Ärliga Thailändare

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Man blir glad när man läser sånt här och själv har jag genom åren fått uppfattningen att sånt här och liknande fall är ganska vanligt förekommande i Thailand, den här gången var det två 14-åriga pojkar som fick beröm efter att ha lämnat tillbaka en plånbok innehållande
3 640 baht, 71 yuan och ID-handlingar som tillhör en kinesisk turist, pojkarna hittade plånboken utanför ett köpcentrum i Pattaya.

1732345613060.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Man blir glad när man läser sånt här och själv har jag genom åren fått uppfattningen att sånt här och liknande fall är ganska vanligt förekommande i Thailand, den här gången var det två 14-åriga pojkar som fick beröm efter att ha lämnat tillbaka en plånbok innehållande
3 640 baht, 71 yuan och ID-handlingar som tillhör en kinesisk turist, pojkarna hittade plånboken utanför ett köpcentrum i Pattaya.

1732345613060.jpeg

Mvh isan lover
Visst är det roligt! Man får hoppas att dom får en rejäl hittelön så att det sprids att ärlighet lönar sig.

Hej

Ja det är oerhört viktigt att belöna och uppmärksamma sånt här.

Mvh isan lover
Har också varit med om deras ärlighet. På flygplatsen i Bangkok lade jag ifrån mej plånboken på toa dumt, och glömde den
upptäckte det når jag var tillbakas till gaten, sprang som tusan till toan, en thai yngling kom i mot mej med plånboken och
ser att det är din , foto på körkortet, jag gav han alla bath jag hade

Har också varit med om deras ärlighet. På flygplatsen i Bangkok lade jag ifrån mej plånboken på toa dumt, och glömde den
upptäckte det når jag var tillbakas till gaten, sprang som tusan till toan, en thai yngling kom i mot mej med plånboken och
ser att det är din , foto på körkortet, jag gav han alla bath jag hade
Hej

Härligt med ärliga människor, jag tror att dom flesta Thailandsresenärer har liknande upplevelser.

Mvh isan lover

Tja pool killen är som är, hans kärring stock lat. Men han jobbar och sliter kom och och fråga om förskott 1 månad
tidigare . Brukar vara 6 e månad. Inga problem han sköter jobbet med bravur. Tydligen räkna vi fel 13000 o stället för 12 000. Kom tillbaka dagen efter med en 1000. Sedan är han en ärlig grabb berättade att han torskat på jaba. Några piller. Jävla dumheter sa vi , jag vet . Men snuten skall ha sitt

Tja pool killen är som är, hans kärring stock lat. Men han jobbar och sliter kom och och fråga om förskott 1 månad
tidigare . Brukar vara 6 e månad. Inga problem han sköter jobbet med bravur. Tydligen räkna vi fel 13000 o stället för 12 000. Kom tillbaka dagen efter med en 1000. Sedan är han en ärlig grabb berättade att han torskat på jaba. Några piller. Jävla dumheter sa vi , jag vet . Men snuten skall ha sitt
Passa Er så att det inte "råkar"komma lite jabba i Er närhet, ett litet piller i väskan hos någon i närheten räcker för att man som farang kommer få stora problem. Innehav av jabba innebär, gå rakt i fängelset och som farang som finns i närheten, ofta stora utgifter, gigantiska i det närmaste.

En bekant fick lämna hus och hem samt Thailand 2013 då frugans brorsa blev ertappad med 6 Jabba piller i det rum han lånade.

Brodern fick sitta i 3 år, medan farangen hade råkat värre ut om han inte förhandlat.
I detta fall tyckte han att friheten var värt i stort sett allt han ägde i Thailand och han är numera bosatt i Schweiz, antagligen det säkraste, men också tråkigaste landet jag känner till.

Passa Er så att det inte "råkar"komma lite jabba i Er närhet, ett litet piller i väskan hos någon i närheten räcker för att man som farang kommer få stora problem. Innehav av jabba innebär, gå rakt i fängelset och som farang som finns i närheten, ofta stora utgifter, gigantiska i det närmaste.

En bekant fick lämna hus och hem samt Thailand 2013 då frugans brorsa blev ertappad med 6 Jabba piller i det rum han lånade.

Brodern fick sitta i 3 år, medan farangen hade råkat värre ut om han inte förhandlat.
I detta fall tyckte han att friheten var värt i stort sett allt han ägde i Thailand och han är numera bosatt i Schweiz, antagligen det säkraste, men också tråkigaste landet jag känner till.
Tja är som Stig Vig i Dagvag skrev - Solen skiner över fattiga och rika inför lagen är vi inte lika. Hade några Brudar från USA som "träna thai boxing" och hyrde en bungalow av oss. Ett jävla liv och påtända, tillika lite halv skumma thaiare som kom mitt natten. Slängde ut dom, skrämde dom andra gästerna. Hitta några bruna piller som kärringen och grannen, trodde var jaba. Inte fan vet jag följde inte apotekets råd angånde medicin man skall återlämnas, slängde dom ån som rinner förbi.

Att vissa thailändare försöker vara ärliga har väl med karma att göra?

Som inom alla religioner finns det ju mer och mindre troende. Jag tycker nog att thailändare i allmänhet är ärliga människor. Är man schysst mot dom så får man samma sak tillbaka.
Kan inte heller påstå att jag stött på så många oärliga tjejer bland barerna. Visst en och annan lögn har man väl fått stå ut med men som sagt är man schysst själv så får man oftasr inga större problem med thailändare.

BTT
Hej

Ja jag tror många upplever Thailand som vänligare, tryggare och mer välkomnande än många andra länder, en anledning till detta är nog som du är inne på Buddismen och tron på karma.

Mvh isan lover

Har aldrig känt mig otrygg i landet trots att jag bott och vandrat omkring på ganska mörka bakgator på nätterna ensam. Har heller aldrig blivit hotad eller hamnat i bråk med thailändare.
Däremot har jag fått ett antal örfilar av tjejer. Vet inte om det är vanligt att thaidamerna örfilar sina män?

BTT
Hej

Fick du det så förtjänade du kanske det. :)

Mvh isan lover

Hej

Ja jag tror många upplever Thailand som vänligare, tryggare och mer välkomnande än många andra länder, en anledning till detta är nog som du är inne på Buddismen och tron på karma.

Mvh isan lover
Dom är väl naiva.
Många falska leenden, korruption, våld.
Frugan brukar säga att thai är ofta falska, luras, bedragare och att utlänningar är naiva och lättlurade.

Dom är väl naiva.
Frugan brukar säga att thai är ofta falska, luras, bedragare och att utlänningar är naiva och lättlurade.
Jag är aldrig med på fester i byn längre, det enda byborna gör är att tigga brännvin fråga om varför jag är gift med frugan och undrar hur mycket dollar jag har, sen kan de plötsligt prata lite engelska när de fått i sig en skvätt laokhao men dagen efter är de tysta som möss när jag frågat hur de mår.

Nä thailändare är varken ärligare eller vänligare än andra jag träffat, har sett när 4-5 thaikillar gett sig på en ensam farang med slag och sparkar, fega djävla kräk.

Jag är aldrig med på fester i byn längre, det enda byborna gör är att tigga brännvin fråga om varför jag är gift med frugan och undrar hur mycket dollar jag har, sen kan de plötsligt prata lite engelska när de fått i sig en skvätt laokhao men dagen efter är de tysta som möss när jag frågat hur de mår.

Nä thailändare är varken ärligare eller vänligare än andra jag träffat, har sett när 4-5 thaikillar gett sig på en ensam farang med slag och sparkar, fega djävla kräk.

Kanske farangen har samlat ihop till det.

Många faranger, särskilt i Pattaya är inga trevliga typer direkt.

En av tjejerna på skolan jag jobbade på fick ett hårt slag av en tysk gubbe med käpp rakt över ryggen för att hon la lite vatten innanför tröjan på honom under songkran.

Det skulle han inte ha gjort. Gubben fick sina fiskar varma sen när tre kompisar till henne överföll gubben med knytnävsslag och sparkar.

BTT

Kanske farangen har samlat ihop till det.

Många faranger, särskilt i Pattaya är inga trevliga typer direkt.

En av tjejerna på skolan jag jobbade på fick ett hårt slag av en tysk gubbe med käpp rakt över ryggen för att hon la lite vatten innanför tröjan på honom under songkran.

Det skulle han inte ha gjort. Gubben fick sina fiskar varma sen när tre kompisar till henne överföll gubben med knytnävsslag och sparkar.

BTT
4-5 thaikillar mot 1 farang är inget annat än djävlgt fegt.

Dom är väl naiva.
Hej

Ja även solen har ju som bekant sina fläckar, men personligen har jag väldigt goda erfarenheter från just Thailand, jag har aldrig blivit rånad, bestulen eller hotad på något vis under totalt ca 12 års vistelse i landet, ändå har jag rört mig i både slum, obygd och turistorter. Många andra länder har jag ju besökt avsevärt kortare tid och färre gånger men ändå upplevt både rånförsök, hot och dragna vapen.

Men visst förekommer det våld i Thailand men oftast är det nog mellan Thailändare och inte sällan inom familjen, men detta har väl ofta med svartsjuka, pengar, otrohet, alkohol eller droger att göra, så trots att våld är relativt vanligt förekommande så känner jag mig oerhört trygg just i Thailand.

Korruptionen finns ju överallt i samhället och det var något man blev informerad om redan vid första besöket i Thailand, dom gamla rävarna som nu är borta sa, glöm hur det fungerar i Sverige, glöm lag och rätt, räkna inte med hjälp av polisen o.s.v, här fungerar ingenting som hemma, anpassa dig till hur det fungerar här och följ deras ”regler” så får du det hur bra som helst här nere.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
6 K
Anonym
A
A
Svar
0