Rätt och fel Sup inte ikapp med thailändare

 
Skriv vad du vill du Jonas , jag tar inte åt mig , skulle jag surna till så använder jag bara den berömda "ignoreraknappen ""Nu var det inte heller jag som skapade denna tråd, utan vem var det ???? Kanske skall jag låta dig recensera mina inlägg ,så slipper bli högröd i ansiktet av ilska ..Tat lugnt bara så löser det sig nog med tiden skall du se ;)
Inte det minsta arg, förstår inte hur du kan få mina inlägg till att jag skulle vara arg??
Jag skrev att det var tröttsamt att läsa vad har det med arg att göra.
Isåfall är väl du konstant arg för du låter då surare, argare, knöligare, på allt och alla här i världen i dina inlägg!
Nej du inte det minsta arg.
 
Det här är Lao Khao inget annat.
download (3).jpg
ja en av sorterna finns fler
 
När jag är i rus byn då dricks det bira. Jag har semester, det är varmt, jag älskar öl. Stannar som mest 10 dagar i byn oftast bara en vecka. Alla i byn vet att jag älskar öl och många med mig. Jag kallar öl för nam falang och då skrattar dom gott :)

Man brukar få byta thailändare runt ishinken för dom trillar av så fort 55555

Finns inte så mycket annat att göra i byn än att roa sig med några bira. Har inget hus eller annat där att ta hand om. Okej brukar storstäda vårt lilla krypin som svärföräldrarna byggt till oss. Har servat svärfars moped en gång i brist på annat.
 
Nejdå, jag tänker inte radera något i tråden, det är ju kul så länge ni tangentbordhuggs på ett civiliserat sätt.

Jag skall inte förneka att jag har varit stupfull ett antal gånger i mina dar för det har jag. Men det är ett avslutat kapitel dels sen jag träffade min fru, dels sen jag opererade magen för några år sedan. Det räcker med ett par glas vin för att det skall snurra till i kupan men det går över väldigt snabbt. En extra bonus är att man slipper fyllsjukan, den åkomman har jag inte känt av på 4 år nu.

Men ombord gäller strikt nykterhet, finns inte ens en öl här. Och det är förbaskat skönt!

Jag har aldrig suttit och krökat ihop med thai tidigare, men har sett på Filippinerna hur snabbt dom kan bli packade. Ungefär som jag själv nuförtiden. Men skål på er ni som kan!
 
Nejdå, jag tänker inte radera något i tråden, det är ju kul så länge ni tangentbordhuggs på ett civiliserat sätt.

Jag skall inte förneka att jag har varit stupfull ett antal gånger i mina dar för det har jag. Men det är ett avslutat kapitel dels sen jag träffade min fru, dels sen jag opererade magen för några år sedan. Det räcker med ett par glas vin för att det skall snurra till i kupan men det går över väldigt snabbt. En extra bonus är att man slipper fyllsjukan, den åkomman har jag inte känt av på 4 år nu.

Men ombord gäller strikt nykterhet, finns inte ens en öl här. Och det är förbaskat skönt!

Jag har aldrig suttit och krökat ihop med thai tidigare, men har sett på Filippinerna hur snabbt dom kan bli packade. Ungefär som jag själv nuförtiden. Men skål på er ni som kan!

Jaja, det går rätt ut i blodomloppet på dig utan att passera Gå, eller kanske det är just så.:D:p
 
Jaja, fortfarande är det inte spritens fel, utan den som nyttjar densamma som orsakar önskad eller oönskan effekt eller bestående livsvarigt men.

Är ju inte bilens fel att det sker olyckor, så också med spriten
Fast i Sverige låter det lite så som det är spritens fel om man lyssnar på debatten. De som säljer skall sättas dit. Lite tvärtom när det gäller sex. :p
 
Hej

Kan skriva under på att Thailändare tål mindre än oss, blev en gång hembjuden till en familj på fest, groggade med männen i huset, en var lärare, två var poliser och en tredje jobbade på kontor, jag började bli nervös när samtliga dessa ville skåla och ta en snaps med mig i tur och ordning, det innebar ju att jag fick fyra små snapsar varje gång som dom övriga fick en.

Men jag kunde snart sluta oroa mig, vid tredje rundan missade skolläraren stolen och ramlade ned på golvet, snart tog spriten slut och då bad en av poliserna mig hoppa upp på hans polis mc och följa med och köpa mer, jag blev inte fullast och det säger väl en del om deras mindre tolerans mot alkohol.

Men som flera andra har varit inne på så kan dom hålla på väldigt länge om dom späder ut spriten på Thailändskt sätt.

Mvh isan lover
 
Thailändarna dricker fruktansvärt långsamt och en massa utspädning till det hela.
5 pers kan sitta och dela på en flaska wiskiii i flera timmar.

Du har helt rätt. Isanlover har ju tidigare poängterat skillnaderna i "dryckeskulturen" i Sverige och övriga nationer och han verkar var en av få (av svenskarna) som har uppfattat denna skillnad.

Dela på en flaska "wiskii" i flera timmar har sina förklaringar; ekonomi och självinsikt. :)
 
Du har helt rätt. Isanlover har ju tidigare poängterat skillnaderna i "dryckeskulturen" i Sverige och övriga nationer och han verkar var en av få (av svenskarna) som har uppfattat denna skillnad.

Dela på en flaska "wiskii" i flera timmar har sina förklaringar; ekonomi och självinsikt. :)
Själv kan jag dricka på en flaska Wisskii i två år :)
 
Inte det minsta arg, förstår inte hur du kan få mina inlägg till att jag skulle vara arg??
Jag skrev att det var tröttsamt att läsa vad har det med arg att göra.
Isåfall är väl du konstant arg för du låter då surare, argare, knöligare, på allt och alla här i världen i dina inlägg!
Nej du inte det minsta arg.
Äsch, Phonta är som jag -inte så barsk som han låter.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
6 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
9 K
A
 
Tillbaka
Topp