Thailändare är inte rädda för att låta maten stå framme

 
Berra,jag har varit i detta forum lång tid liksom du. Detta forum har haft sina duster genom åren. Jag inklusive alla gamla rävar här förstår ju den ny policyn, ni moderater har ju fått i uppgift att gilla allt ni ser för att promota forumet, inget fel i det, men kan ha skadliga verkan i viktiga frågor. Alltså klickar man på ett inlägg som säger att hundratals människor dör vare år i botulism i Thailand, Vilket är helt fel, detta utan att veta sanningen, anser jag som ett forumbrott, vilseledande publikation.

Ovan är bara ett exempel, ni som moderatorer skall inte enbart promota ett forum för att göra det polärt, ni är redaktörer och sanningar skall granskas innan ni klickar på "gilla", skall ni ha klart för er vad som gäller.


Varför kan du då Lyco inte tala om hur många som dör i Botulism Det finns mycket info att inhämta om detta just från Thailand och om Thailand . tillex det stora utbrottet 2006 i norra Thailand . Enligt en läkare jag talade med om ämnet är detta en vanlig dödsorsak i Thailand Hundratals varje år avlider av denna förgiftning , även en hel del Faranger som sedan helt enkelt uppges ha dött av matförgiftning,, jag menar att du måste ju då sitta inne med kunskap eftersom du påstår att det är felaktigt ........ Att jag frågar beror på att jag skrev detta påstående ... ...;)
 
Senast redigerad av en moderator:
Ja det skall jag svara på Phonta.

Jag har tagit reda på hur det ligger till, varför jag omedelbart förstod att ditt påstående måste vara fel beror på att Botulism är en väldigt sällan åkomma.

Det finns ingen bra statistik på just Botulism i världen, eftersom botulism är en blodförgiftning och är väldigt sällsynt. De allra flesta fall av botulism kommer inte genom mat, utan genom öppna sår, så kallad blodförgiftning.

Sverige har ungefär 16 fall per år och USA som för statistik på just botulism har runt 130 fall per år, då kan vi räkna på 290 miljoner invånare och Sverige då med 9 miljoner invånare, hur stor procent är det.
Alltså påstå att hundratals människor dör varje år i Botulism i Thailand är helt befängt.

Botulism är alltså väldigt ovanligt och det är sant som du säger, det senaste utbrottet av botulismförgiftning var i http://cid.oxfordjournals.org/content/43/10/1247.long, då dåligt konserverad bambuskott var orsaken.

2006 i norra Thailand men ingen dog, så att på ditt sätt basunera ut att det är livsfarligt att äta mat i Thailand och hundratals dör varje år i botulism skrämmer bort människor utan grund.

Men detta är ju ingen grund för att sprida osanning och skrämma vettet ur folk som vill åka till Thailand och uppleva god mat.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
6 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
9 K
A
 
Tillbaka
Topp