Detta eviga eldande?? (Thailändare som "sureldar")

 
A

Anonymius

Gäst
I länder som Thailand kan man tydligen och vem som helst bara starta en brand. Sitter nu och tittar ut från mitt hus och en gubbjävel dumpar sitt skit som han har i bilen och tuttar på, alltså va fan är han dum eller?

Så är det ju varje eftermiddag runt 5-6-7 på kvällen då startar alla små bränder överallt för att bränna sina sopor och det rycker överallt och man kan knappt andas, helt sjukt tycker jag detta är??
 
Kan bara hålla med Lyco, tycker det luktar så illa och inte kul att andas in den doften.
 
Ja med tanke på att idag till skillnad för 25 år sedan finns ju faktiskt en bra sophantering, kanske inte överallt men där jag är är ju urbaniserat och det finns sopstationer och återvinningsstationer, men de är lata och korkade och bryr sig inte och tar ingen som helst hänsyn, egentligen borde jag ju gå ut till han och fråga om han är riktigt kry, men ni vet, falang vet inget och this is thaistyle hade jag väl fått höra så jag får väl sitta här och klaga istället...hahaha

Kom att tänka på en sak, han kanske är en av alla dessa
เจ้าชู้ chao[ton]F[/ton] chuu[ton]H[/ton], alltså Don Juan typerna med mia noi och hade kanske känslig data och ville se till att det verkligen försvann alla bevis...hahahah
 
I länder som Thailand kan man tydligen och vem som helst bara starta en brand. Sitter nu och tittar ut från mitt hus och en gubbjävel dumpar sitt skit som han har i bilen och tuttar på, alltså va fan är han dum eller?

Så är det ju varje eftermiddag runt 5-6-7 på kvällen då startar alla små bränder överallt för att bränna sina sopor och det rycker överallt och man kan knappt andas, helt sjukt tycker jag detta är??

Tvi vale! Inget vidare om jag får tycka.
eldning.jpg
 
Ja, det är inget vidare. Såg det senast igår. :( Sureldning är också otrevligt.
Där vi håller till så eldar alla i tid och otid, ta bara grannen, efter att vi fällt några trän på baksidan så såg gumman min på kvällen att han hade startat 2 olika bränder precis i närheten av våran tomt, gumman min sa att vi kan inte gå och lägga oss då man inte vet om det börjar sprida sig till oss.

Och sen har vi ju alla som bränner sitt hushållsavfall, dom har sagt i flera år nu att dom ska få små sopbehållare vid vågen, men dom har jag aldrig sett röken av
 
Där vi håller till så eldar alla i tid och otid, ta bara grannen, efter att vi fällt några trän på baksidan så såg gumman min på kvällen att han hade startat 2 olika bränder precis i närheten av våran tomt, gumman min sa att vi kan inte gå och lägga oss då man inte vet om det börjar sprida sig till oss.

Och sen har vi ju alla som bränner sitt hushållsavfall, dom har sagt i flera år nu att dom ska få små sopbehållare vid vågen, men dom har jag aldrig sett röken av

Nä, precis antagligen är väl inte sophantering och liknande helt bra överallt, men här i Ban Phe är ju urbaniserat, det komiska är ju att förr innan de bytte till Tessaban var alla tambon indelade i något som kallades för Sukhaphiban, สุขาภิบาล = renhållning, sanitet, renhållningsdistrikt som skapades av chulalongkorn 1897 i Bangkok, 1934 ändrades detta till Tessaban.

Gatan som jag har mitt hus heter Sukhaphiban 2, renållningsgatan....hahahahaha
 
Ban Phe låter inte direkt urbaniserat gällande sophanteringom dom fortfarande håller på och bränner ;) , till och med uppe i förra byn hade vi sophämtning, kom en riktig sopbil (samma typ som används i Sverige) varje Onsdag och tömde soptunnorna längs by gatan.
Så då verkar ju till och med en gammal by med träruckel i Thailand mer urbaniserad än Ban Phe när det gäller sophantering ;) Men var rätt väl renhållet där jag bodde i Ban Tio så är väl från område till område och beroende på styret i kommunen.

Nä jag har nog haft tur och klarat mig undan områden där folk bränner sopor där jag haft min bostad i Thailand.
I Pattaya ser jag inte något av det men finns säkert områden på östra sidan Sukhumvith där det bränns, själva har vi haft sophämtning överallt vi bott här nere i Pattaya med.
 
Det har inte varit speciellt mycket av den skiten i vår by utanför Si Bun Rueang, någon enstaka gång bara. Svärfar tar hand om våra sopor och kör iväg till någon uppsamlingsplats. Jag förmodar att grannarna gör likadant för det är sällan man besväras av rök.
 
Uppsamlingsplats=närmsta buske strax utanför byn
Det verkar gälla i frugans hemby tyvärr. Jag har frågat några gånger men får inte så mycket svar. Man kan sammanfatta det hela med att vi tänker olika.
 
Uppsamlingsplats=närmsta buske strax utanför byn
Det verkar gälla i frugans hemby tyvärr. Jag har frågat några gånger men får inte så mycket svar. Man kan sammanfatta det hela med att vi tänker olika.
Vi har något liknande mellan oss och Roiet såg jag nu när vi var nere, det var mycket sopor nere på ett risfält efter stora vägen, det såg ut som en soptip. Men det verkade vara helt normalt för dom. Dock så var det några som plockade sopor efter dikeskanten där som eldade upp det till slut, det såg inte klokt ut där innan dom eldade
 
I Thailand är sopbränning samt eldning förbjuden , men nu vet ju alla som vet nåt om Thailand att lagar EJ efterlevs i detta land . All plast som eldas tillex ,rent hälsofarligt att andas in den röken , i "vår by ";) i Isaan förekommer det ibland svedjebränning , dock ingen sopbränning då samtliga "Byhövdingar kommit överrens om att det är skadligt för hälsan . man kör i stället ut skiten i stora gropar i skogen .... Här i Pattis är hela östra området en djävla sopstation , detta beroende på att någon stoppar för detta avsedda slantar i egen ficka , detta kommer från en polisman i förtroende .. Inne i Pattis igår såg det för djävligt ut ,tillika i Jomtien , sopberg överallt , renhållningsgubbarna jobbar inte på fem dagar ... hemma i Isaan och super skallen av sig antagligen .. I nämaste stad däruppe i Isaan "Nongsonghong" har man satt som en regel att sopor skall det ej finnas på gatan , rent och snyggt ,ett av de saker som jag värdesätter med denna stad . Pattis sopor är jag skittrött på , annars en underbar stad ..................
 
I Thailand är sopbränning samt eldning förbjuden , men nu vet ju alla som vet nåt om Thailand att lagar EJ efterlevs i detta land . All plast som eldas tillex ,rent hälsofarligt att andas in den röken , i "vår by ";) i Isaan förekommer det ibland svedjebränning , dock ingen sopbränning då samtliga "Byhövdingar kommit överrens om att det är skadligt för hälsan . man kör i stället ut skiten i stora gropar i skogen .... Här i Pattis är hela östra området en djävla sopstation , detta beroende på att någon stoppar för detta avsedda slantar i egen ficka , detta kommer från en polisman i förtroende .. Inne i Pattis igår såg det för djävligt ut ,tillika i Jomtien , sopberg överallt , renhållningsgubbarna jobbar inte på fem dagar ... hemma i Isaan och super skallen av sig antagligen .. I nämaste stad däruppe i Isaan "Nongsonghong" har man satt som en regel att sopor skall det ej finnas på gatan , rent och snyggt ,ett av de saker som jag värdesätter med denna stad . Pattis sopor är jag skittrött på , annars en underbar stad ..................
Inte hela östra området tycker vi är rätt förskonade från det borta vid mig från Sukhumvit och upp till the regent men jag bor ju på norra sidan om motorvägen, men kan hålla med om att det ser värre ut på södra sidan motorvägen där det är mer tätbefolkat.
 
Ban Phe låter inte direkt urbaniserat gällande sophanteringom dom fortfarande håller på och bränner ;) , till och med uppe i förra byn hade vi sophämtning, kom en riktig sopbil (samma typ som används i Sverige) varje Onsdag och tömde soptunnorna längs by gatan.
Så då verkar ju till och med en gammal by med träruckel i Thailand mer urbaniserad än Ban Phe när det gäller sophantering ;) Men var rätt väl renhållet där jag bodde i Ban Tio så är väl från område till område och beroende på styret i kommunen.

Nä jag har nog haft tur och klarat mig undan områden där folk bränner sopor där jag haft min bostad i Thailand.
I Pattaya ser jag inte något av det men finns säkert områden på östra sidan Sukhumvith där det bränns, själva har vi haft sophämtning överallt vi bott här nere i Pattaya med.

Tror ju mer att det är en fråga om uppfostran...hehe
 
I paradiset bränner man inga sopor.Sopbilen kommer 2 gånger i veckan.Det enda som bränner är solen.:laugh:
Att påstå att Phuket är rent från sopor är ju en ren lögn , massor med sopor när vi var där senast frugan och jag .

Men det är klart att Phuket är bäst, billigast renast samt inga glädjeflickor .................................:):):):)

Nä du Gunnarg , jag har varit i Phuket och vet vad som finns , sopor samt samma skit som finns i all större turistorter i Thailand ........................dessutom svindyrt .......... men det är klart , för såna jetsetare så är väl det inga problem ;)
 
 

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
6 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
9 K
A
 
Tillbaka
Topp