lycka till med att tillrättavisa folk i Thailand, det brukar de uppskatta...… (not)….

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
G
G
Svar
196
Visningar
13 K