Rätt skall vara rätt även för Thailändare.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
:D Byggnadsfacket i Lysekil ser till att Thailändska elektriker får rätt lön.
På Preemraff i Lysekil har 200 Thailändska byggarbetare arbetat.
Byggnadsarbetarna har 115:-kr/tim. Nu visade det sig att det även fanns Thailändska elektriker med bland byggarbetarna, och dom fick oxå 115:-kr
timmen. Elektrikerfacket gick in och sa att en elektriker tjänar 149:- kr/tim
Eftersom arbetena var avslutade får de betalt retroaktivt för mellan-
skillnaden.
Nisse.

andrejsdenruskige

Forumveteran
Varför använder man sig av Thailändska elektriker? Det är ju som att ringa skogshuggaren när man ska få sig en rotfyllning.

anubaan

Medlem
Thailändska elektriker litar jag inte på. :thumbsdown:
Skulle byta ett vägguttag när jag var i Thailand senast. Det satt utomhus och där var vår vattenpump inkopplad. Tänkte att det skulle vara bra att sätta ett dubbelt uttag där så att vi lätt skulle få el till tvättmaskinen.
Till verket, bröt strömmen till pumpen med den den brytare/säkring som den gick till. Var dock lite misstänksam så jag provade med den från Sverige medtagna fasprovaren. Fullt blås fotfarande på det uttaget. De hade satt brytaren på jord I stället för på fasen. Hade jag pillat där stående på den fuktiga marken hade jag nog inte skrivit detta i dag.

/Anubaan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
D Jobblista som endast thailändare får jobba som. Allmänt thailandforum 45
Isan Lover Thailändare tillhör dom som har kortast semester. Thailändska Nyheter 63
A Varför smiter Thailändare frekvent från trafikolyckor Allmänt thailandforum 43
Grannen Olsson Vad innebär lycka för en thailändare? Allmänt thailandforum 24
Grannen Olsson Thailändare gillar sushi 寿司 (Bilder) Allmänt thailandforum 23
F Förening för Thailändare i Karlstad? Allmänt thailandforum 0
A Varför är thailändare dåliga på att förklara vägen och usla på klockan? Allmänt thailandforum 20
Grannen Olsson Thailändare med vinkelslip Allmänt thailandforum 0
B Thailändare fruktar engelska språket vid inträde till Asean Community (AC) Thailändska Nyheter 11
A Detta eviga eldande?? (Thailändare som "sureldar") Allmänt thailandforum 30
T Starta liten firma utan anställda thailändare? Allmänt thailandforum 2
A Rätt och fel Sup inte ikapp med thailändare Rätt och fel i Thailand samt tips 99
A Thailändare snålar inte med toalettpapper när det finns att tillgå Allmänt thailandforum 8
B Rätt och fel Att klappa en thailändare på huvudet Rätt och fel i Thailand samt tips 96
Grannen Olsson Tips för en thailändare som är intresserad av att lära sig svenska Språkhörnan 28
Grannen Olsson Thailändare är inte rädda för att låta maten stå framme Matprat (Thailändska köket) 62
A Är Thailändare ett egoistiskt folk Allmänt thailandforum 76
Grannen Olsson Varar förhållande mellan thailändare och svensk längre? Allmänt thailandforum 42
Lara Croft Utländsk praktik ett stort uppsving för unga thailändare Thailändska Nyheter 0
Grannen Olsson Vad tjänar en thailändare Allmänt thailandforum 51
A Thailändare i Varberg (Thailändska evenemang och annat kul i Varberg) Allmänt thailandforum 4
GerdtMay Vilka papper/dokument krävs för vigsel i Sverige mellan svensk och thailändare? Allmänt thailandforum 10
S Vilket av skrivspråken använder Thailändare? Allmänt thailandforum 7
A Språkkurs i svenska för thailändare Språkhörnan 4
A Ljuger thailändare eller är dom rädda att tappa ansiktet? Thailändsk kultur och traditioner 0
A Träffa thailändare i Sverige igen Ordet är fritt 1
A Träffa thailändare i Sverige Allmänt thailandforum 0

Liknande trådar

Topp