Rätt och fel Sup inte ikapp med thailändare

Värd att prova.
Här är Thailands nyaste Brandy varumärke " Meridian " Brandy destileras från jästa druvor och äldras
på ekfat under 4 år , innhälldade 38 % .Min uppfattning är att prova Thai Brandy till billig prisar en
importerad alkohol med höga importskattar .

imgres-3.jpg

group_2ImageDetail_000992.jpg

Här är en likör som är populär i Thailand , dom kallar den " Jadong " och det finns många örter i den
bl.a . Ginseng . Du kan köpa en påse på apoteket cirka 15 Baht , och blanda de i Thai Whisky eller
Lao Kao och lämna den i 14 dagar , så kan du dricka den . Thai kvinnor använder den som medicin
hjälper mot mensvärk och mycket annat.
Den är mycket god .

P1100409.JPG

P1100411.JPG

Festade många gånger på olika nattklubbar som många BKK kids när jag var yngre.

Man var oftast ett gäng på 4 pers eller fler när man gick ut. Om det var entré som The Club (som var poppis ett tag å nu sunkig) på Khao San 300B så fick man 150 tillbaka i kuponger. Alla samlade ihop och växlade kupongerna tillsammans mot en flaska Johnny Walker plus drinkmixer. Billigast och more to share. Heiniken 160B/st vill ingen betala och en drink kostade runt 450B.

Var på många andra klubbat och direkt man kom in så skulle man välja spritsort (utländska whisky/vodka och drinkmixer mm.) Klubbarna tjänade multum på så sätt...

Det är billigast så att vara ett gäng och dela på en helrör. Man hällde upp typ 1 cl sprit med Cola/soda som man fyllde ända upp. Festade man på så sätt hi-so eller ej så gick det lätt på 2000B

Jag var på något ställe flera gånger vid victory monument i bbk, dom hade live band där och vi satt på botten våningen nära bandet och då gjorde vi lika dant att ta in helrör , men jag var nog den enda som fyllde på mer än ett par cl, man fyllde på som vanligt med en 6-8 cl i glaset och skippade Colin/sodan, men det märktes ju när man skulle tillbaka till hotellet

Jag var på något ställe flera gånger vid victory monument i bbk, dom hade live band där och vi satt på botten våningen nära bandet och då gjorde vi lika dant att ta in helrör , men jag var nog den enda som fyllde på mer än ett par cl, man fyllde på som vanligt med en 6-8 cl i glaset och skippade Colin/sodan, men det märktes ju när man skulle tillbaka till hotellet
Saxophone Baren?

Jag har druckit ihop med tusentals thailändare och samtliga har jag supit under bordet, thaiarna har en gen i sig som gör att dom inte tål mycket brännvin innan dom faller omkull, och helst kärringarna som blir kanon på en flaska öl

Jag har druckit ihop med tusentals thailändare och samtliga har jag supit under bordet, thaiarna har en gen i sig som gör att dom inte tål mycket brännvin innan dom faller omkull, och helst kärringarna som blir kanon på en flaska öl
Kom en Thai å satte sig vid vårat bord å ville skåla för ett tag sen, efter en stund fick hans polare leda honom därifrån [emoji28] [emoji28] [emoji28]

Tänkte lite på namnen på sprit för om du ber en lao kao här uppe så ger dom dig en Blend.
Isaan däremot fick man den finkelolja som här kallas Ni Yom Thai en sort de gillar häruppe alltså gubbar som jobbar finns ju andra sorter med.
Lao betyder ju sprit.
Har aldrig funderat mera på detta men Lao kao här är whisky och med lite vilja kanske man kan kalla Blend för det åtminstone det som har tilläggsnamn Signature.

Glömde förstås att kao betyder ju vit alltså färgen på sprit. Lao kao är alltså vit sprit.
Låter helt thailogiskt att de ger dig färgad sprit när du ber om vit. Kan vara lokalt förstås.

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
6 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar