Varför smiter Thailändare frekvent från trafikolyckor

 
Jag tror att det i dessa fall visar en klar spegelbild av hur det blir när en nation i stort sett skiter i att uppfostra sina pojkar och män!!! Och en nation i stort sett vägrar att uppfostra BÅDE flickor som män i att ta ansvar, stå för sitt ord och INTE ljuga. Här har ni allting i sin prydo. Exakt allting det som är västerlandets ideal finns inte alls här. och så kommer vi hit, och tror att allt skall vara som i våra hemländer, stor chock får man.

Därmed inte sagt att allt är bättre i västerlandet..... Men visst ansvar och gentlemanna-anda skrattar dom rått åt här, och jag tror helt enkelt att en thailändare inte klarar av att ta ansvar, det är ett herkuliskt tungt jobb att ta ansvar för sina handlingar.. så det finns inte på kartan.

Det börjar i smått, alltså att ta hand om sin avkomma (sina barn), vilket man över hela landet verkar skita i, i många stycken, vidare till att fullfölja saker och ting, se skolgången för pojkar och män,,, de finns knappt, bara flickor.... och vidare till trafikolyckor, smiter iväg rädda att tappa ansiktet, fattar fan inte att dom redan tappat det löjliga ansiktet.

Så ser jag på¨dessa respektlösa löss till thailändska män i alla fall.... Damerna har jag oftast full respekt för.

Hej

Uppfostrar sina barn gör dom allt, det finns nästan inte en unge på 8-10 år på landsbygden som inte waiar alla äldre, vet hur man ska uppföra sig i ett tempel, har respekt för sina lärare, städar skolgården, sjunger nationalsången varje dag, hjälper till hemma, tvättar sina egna kläder, hjälper till att laga mat eller t.o.m kan laga mat själv, hjälper till på farmen, passar sina småsyskon o.s.v, o.s.v.

Men i trafiken är det väl lite så att barnen gör som sina föräldrar och förebilder, finns det inga trafikregler som följs, folk kör fulla, utan hjälm, kör fort, kör på fel sida, saknar körkort, kör fast dom bara är 10-12 år o.s.v blir ju detta norm, lägger man sen till att polis och andra myndigheter inte heller respekterar eller följer dom lagar och regler som finns blir det nog ungefär så här dåligt.

Mvh isan lover
 
Hej


Men i trafiken är det väl lite så att barnen gör som sina föräldrar och förebilder, finns det inga trafikregler som följs, folk kör fulla, utan hjälm, kör fort, kör på fel sida, saknar körkort, kör fast dom bara är 10-12 år o.s.v blir ju detta norm, lägger man sen till att polis och andra myndigheter inte heller respekterar eller följer dom lagar och regler som finns blir det nog ungefär så här dåligt.

Mvh isan lover
Tänk på det när du kör runt utan hjälm eller efter förtärt alkohol.
Din son ser dig med.
 
Tänk på det när du kör runt utan hjälm eller efter förtärt alkohol.
Din son ser dig med.

Hej

Så är det och själv såg jag min morbror, morfar, farfar och dom såg förmodligen sina föräldrar göra detta också, kanske är det som kallas tradition?

Nej skämt åsido, jag försöker lära pojken att göra rätt, men jag är väl inte överdrivet nitisk, han har t.o.m fått leka på bryggorna utan flytväst och åka båt också, men hann var först i klassen med att simma och är en riktig fena på det nu, både ovan och under vattnet.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
6 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
9 K
A
 
Tillbaka
Topp