Thailändare i Varberg (Thailändska evenemang och annat kul i Varberg)

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej! I Varberg bor 400 Thailändare har jag hört. Tänkte denna tråden kan få handla om roliga evenemang och händelser i Varberg med anknytning till Thailand.

Den 27 aug 2011 var det dags för Varbergs Internationella Festival i Brunnsparken i Varberg som arrangerades av Varbergs Internationella Kulturförening.

Varbergs Internationella Kulturförening (VIK) arbetar aktivt mot främlingsfientlighet och anordnar varje år en mångkulturell festival i Varberg!Massor av god mat, uppvisning av dans från flera hörn i världen, musik, glädje och en enorm mänsklig samhörighet! Ett värdigt sommaravslut i en mycket aktiv stad! http://www.vikforening.se/

Jag lägger in lite bilder här!

Visa bilaga 10148

Visa bilaga 10150

Visa bilaga 10152

Visa bilaga 10154

Visa bilaga 10156

Visa bilaga 10158
 
Detta är kanske inget evenemang direkt men...

På torget i Varberg kan man köpa Thailändska pannkakor (Roti) av alla de slag och smaker. Mycket gott jag har provat! Trevlig personal också. Pannkaksvagnen är öppen på Onsdagar och på Lördagar. Förmodligen oftare under turistsäsongen! Dessutom finns det många thailändare som säljer saker på torget i Varberg... inte minst fina kantareller! Lägger in ytterligare en bild från torget i Varberg som jag tog häromdagen!

Visa bilaga 10160

Visa bilaga 10162
 
Finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ! ;) hursomhelst jättefina bilder :thumbsup:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
6 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
9 K
A
 
Tillbaka
Topp