Träffa thailändare i Sverige

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Sawasdee krap!

Jag och min hustru (hon är svensk) och mina fyra barn skall åka till Thailand för första gången i december, vi skall vara där i en månad.

Jag har blivit väldigt intresserad av Thailands kultur och håller nu på och lär mig prata Tai, genom Benjawan Poomsan Becker's böcker.

Problemet är att jag inte har någon att öva med här i Sverige.
Så det vore kul och få veta om det finns någonstans där man kan träffa thailändare och pröva sina nyförvärvade språkkunskaper ?

Finns det för övrigt Tai-kurser i Sverige ? Finns det i så fall på universitet med ?

Vad heter för övrigt jag är svensk på Tai ? Pom bpen kon ?

koopkun maak krap! (eller hur man nu transliterar)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
A Träffa thailändare i Sverige igen Ordet är fritt 1
G SV: Ren hysteri - träffa kärleken och genast nya traditioner!! Allmänt thailandforum 39
A Träffa Thaitjejer Allmänt thailandforum 1
D Jobblista som endast thailändare får jobba som. Allmänt thailandforum 45
Isan Lover Thailändare tillhör dom som har kortast semester. Thailändska Nyheter 63
A Varför smiter Thailändare frekvent från trafikolyckor Allmänt thailandforum 43
Grannen Olsson Vad innebär lycka för en thailändare? Allmänt thailandforum 24
Grannen Olsson Thailändare gillar sushi 寿司 (Bilder) Allmänt thailandforum 23
F Förening för Thailändare i Karlstad? Allmänt thailandforum 0
A Varför är thailändare dåliga på att förklara vägen och usla på klockan? Allmänt thailandforum 20
Grannen Olsson Thailändare med vinkelslip Allmänt thailandforum 0
B Thailändare fruktar engelska språket vid inträde till Asean Community (AC) Thailändska Nyheter 11
A Detta eviga eldande?? (Thailändare som "sureldar") Allmänt thailandforum 30
T Starta liten firma utan anställda thailändare? Allmänt thailandforum 2
A Rätt och fel Sup inte ikapp med thailändare Rätt och fel i Thailand samt tips 99
A Thailändare snålar inte med toalettpapper när det finns att tillgå Allmänt thailandforum 8
B Rätt och fel Att klappa en thailändare på huvudet Rätt och fel i Thailand samt tips 96
Grannen Olsson Tips för en thailändare som är intresserad av att lära sig svenska Språkhörnan 28
Grannen Olsson Thailändare är inte rädda för att låta maten stå framme Matprat (Thailändska köket) 62
A Är Thailändare ett egoistiskt folk Allmänt thailandforum 76
Grannen Olsson Varar förhållande mellan thailändare och svensk längre? Allmänt thailandforum 42
Lara Croft Utländsk praktik ett stort uppsving för unga thailändare Thailändska Nyheter 0
Grannen Olsson Vad tjänar en thailändare Allmänt thailandforum 51
A Thailändare i Varberg (Thailändska evenemang och annat kul i Varberg) Allmänt thailandforum 4
GerdtMay Vilka papper/dokument krävs för vigsel i Sverige mellan svensk och thailändare? Allmänt thailandforum 10
S Vilket av skrivspråken använder Thailändare? Allmänt thailandforum 7
A Språkkurs i svenska för thailändare Språkhörnan 4
A Rätt skall vara rätt även för Thailändare. Allmänt thailandforum 2
A Ljuger thailändare eller är dom rädda att tappa ansiktet? Thailändsk kultur och traditioner 0
Berralund Thailändsk kvinna och körkort i Sverige Funderingar och betraktelser 190
andrejsdenruskige Budget för barnfamilj i Sverige Ordet är fritt 26
thaikonsult Besökare från Thailand som besöker Sverige. Uppehållstillstånd och visum mm 0
Isan Lover Gifte sig 2016 men får inte leva ihop i Sverige. Uppehållstillstånd och visum mm 129
S Våra Hobbies , I Thailand samt i Sverige Funderingar och betraktelser 414
A Thaikvinna som bor i Sverige. Funderingar och betraktelser 26
PanPan Multiple entry visum till Sverige. Uppehållstillstånd och visum mm 0
S Thailändska i Netflix i Sverige Språkhörnan 19
Krister Nya regler för folk som reser från Sverige Uppehållstillstånd och visum mm 34
S Söker Yakeaw Tra Bai Po i Sverige eller online. Allmänt thailandforum 0
S Socialt och juridiskt skydd för flickvän/sambo i Sverige? Uppehållstillstånd och visum mm 2
S Roadtrip Sverige-Thailand Thailändskt reseforum 10
Norrpilen Sverige/Thailand Expat i Thailand 21
E Äktenskap Thai vs Sverige Språkhörnan 7
Nam Falang Renovera/bygga badrum i Sverige kontra Thailand Allmänt thailandforum 399
Nam Falang Skicka viktiga dokument från Sverige till Thailand Allmänt thailandforum 22
Isan Lover Program om Svenskar på språkkurs i Hua Hin och Thailändskor på SFI i Sverige. Språkhörnan 26
A Problem med att ringa till AIS från Sverige Allmänt thailandforum 21
alajgadaj Räkor som i Sverige. Matprat (Thailändska köket) 19
A Köpa äldre MC till grymt låga priser i Sverige Teknikrelaterat 2
Berralund Alkohol och trafik i Sverige och Thailand, en dödlig kombination Ordet är fritt 91

Liknande trådar

Topp