Jobbig resa

 
Har du inte gjort det redan så kan du starta motorn och trycka hårt och länge på bromsen några gånger och kolla nivån och alla koplingar och rör igen efterråt. Typ 5-10 sekunder 10 ggr borde räcka. Du kan markera nivån med maskeringstejp innan också för att det ska bli lättare att se om det har minskat något.
Gjorde detta i morse när jag vaknade , var ju ute och körde igår med familjen , ,fyllde på exakt till maxmarkering samt kollade i morse , ingen minskning av nivån
 
Gjorde detta i morse när jag vaknade , var ju ute och körde igår med familjen , ,fyllde på exakt till maxmarkering samt kollade i morse , ingen minskning av nivån

Det verkar ju helt i ordning då. :)

Jag har egentligen lite svårt att föreställa mig både bromsvätsketjuvar och dunstning som orsak till minskningen, men det kanske kan vara att du har fixat läckan utan att ha hittat den nu när du har servat bromsarna? :)

Det kan fortfarande vara bra att hålla lite koll under huven, är min erfarenhet, och jag själv kollar min bil ca en gång per vecka och innan längre resor. Speciellt i Thailand har jag haft nytta av att göra så. Det verkar som att oväntade händelser är mer väntade i Thailand, eller hur man skulle kunna uttrycka det. :)
 
Det verkar ju helt i ordning då. :)

Jag har egentligen lite svårt att föreställa mig både bromsvätsketjuvar och dunstning som orsak till minskningen, men det kanske kan vara att du har fixat läckan utan att ha hittat den nu när du har servat bromsarna? :)

Det kan fortfarande vara bra att hålla lite koll under huven, är min erfarenhet, och jag själv kollar min bil ca en gång per vecka och innan längre resor. Speciellt i Thailand har jag haft nytta av att göra så. Det verkar som att oväntade händelser är mer väntade i Thailand, eller hur man skulle kunna uttrycka det. :)
jag kollar nog oftare än så , gissar på varje eller varannan dag , brukar ställa den med huven öppen under taket här , så gör jag i stort sett alltid en koll innan vi använder bilen , Olja,vatten ,bromsar , remmar , slå igång maskin och lyssna ,sen är det ok ;)
 
Själv frågar jag mig än idag vad jag skall bli när jag blir stor:D
Min dröm va att jobba på oljeplattform då det gav bra pengar. Så min första utbildning gjorde jag på Arendalvarvet, hade alla licenser men kom på bättre tankar;)så hann aldrig ut, hade nog varit kvar än idag i sådana fall;)
1970 var det grymt nära att jag sökte ett jobb på sjön , men träffade en fantastiskt vacker blond tjej , så jag stannade på landbacken , hade allt färdigt på Johnsson linjen om jag minns rätt , nån styckegodsbåt pga att jag hört att de låg längre i hamn och jag ville se världen :) Siktade på att jobba i maskin , men så blev det inte
 
jag kollar nog oftare än så , gissar på varje eller varannan dag , brukar ställa den med huven öppen under taket här , så gör jag i stort sett alltid en koll innan vi använder bilen , Olja,vatten ,bromsar , remmar , slå igång maskin och lyssna ,sen är det ok ;)

hehe, det skadar inte att hålla koll, men se upp för folk med sugrör när du lämnar huven öppen sådär. :eek::)

Jag brukar också kolla oftare under en period efter att den har varit på verkstad de få gånger det sker. :)
 
Har ju en gammal bil , inte ens inte riktig "suv" har jag lärt mig här på forumet , måste kollas ofta får att slippa bli stående pga smågrejor ... 555;)
 
Den har 4 hjulsdrift, rejält hög markfrigång och är betydligt större än en vanlig bil, sen finns det såna som fabrikanterna gärna kallar för SUV men som eg är en Crossover, Ex Honda CRV.

Ok, jag frågade för tydligen så hade någon uttalat att hans Honda inte var en riktig SUV, SUV= Sports Utility Veihcle
Vissa som kallas SUV är istället SAV.
 
1970 var det grymt nära att jag sökte ett jobb på sjön , men träffade en fantastiskt vacker blond tjej , så jag stannade på landbacken , hade allt färdigt på Johnsson linjen om jag minns rätt , nån styckegodsbåt pga att jag hört att de låg längre i hamn och jag ville se världen :) Siktade på att jobba i maskin , men så blev det inte
555, se världen. Det trodde jag också men det blev för det mesta bara första schappet med få undantag. Johnsonlinjen gick mycket på Sydamerika, många första schapp där. :p :)
 
555, se världen. Det trodde jag också men det blev för det mesta bara första schappet med få undantag. Johnsonlinjen gick mycket på Sydamerika, många första schapp där. :p:)
Jag kände en 3-4 stycken som var mycket äldre än mig. Som jag vet gick ombord på Johnsonline runt 1959-1960, då kunde man om jag har förstått rätt, mönstra på när man var 15 år eller 16. Hur det är i dagens läge har jag ingen aning om, men jag antar att det har andra regler nu?
 
Du glömde att den ska ha ram, vara utrustad med lågväxel samt bygga på principen att deformationszonen skall ligga hos den/det man krockar med :cool:

Vilka tycker du funkar bäst som deformationszon till din?
Jag blev lite chockad för en del år sedan när titeln "Truck of the year" i USA delades ut till Volvo XC90 troligen lite dollar i rätt fickor för detta.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
A
Svar
14
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp