YetAnotherLars
Medlem
De verkar ju väldigt intresserade att få fixa ens fötter... Är det bara för pengarna? Eller för att de inte gillar att se sönderjoggade tår ?Klapp på huvudet!
Klappa ALDRIG en thailändare på huvudet! Inte ens barn! Som vi har ovanan att göra. Begär genast om ursäkt! Huvudet är det finaste som finns och fötterna det fulaste! Jag brukar fråga innan jag ens tar i håret på någon (om man tex talar om hår eller liknande)... det är artigt och visar respekt (något som vi svenskar har dåligt av, men måste lära oss att det är viktigt i många andra länder, speciellt i Asien...)
Det finns många regler, ex aldrig peka med fötterna mot någon, eller Gud förbjude mot ett kungaporträtt! På många ställen också bara hålla handen, aldrig armen om midjan o dyl.
Jag såg ett tonårspar i Chumphon (mellan Bangkok/Phuket ca 50 mil vardera) i 15-årsåldern vid en mack; de höll faktiskt bara varandra i händerna, sådant ser man sällan i Stockholm... Har däremot sett uppenbar sexakt mitt på dagen i Solna vid busshållplatsen!